Fastna-i-diket-simulatorn Snowrunner firar 10 miljoner spelare

Robot
Fastna-i-diket-simulatorn Snowrunner firar 10 miljoner spelare

Och säsong nio kommer med två nya kartor och annat.

#Saber-interative, #Snowrunner


Medlem

Nör det här spelet släpptes spelade jag som en tok.
Har totalt speltid på ca 350 timmar och jag är inte helt färdig med allt man fick med att köpa spelet +första season pass.
Det är verkligen mycket innehåll. Vill man inte köpa paketen finns myclet moddar som består av fordon och kartor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett spel som jag verkligen tänkte hur kan det där vara kul? Sen kom det på game pass och jag gav det en chans. Nu har man spenderat ett hundratal timmar i lera och snö xD

Otroligt avslappnande när man kommer hem från jobbet och sätta sig och köra fram i maklig takt med lite betongplattor eller stålbalkar.

Sen är ju modcommunityn riktigt stort till det här spelet.

Medlem
Skrivet av rosski:

Ett spel som jag verkligen tänkte hur kan det där vara kul? Sen kom det på game pass och jag gav det en chans. Nu har man spenderat ett hundratal timmar i lera och snö xD

Otroligt avslappnande när man kommer hem från jobbet och sätta sig och köra fram i maklig takt med lite betongplattor eller stålbalkar.

Sen är ju modcommunityn riktigt stort till det här spelet.

Avslappnande. Frustrerande ibland. Men det är ett roligt spel. Jag försöker dock inte ladda ner moddar som ändrar fysiken på bilarna så mycket, kan bli för lätt då. Kör mycket utseende moddar. Modcommunityn på konsol är suveränt. 😃

Inaktiv

Hade hoppats på Mudrunner 2. 10 miljoner är imponerande dock. Det lär leda till ett SR 2 med bättre fysik i alla fall

Medlem

Lite snurrigt utbud med säsonger, dlcs, paket och dylikt, men ett otroligt stabilt lir.

Testpilot

Älskar spelet och det är fruktat mycket innehåll med alla season pass.
Nu då denna säsong är ute känns de som jag måste ta mig ett nytt djupdyk
Jag är fortfarande på säsong 4 med 400timmar spelade.

Det enda jag önskar är att de skulle dra ett par pass med optimering av grafik/spelmotor för spelet dras med en del riktigt gamla buggar och slöar ner helt galet ibland utan att man vet varför.

KoP
Medlem

Försökte komma in i Snowrunner en gång i tiden och spela ihop med en polare, men spelets långsamma tempo dödade det hela för mig. Hade helt enkelt inte tålamodet. 😄

Medlem
Skrivet av denza:

Avslappnande. Frustrerande ibland. Men det är ett roligt spel. Jag försöker dock inte ladda ner moddar som ändrar fysiken på bilarna så mycket, kan bli för lätt då. Kör mycket utseende moddar. Modcommunityn på konsol är suveränt. 😃

Hahaha ja när man stått och slirat 5 meter från säker mark i en kvart kan ju blodtrycket gå upp lite xD

Ja jag kör inte heller moddar som ändrar fysiken bara nya fordon. Kul att bara ladda ner någon i scout klassen och köra runt.

Medlem

Alltså så sjukt trevligt spel detta. Men som många säger så behövs det knappt mer innehåll så man har hundratals timmar och knappt tagit sig igenom hälften.
Dock behövs lite jobb på motorn, som tex kameravinklar, användarvänlighet Co-Op läget får dom gärna förfina. Ekonomin är inte riktigt jämnställd när man kör med en kompis.
Annars är spelet klockrent !

Medlem

Rätt beroendeframkallande spel, och mängden innehåll (inte minst med tanke på spelets makliga takt) är rejäl - även helt utan DLCer finns det nog för att spendera ganska mycket tid på.

Det är synd att det dras med en del frustrerande buggar, och att informationen i spelet är extremt bristfällig i många fall (skillnaden på fordon, däck (annan användbar tabell), annan utrustning som snorklar och släp/laster får man googla sig till), och fysikmotorn är... lynnig. Att se fordon på tiotalet+ ton börja glida i sidled på asfalt utan någon begriplig anledning är nästan lite komiskt, men till slut blir det mer tröttsamt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Rätt beroendeframkallande spel, och mängden innehåll (inte minst med tanke på spelets makliga takt) är rejäl - även helt utan DLCer finns det nog för att spendera ganska mycket tid på.

Det är synd att det dras med en del frustrerande buggar, och att informationen i spelet är extremt bristfällig i många fall (skillnaden på fordon, däck (annan användbar tabell), annan utrustning som snorklar och släp/laster får man googla sig till), och fysikmotorn är... lynnig. Att se fordon på tiotalet+ ton börja glida i sidled på asfalt utan någon begriplig anledning är nästan lite komiskt, men till slut blir det mer tröttsamt.

Ja särskillt realiatiskt är det inte med fysiken osv.
Vill nog påstå att spelet är "speligt" semirealistiskt.
Det där med att glida på asfalt har att göra med däcktypen, men det finns aldrig nån egentlig anledning att köra med highway-däck då dom är värdelösa på allt utom asfalt och man kan köra med mudtires eller offroad på alla underlag.
Det enda man behöver växla mellan är med eller utan snökedjor beroende på underlaget.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja särskillt realiatiskt är det inte med fysiken osv.
Vill nog påstå att spelet är "speligt" semirealistiskt.
Det där med att glida på asfalt har att göra med däcktypen, men det finns aldrig nån egentlig anledning att köra med highway-däck då man kan köra med mudtires eller offroad på alla underlag.
Det enda man behöver växla mellan är med eller utan snökedjor beroende på underlaget.

Nej, verkligen inte. Vissa stunder känns det otroligt arkadigt, andra känns det hyfsat realistiskt - när man betar sig igenom lera och ser hur de olika däcken interagerar med underlaget.

Och ja, friktionsvärdena är lite intressanta (man kan kika på tabellerna jag länkade för mer info), men det är inte direkt realistiskt att mjuka allround-däck börjar få ett fordon på 10+ ton att glida i sidled på asfalt i 40km/h utan någon direkt anledning. ^^

Sen är det trist att man inte kan välja vilka däck man ska slänga på snökedjor på, och att det inte är någon skillnad på de olika snökedjedäcken öht. Men ja, ofta känner jag att det är rimligast att slänga på det däcket som har högst friktion på lera och köra på det (däremot kan det vara värt att fundera på att köra dubbla däck på de fordon som har det alternativet, även om de på pappret har lägre friktion så gör det större antalet däck att det kan bli bättre ändå) - vägarna i spelet är inte direkt många, och det är ytterst sällan man *inte* behöver åka genom lervälling/snö. Ibland kör jag offroad-däcken för att få något som är lite mer allround.

Problemet är att det i praktiken egentligen inte är så enkelt heller - finns en utförlig Reddit-tråd (se även del två som länkas i den) som går in på hur däckfysiken fungerar, och det är bra mycket mer komplext än spelet ger uttryck för. Återigen ett bra exempel på hur värdelöst spelet är på att förklara hur det fungerar.

Usch, du gav mig dåliga minnen från när man började med sin CK1500 med Highway-däck... 😅


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Otroligt bra spel. Trodde man aldrig att man skulle bli beroende av. Tror jag körde bara 30 timmar i helgen.

1
Skriv svar