Cyberpunk 2077 verifieras på Steam Deck, över 8 000 titlar kompatibla med maskinen

Robot
Cyberpunk 2077 verifieras på Steam Deck, över 8 000 titlar kompatibla med maskinen
Medlem

Vet inte om det kommer vara en allt för trevlig upplevelse på Steam deck? Vad är dess grafiska egenskaper egentligen?

Medlem

Vad betyder verified? Att det startar?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Speltid 30 minuter ?

Batteritiden och upplösningen är problematisk på Steam deck just nu upplever jag.

Medlem

Har spelat igenom hela spelet på SD, typ 2 timmar speltid på batteri, tycker det är rätt bra med tanke på att det är ett ganska tungt AAA spel. Skulle ju dock vara trevligt med bättre batteritid, håller med om att det är ett problem om man vill spela senaste AAA spelen. Spelar man inte senaste AAA spel så blir den ju betydligt bättre, Hades har batteritid på typ 6 timmar
Vad är det med upplösningen du inte gillar? Vet folk som klagar på att det inte är 1080p men det förstår jag inte riktigt, sämre batteritid, sämre prestanda för fler pixlar som man ändå inte märker av på den lilla skärmen

Verified betyder att spelet fungerar felfritt, bara att installera och börja spela
Playable betyder att spelet fungerar men det kan behövas tweaks för att det ska fungera
Unsupported betyder att spelet inte fungerar
Unknown betyder att det inte är testat än, det kan mycket väl fungera perfekt men inga garantier

Tyvärr kan det hända att ett spel som varit Verified slutar fungera pga uppdateringar eller att tredjepart launchers uppdateras, till exempel så lyckades EA med detta ganska nyligen. Är dock fixat nu igen men var ett tag typ inga av deras spel fungerade längre

Medlem

Coolt att det funkar men med så värdelös batteritid så känns det liksom vad är vitsen ??

Medlem

Jag spelar det mesta på min Steam Deck och måste säga att den i mina ögon går från klarhet till klarhet. Kan vara det bästa jag köpt i
gaming-väg sen min Amiga 500. Nu är inte jag en person som ofta sitter flera timmar i sträck och spelar men även om så skulle vara fallet så är känslan att batteritiden inte är något större hinder om man inte använder den på resande fot.
Jag använder den främst i hemmet, antingen dockat eller handhållet i badet, sängen eller soffan. Skulle det bli en längre session sätter jag bara i laddaren under tiden. Med lite tweaking kommer man ofta upp i runt 2-3 timmar på AAA-spel och för mig räcker det långt.

eld
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Coolt att det funkar men med så värdelös batteritid så känns det liksom vad är vitsen ??

Det är inte som att den stänger av sig direkt efter 5 minuter, det är ju ändå en hel del speltid innan något som tex: tågresan är slut.

Och då ignorerar vi diverse ellutag som går att hitta.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är inte som att den stänger av sig direkt efter 5 minuter, det är ju ändå en hel del speltid innan något som tex: tågresan är slut.

Och då ignorerar vi diverse ellutag som går att hitta.

Och powerbanks...

Medlem

Jag hoppas det var en ekonomisk vinst för Valve att lansera Deck:en. Så de fortsätter med den.
Jag hoppas nu på att de också satsar på en ny Steam Machine. Jag hoppades på förra också, men nu tror jag det kommer slå.
Jag har redan byggt min egen, men vill ha större spridning.

Medlem
Skrivet av beltet:

Jag hoppas det var en ekonomisk vinst för Valve att lansera Deck:en. Så de fortsätter med den.
Jag hoppas nu på att de också satsar på en ny Steam Machine. Jag hoppades på förra också, men nu tror jag det kommer slå.
Jag har redan byggt min egen, men vill ha större spridning.

Allting tyder ju på att Deck har blivit en enorm hit för Valve. Så det känns ju givet att de kommer fortsätta med den.

Men jag tror att de hade fortsatt med Steam Deck oavsätt faktiskt, så länge det bara hade gått runt. För Valve handlar det ju mer om att skapa ett ekosystem som inte bygger på Windows, så hela deras företag inte står eller faller på om Microsoft lyckas med Windows Store.

eld
Medlem
Skrivet av Fletchett:

Allting tyder ju på att Deck har blivit en enorm hit för Valve. Så det känns ju givet att de kommer fortsätta med den.

Men jag tror att de hade fortsatt med Steam Deck oavsätt faktiskt, så länge det bara hade gått runt. För Valve handlar det ju mer om att skapa ett ekosystem som inte bygger på Windows, så hela deras företag inte står eller faller på om Microsoft lyckas med Windows Store.

Exakt!

De hade samma mål med steamdeck som de hade med steammachines, men hittade äntligen det rätta sättet att göra det.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är inte som att den stänger av sig direkt efter 5 minuter, det är ju ändå en hel del speltid innan något som tex: tågresan är slut.

Och då ignorerar vi diverse ellutag som går att hitta.

Jo men det tar bort lite tjusningen att man måste ha det i bakhuvet ha nära till ett eluttag eller bära på sig tunga powerbanks..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jo men det tar bort lite tjusningen att man måste ha det i bakhuvet ha nära till ett eluttag eller bära på sig tunga powerbanks..

Det är vad det är, jag vet inte vad du förväntar dig för batterikapacitet i en handhållen enhet som klarar av att spela bla cyberpunk.
Batterikapacitet beror dessutom på vilket spel man spelar.
Hade du vilja ha en tegelsten? 😂

Du är dessutom veteran med långt medlemsskap här men kanske tappade ångan nånstans, tweaks, fix osv är ju fullt möjligt på PC och steam deck så det gpr att lösa med längre batteritid om man vill.
Enklast är ju eluttaget annars, sladden är lång och inte ivägen vid handhållet spelande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Måste säga att för mig som småbarnsförälder är den helt fantastisk! Jag kan ha full koll på grabben som sover jämte medans jag lirar lite Stardew Valley eller liknande.

Top down spel är verkligen hur smidigt som helst, men även tredjepersons spel är riktigt bra för konceptet. Kör nu igenom Shadow of Mordor och Ryse t.ex.

eld
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jo men det tar bort lite tjusningen att man måste ha det i bakhuvet ha nära till ett eluttag eller bära på sig tunga powerbanks..

1.5 timmar cyberpunk är fortfarande mer än 0 timmar cyberpunk, det finns liksom inga alternativ.

Men som Molotov skrev, alla kommer nog inte sitta och spela cyberpunk on the go, friheten att boosta upp sin steamdeck till extrem performance är inte en så hemsk frihet att ha, i andra fall kan man dra ner det och få många fler timmar i andra spel.

Medlem

Har inte testat Cyberpunk på steamdecken men jag tycker det var jobbigt med menyer och liten text i Witcher 3 när jag testade att spela det på decken.

Life is Strange serien däremot kan jag rekommendera då det fungerar ypperligt på maskinen.

Inte för inte den kallas backlog maskin. Har återupptäckt en hel del spel jag hoppat över i steam biblioteket.

Sedan det där med batteritiden känns inte som något större problem.
Perfekt när man vill smyga in någon timmes spelande men inte vill/kan sitta vid datorn.

Vill jag spela längre så sätter jag mig vid datorn.

1
Skriv svar