Blood Bowl 3 sågas av Steam-köparna efter stökig release

Robot
Blood Bowl 3 sågas av Steam-köparna efter stökig release

Utvecklarna ber om ursäkt för stökig release.

#blood-bowl-3


Medlem

Stark röd flagg när in-game valuta var en del av förbokningsbonusarna.

Medlem

Efter att ha sett Angry Joe's rant om spelet så svalnade intresset totalt för mig. Synd på en sån fin spelserie!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av kebbe:

Stark röd flagg när in-game valuta var en del av förbokningsbonusarna.

De verkar ha lagt mer tid på att fixa microtransaktionerna i spelet än att införa alla regler och se till att det är buggfritt. Tydligen kan man kan köpa skins för relativt låga priser men att de då bara gäller den spelaren. Om man vill ha det för ett helt lag eller ny spelare blir det stora summor, speciellt om man vill customisera mycket.

https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/11bqmkd/comment/ja...

  • A lot of skills and traits are literally not working (skills and traits are incredibly important parts of the game, to the point where some pieces/players are incredibly dependent on their skills like Gutter Runners)

  • No text chat

  • No reconnect

  • No character/player customization outside of the cash shop

  • Skins can only be used for one character, think having to rebuy DLC for Skyrim if you play another character

Medlem

IGN Är verkligen inte imponerade av spelet
https://www.youtube.com/watch?v=We5fKpXG9Nc

Medlem

Spelet i sig är buggigt och slarvigt men inte bortom räddning, bb2 var tydligen lika dåligt om inte sämre vid sin lansering.

Men det hutlösa sättet de infört microtransaktioner är bortom vanvett.

Låt oss hoppas de pudlar snarare hellre än senare och ändrar inställning.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Var jåvligt sugen på att köpa detta och var in och tallade på köp knappen i steam tills jag såg reviewsen... Väntar nog

Medlem

Det borde komma något liknande spel som Speedball 2 var back in the days som inte är turn based

Medlem
Skrivet av robbis:

Var jåvligt sugen på att köpa detta och var in och tallade på köp knappen i steam tills jag såg reviewsen... Väntar nog

Ja, det är lite tråkigt. Som Soulless sa ovan så får man hoppas att de räddar upp spelet. Kanske komma tillbaks om ett halvår och se vad som hänt.

Tor
Medlem

Det finns potential men alldeles för mycket saknas som fanns där i föregångaren (till exempel basala verktyg för att administrera ligor). Spelandet i sig är hyfsat stabilt och med få spelförstörande buggar och servers är stabilare nu. Skulle tippa på att det är bra mot november till om man ska gå på deras "road map", riktigt tråkigt.

Medlem

Alla Blood bowl har ju varit buggfester i början dock, kanske ordnar sig men tveksam denna gång

Tor
Medlem
Skrivet av caracarn:

Alla Blood bowl har ju varit buggfester i början dock, kanske ordnar sig men tveksam denna gång

Lite buggar hade nog de flesta förväntat sig men går man ut med att man försenar grovt (läs år) för att skippa "early access mentality" och leverera mer enligt förväntan så kanske man bjuder in till kritikstorm 😉

Medlem

Finns mycket att säga om detta.

1. Köp det inte ännu om du inte är ett fan av bb och exalterad att få testa de nya lagen med nya regler. Det är katastrof som en produkt och aldrig varit med om ett spel som skriker EA så mkt vid en release.

2. Kom ihåg att det är ett table top spel i grunden. Dvs det är ett bra spel redan innan man ger sig på något digitalt med det och det kommer bli mer användarvänligt med tiden. Det kommer bli bra. Det var samma historia med 2an.

3. Jag som gillar bb har faktiskt jäklig skoj. En match är fortfarande en bb-match. Men det finns en del janky grejer och nån bugg ibland.

4. Cosmetics och shop… nja inte hela världen. Visst känns det kasst att köpa en hjälm och bara kunna sätta den på en gubbe. Men när gratis season pass kommer så tror jag de sa att man får ca 30-35 items per pass eller nått. Med tiden för oss som spelar länge blir det lite kul att det är många gratis items och gubbarna kommer se olika ut. Det är ju det som är skoj. Att spelarna har unika utseenden och är ”personliga” ävensom det finns 6 gubbar av den sorten på planen. Oavsett ska man hålla sig borta från Shoppen nu. Den är rätt tråkig, få items och små ändringar om man inte köper ett helt det till en gubbe. Men nja det är lite waste för tillfället. I sin helhet med massa gratis items från säsonger så tycker inte jag deras modell blir värre än någon annan.

5. Spelet är både billigare än bb2 och ger fler lag vid start. Dessutom kommer man kunna få nya lag gratis genom att spela. Så var det inte i bb2.

Medlem

Jag gillar Blood Bowl och alla klassiska Games Workshop lir, men är det något av dem som INTE varit en buggfest vid lansering??

Medlem
Skrivet av Govein:

Finns mycket att säga om detta.

1. Köp det inte ännu om du inte är ett fan av bb och exalterad att få testa de nya lagen med nya regler. Det är katastrof som en produkt och aldrig varit med om ett spel som skriker EA så mkt vid en release.

2. Kom ihåg att det är ett table top spel i grunden. Dvs det är ett bra spel redan innan man ger sig på något digitalt med det och det kommer bli mer användarvänligt med tiden. Det kommer bli bra. Det var samma historia med 2an.

3. Jag som gillar bb har faktiskt jäklig skoj. En match är fortfarande en bb-match. Men det finns en del janky grejer och nån bugg ibland.

4. Cosmetics och shop… nja inte hela världen. Visst känns det kasst att köpa en hjälm och bara kunna sätta den på en gubbe. Men när gratis season pass kommer så tror jag de sa att man får ca 30-35 items per pass eller nått. Med tiden för oss som spelar länge blir det lite kul att det är många gratis items och gubbarna kommer se olika ut. Det är ju det som är skoj. Att spelarna har unika utseenden och är ”personliga” ävensom det finns 6 gubbar av den sorten på planen. Oavsett ska man hålla sig borta från Shoppen nu. Den är rätt tråkig, få items och små ändringar om man inte köper ett helt det till en gubbe. Men nja det är lite waste för tillfället. I sin helhet med massa gratis items från säsonger så tycker inte jag deras modell blir värre än någon annan.

5. Spelet är både billigare än bb2 och ger fler lag vid start. Dessutom kommer man kunna få nya lag gratis genom att spela. Så var det inte i bb2.

Ang. punkt 4 och 5: så som det är nu så om du sätter cosmetics på en spelare och du förlorar spelaren så är dina cosmetics också borta. Då du betalar för saker som med lätthet kan försvinna för alltid.

BB2 hade inte säsonger. Visst du kan spela dem gratis och få lite gratisgrejer, men det är i stort sett en säsong varannan månad. BB2 hade något DLC som gav mervärde. Denna verkar vara en MTX funktion med ett spel inbakat.

Med det sagt, jag älskar BB, köpt precis allt till BB1 och 2. 3an köpte jag, men kommer inte lägga en krona på med tanke på hur aggresiv och urusel deras mtx strategi är.

Skrivet av Molnet2013:

Jag gillar Blood Bowl och alla klassiska Games Workshop lir, men är det något av dem som INTE varit en buggfest vid lansering??

Ja, väldigt, väldigt många. Jag har svårare att tänka på Warhammerspel som var buggfester, än som inte var det vid release.


signatur

I drank what?

Medlem

Ahh synd… väntar lite med ett eventuellt köp.

Tor
Medlem
Skrivet av Mirage:

Ang. punkt 4 och 5: så som det är nu så om du sätter cosmetics på en spelare och du förlorar spelaren så är dina cosmetics också borta. Då du betalar för saker som med lätthet kan försvinna för alltid

Det är en bugg som utvecklarna har sagt att ska åtgärdas (att cosmetics försvinner när en spelare som har det dör dvs).

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ang. punkt 4 och 5: så som det är nu så om du sätter cosmetics på en spelare och du förlorar spelaren så är dina cosmetics också borta. Då du betalar för saker som med lätthet kan försvinna för alltid.

Helt fel. Dom försvinner inte. Där gubben är det bara att equippa på en ny gubbe. Så mkt felaktiga rykten som går.

Ang säsonger. Själv är jag sjukt hypead på det. Ger lite extra flavour när en ny säsong startar och ett nytt lag man kan spela dig till gratis. Bb2 orkade jag inte lägga pengar på expansioner etc för jag hade redan mina favorit lag. Var ju sugen att testa men ville inte betala för det om jag inte skulle gilla laget. Nu kan jag lira till mig det gratis och testa.

Medlem
Skrivet av Tor:

Det är en bugg som utvecklarna har sagt att ska åtgärdas (att cosmetics försvinner när en spelare som har det dör dvs).

Precis, en bugg. Men det händer just nu, vilket är ganska kass vid launch.


signatur

I drank what?

Tor
Medlem
Skrivet av Mirage:

Precis, en bugg. Men det händer just nu, vilket är ganska kass vid launch.

Absolut är det inte bra men min poäng var att det inte försvinner permanent som du skrev. Kommer en patch mot helgen som ska fixa bland annat detta

Medlem
Skrivet av Tor:

Absolut är det inte bra men min poäng var att det inte försvinner permanent som du skrev. Kommer en patch mot helgen som ska fixa bland annat detta

Jag beskrev spelet i dess nuvarande tillstånd, inte kommande tillstånd


signatur

I drank what?

Tor
Medlem

Cyanide har valt att backa på mikrotransaktionerna och kommer ändra systemet: https://store.steampowered.com/news/app/1016950/view/36789158...

1
Skriv svar