CS:GO 2 nämns i senaste Geforce-drivrutinerna

Robot
CS:GO 2 nämns i senaste Geforce-drivrutinerna

Tvåa på gång? Nja... CS:GO slog spelarrekordet i helgen.

#counter-strike, #csgo, #valve


Gnällkuk

Tveksamt om det är CS:GO 2, däremot skulle det kunna vara Source 2 och det är för att testa CS:GO i nya Source-motorn tänker jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Troligtvis är csgo2.exe bara en arbetsversion för uppdateringen till fulla versionen av Source 2 som man arbetat med. Just nu är CS:GO-motorn någon form av häxbrygd mellan Source 1 och 2.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Det är CS2GO, en version speciellt utvecklad för Steam Deck.

Det hade varit trevligt, det är ganska tråkigt att spela om samma kartor tid och otid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Samma sak går nog att säga om Rainbow Six Siege för med tanke på dess popularitet så tror jag inte att nån uppföljare är i görningen. Får hoppas CS blir mindre populärt!

Ett ganska intressant sammanträffande är ju att Warzone 2 släpptes när det generellt sett gick ganska dåligt för Cod-serien. Hade förväntat mig att Warzone 1 skulle ha längre livstid

https://www.fz.se/nyhet/290976-for-forsta-gangen-pa-3-ar-fall...

Medlem

tror inte på csgo 2 längre, säger som george bush

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det hade varit trevligt, det är ganska tråkigt att spela om samma kartor tid och otid.

Det finns nya kartor, men folk väljer att spela de gamla.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Kanske en source engine 2 uppdatering? Finns redan mod projekt för både csgo och tf2 där dom portar till source 2

Står ju även csgos2.exe och inte csgo2.exe

Medlem

Tror det är cool spot 2


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

CSGO håller jättebra idag. Ingen anledning att skapa en 2:a. Gissar påt det är nya source som man testar


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Half-Life 3 confirmed

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det hade varit trevligt, det är ganska tråkigt att spela om samma kartor tid och otid.

What... spelar fortfarande de_dust2. 17 år senare.

Medlem
Skrivet av superlim:

tror inte på csgo 2 längre, säger som george bush

https://www.youtube.com/watch?v=Kp2c5gK18xA

Haha, så jäkla skön. 😁


signatur

Memento Mori

Medlem

Knappast en uppföljare men en port till source2 lär väl ske nångång.

Medlem
Skrivet av showerguy:

What... spelar fortfarande de_dust2. 17 år senare.

Just dust2 är faktiskt ur den officiella rotationen just nu däremot spelas mirage och inferno fortfarande.

Medlem

Vad blir skillnaden i nya Source motorn isåfall då? Snyggare grafik?

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Vad blir skillnaden i nya Source motorn isåfall då? Snyggare grafik?

De och att spelet skulle få en modernare mapeditor med mindre begränsningar osv

1
Skriv svar