Metroid Fusion kommer till Switch Online Expansion Pack nästa vecka

Robot
Metroid Fusion kommer till Switch Online Expansion Pack nästa vecka
Medlem

Körde genom både fusion, zero mission och Zelda minish cap i somras.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Nästa switch konsol sägs komma 2024 någon gång. Kommer köpa den sen.
Alla spel som finns nu till första switch konsolen måste bli bakåt kompatibla till den nya konsolen.

Metroid fusion har jag inte spelat ännu.

Moderator | Testpilot

Anser nog att Super Metriod är bättre än Fusion, men ofta har jag roligare med just Fusion. Tycker om den guidade turen och fokus på story


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Anser nog att Super Metriod är bättre än Fusion, men ofta har jag roligare med just Fusion. Tycker om den guidade turen och fokus på story

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att Super Metroid är GGOAT (Greatest Game of All time). Men jag gillar Fusion för att det är ett lite mindre äventyr mer just som du säger, mer fokus. Passade GBA perfekt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

SNES spel kan man spela utan expansionen, däremot är det mega drive och N64 du behöver betala mer för.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Vileoxe:

SNES spel kan man spela utan expansionen, däremot är det mega drive och N64 du behöver betala mer för.

Ah yes! Det är så sant så! Ändrar!

Tack.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Aldrig spelat Super Metroid då jag aldrig hade SNES, men spelat alla andra. Tänkte att jag skulle spela på Switchen nu förra veckan , så spelade i en timme och hade väldigt kul. Tog en paus på några dagar och startade upp det igen, men av någon anledning så var hela kartan utforskad och jag hade alla uppgraderingar, förstår inte vad som hänt!?

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Aldrig spelat Super Metroid då jag aldrig hade SNES, men spelat alla andra. Tänkte att jag skulle spela på Switchen nu förra veckan , så spelade i en timme och hade väldigt kul. Tog en paus på några dagar och startade upp det igen, men av någon anledning så var hela kartan utforskad och jag hade alla uppgraderingar, förstår inte vad som hänt!?

Hör talas om att gå i sömnen, det här är nästa nivå, spela i sömnen
Nä men skämt åsido, låter skumt!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Aldrig spelat Super Metroid då jag aldrig hade SNES, men spelat alla andra. Tänkte att jag skulle spela på Switchen nu förra veckan , så spelade i en timme och hade väldigt kul. Tog en paus på några dagar och startade upp det igen, men av någon anledning så var hela kartan utforskad och jag hade alla uppgraderingar, förstår inte vad som hänt!?

Du startade nog fel version av spelet, det finns en normal version och en där allt är upplåst och avklarat förutom sista bossen typ. Det är lite förvirrande men leta i spel-listan så ser du nog två olika super metroid

Redaktör
Ponny

Fantastiskt fina nyheter. GBA är ❤️

Golden Sun härnäst, tack!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Fantastiskt fina nyheter. GBA är ❤️

Golden Sun härnäst, tack!

När de utannonserade Advance Wars för Switch var min första tanke "snälla gör detsamma med Golden Sun-spelen tack!" men sen visade de ju upp dem (eller i alla fall första?) för GBA på Switch Online + Expansion så det blir väl näst bästa upplevelsen antar jag. Eller tredje bästa efter att spela det original på GBA igen hehe.

Medlem

För mig är Zero Mission > Super > Fusion
Men det betyder inte att Fusion är dåligt, bara att de andra är bättre

Medlem
Skrivet av Querth:

Du startade nog fel version av spelet, det finns en normal version och en där allt är upplåst och avklarat förutom sista bossen typ. Det är lite förvirrande men leta i spel-listan så ser du nog två olika super metroid

Aaha, tack för tipset!

Medlem

Hade aldrig GBA så har inte kört det här, kanske är bra vet ej. Får se om man spontanköper det, så mycket annat o göra atm

Medlem

Kommer nog testa efter jag är klar med prime remaster! Aldrig kört fusion innan.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Anser nog att Super Metriod är bättre än Fusion, men ofta har jag roligare med just Fusion. Tycker om den guidade turen och fokus på story

Jag gillar rörelserna mer i Zero mission men Am2r är bättre tekniskt. Super metroid är ett bättre spel däremot.
Det vore najs med en remake av supermetroid i Metroid Dread motorn. Där rör sig Samus perfekt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar