Ett nytt booster-paket för Mario Kart 8 Deluxe släpps i mars

Robot
Ett nytt booster-paket för Mario Kart 8 Deluxe släpps i mars

Inkluderar bland annat karaktären Birdo.

#Mario-kart-8-deluxe, #nyhetstips


Medlem

Det här har varit ett grymt bra koncept för att blåsa liv i 9-åringen Mario Kart 8.

Hittills har jag dock inte varit impad av huvudstadsbanorna från Mario Kart Tour, de håller inte måttet. Få se om Singapore, Bangkok och Amsterdam får mig att ändra åsikt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Alltid lika kul när de släpper dessa paket med banor!

Medlem

Är det inte på tiden att Nintendo släpper ett helt nytt och fräscht Mario Kart, med nya banor och funktioner, istället för att bara släppa gamla banor till ett redan gammalt spel?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är det inte på tiden att Nintendo släpper ett helt nytt och fräscht Mario Kart, med nya banor och funktioner, istället för att bara släppa gamla banor till ett redan gammalt spel?

De håller på det tills nästa konsol plus MK 8 fortfarande säljer i drivor, genom september-december 2022 såldes det 3.6 miljoner ex av MK 8 deluxe, det gick från 48.4 m till 52 miljoner. Det säljer alltså fortfarande mer än de flesta nysläppta storspel, den pengatryckarmaskinen stänger inte Nintendo av, vilket företag skulle göra det? Jag vill också ha ett nytt Mario Kart, bra att de släpper nya grejer ändå, det håller intresset uppe för MK8.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är det inte på tiden att Nintendo släpper ett helt nytt och fräscht Mario Kart, med nya banor och funktioner, istället för att bara släppa gamla banor till ett redan gammalt spel?

Det kommer garanterat till deras nästa konsol, och det kanske är rimligt då Switchen är på sluttampen.

Medlem
Skrivet av lasselason:

De håller på det tills nästa konsol plus MK 8 fortfarande säljer i drivor, genom september-december 2022 såldes det 3.6 miljoner ex av MK 8 deluxe, det gick från 48.4 m till 52 miljoner. Det säljer alltså fortfarande mer än de flesta nysläppta storspel, den pengatryckarmaskinen stänger inte Nintendo av, vilket företag skulle göra det? Jag vill också ha ett nytt Mario Kart, bra att de släpper nya grejer ändå, det håller intresset uppe för MK8.

Jag tror mk9 skulle inte ge en tillräcklig grafikskillnad som skulle motivera att uppgradera sig från mk8 till switchen därför väntar de väl på nästa konsol

Medlem

Birdo! Tut tut

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det här har varit ett grymt bra koncept för att blåsa liv i 9-åringen Mario Kart 8.

Hittills har jag dock inte varit impad av huvudstadsbanorna från Mario Kart Tour, de håller inte måttet. Få se om Singapore, Bangkok och Amsterdam får mig att ändra åsikt.

Håller med om huvudstadsbanorna. Skittråkiga i mitt tycke. Hoppas på roligare framöver.

Skrivet av Keima:

Jag tror mk9 skulle inte ge en tillräcklig grafikskillnad som skulle motivera att uppgradera sig från mk8 till switchen därför väntar de väl på nästa konsol

Jag vill också ha ett nytt MK men MK8 ser ju faktiskt fortfarande helt fantastiskt bra ut och flyter som smör. Blir spännande å se hur nåsta spel blir, helt klart.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är det inte på tiden att Nintendo släpper ett helt nytt och fräscht Mario Kart, med nya banor och funktioner, istället för att bara släppa gamla banor till ett redan gammalt spel?

Värt att notera är ju att de i och med denna wave inte bara släpper en ny karaktär, utan en helt ny banna också (Yoshi's Island) som inte funnits i något tidigare spel i serien tidigare. Nintendo hade lätt kommit undan med att fyllt ut med "bara" gamla banor utan att göra någonting nytt alls. Få andra utvecklare hade nog gått den extra biten för att höja nivån såhär i slutet. Sen som andra påpekat säljer spelet fortfarande väldigt bra och Nintendo Switch sjunger ju på sista versen så de kommer ju inte med nytt spel i onödan nu utan väntar ju till "Switch 2" med det. Vilket kan bli snarare än en tror.

Medlem

Hur mycket tar de giriga Nintendo betalt för varje våg?

Medlem
Skrivet av John7612:

Hur mycket tar de giriga Nintendo betalt för varje våg?

Du kan inte köpa en våg för sig, utan du får dem om du prenumerar på Switch Online + Expansion Pack eller köper alla sex för $24.99 så inte så girigt för allt det innehållet och nu dessutom helt ny bana de skapat bara för våg 4 och ny karaktär.

Medlem
Skrivet av John7612:

Hur mycket tar de giriga Nintendo betalt för varje våg?

48 banor ingår i prenumeration eller 229 spänn, väldigt mycket innehåll för pengarna.

Medlem

Kul att det kommer nytt, men det kommer för sent tycker jag. Har tröttnat på MK8 sedan några år.

Började köra MK8 på Wii U redan 2013 för 10 år sedan. Dom borde vara på MK9 sedan länge, men det dröjer väl några år till gissar jag.

Medlem

Har inte handlat några nya banor ännu men det kanske är dags. Hur många paket med nya banor finns det totalt och är det fortfarande nya som kommer att komma?
Tänker att jag kanske köper alla innan de lägger ner MK8 då jag tror knappast MK9 blir så mycket roligare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Har inte handlat några nya banor ännu men det kanske är dags. Hur många paket med nya banor finns det totalt och är det fortfarande nya som kommer att komma?
Tänker att jag kanske köper alla innan de lägger ner MK8 då jag tror knappast MK9 blir så mycket roligare.

Detta är det fjärde av sex, två cuper i varje paket alltså åtta banor, 48 totalt och 32 ute nu med paket fyra inräknat.

Medlem

Ork..switchen förblir avstängd och jag förblir avtänd.
Kom med nya Mariospel nån gång!!!

Medlem

Kul det här med Mariokart som live service-spel.
Men börjar bli så mycket banor nu att man knappt minns längre alla...förra paketet var dock en höjdare, merry merry christmas-banan var perfekt att spela på självaste julafton.

Positivt dock att Nintendo nu tycks höja ambitionsnivån på de sista omgångarna nya banor, nya karaktärer plus 1 helt nyproducerad bana per paket.

1
Skriv svar