Sonic-pappan Yuji Naka erkänner insiderhandel

Robot
Sonic-pappan Yuji Naka erkänner insiderhandel

Ska ha tjänat miljoner på illegala aktieköp.

#sonic, #yuji-naka


Inaktiv

Äh det kan han gott ha

Medlem

Jag har länge haft på känn på att han en dag kommer att fängslas, men jag trodde att det skulle vara för Balan Wonderworld.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Inaktiv

Tror det är mycket insiderhandel inom gaming tyvärr. En stor värld med många nya företag och spel som kan bringa in mycket pengar.

Medlem

Hörde han talas om öppen anstalt-sonic?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

ajdå

så får man inte göra


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Tror det är mycket insiderhandel inom gaming tyvärr.

Tror insiderhandel händer lite diskret mer eller mindre hela tiden i mer eller mindre alla brancher som involverar många människor som har kännedom kring saker angående 'publicly traded' företag... Men så länge man gör det lite diskret och i begränsade volymer så glider det alljämt igenom.

Blir det att man tjänar 8 miljoner på det så har man nog gjort det i sån volym och/eller satt det såpass mycket i system att det blir svårt att hålla "under ytan"...

Men "under ytan" insider trading händer nog all the time.

Tipsa en kompis som stoppar in 30 000, åsså delar man på vinsten - osv, och går vidare.


signatur

subterranean homesick alien

Gnällkuk
Skrivet av Zensu:

Kanske har han gjort det, men med tanke på hur risigt det Japanska rättssystemet är så går inte detta uttalande att lita på.

YT Klipp av Vice som förklarar ganska bra hur illa det är, finns gott om andra videos om detta också.

Låter som du är en nft-bro :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Låter som du är en nft-bro :>

Haha hur fick du ihop den kopplingen?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Låter som du är en nft-bro :>

What

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Låter som du är en nft-bro :>

"An NFT bro is a scammer who thinks he is smart, quirky, and funny for making a billion dollars off some shitty furry art from a character customizer or stolen art.

Non fuckable token brothers tend to inspire each other to buy and be obnoxious."

Vad menar du? Att jag köper NFT eller säger åt andra att köpa NFT? Eller tycker du jag är motbjudande?

Så mååånga frågor haha!

Vart det lite för mycket att dricka inatt måntro?

Medlem

så då kan dom ju sätta en stor skara bakom lås och bom då mycket är insider info i aktier.
Ingen nyhet direkt.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

så då kan dom ju sätta en stor skara bakom lås och bom då mycket är insider info i aktier.
Ingen nyhet direkt.

Just insiderbrott är ett rätt väldefinerat brott i Sverige också. Alla som investerar i aktier sysslar inte med insiderbrott.

Medlem
1
Skriv svar