Läckt trailer visar hur Doom 4 kunde ha sett ut

Robot
Läckt trailer visar hur Doom 4 kunde ha sett ut

Helvetet på jorden kunde ha sett ut så här.

#Doom, #Doom-4, #Id-software


Medlem

Ja såg väl ingen höjdare ut men kul det läcker ut saker så många år senare hehe.

Medlem

Tyckte det såg mycket bättre ut än de 2 nya doom.

Medlem

Trailen fick det ju inte att likna Call of Duty i alla fall...
Detta kanske inte var bättre än nuvarande DOOM, men som en spin-off eller något kanske det hade kunnat fungera


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skribent
Skrivet av T.Mani:

Trailen fick det ju inte att likna Call of Duty i alla fall...
Detta kanske inte var bättre än nuvarande DOOM, men som en spin-off eller något kanske det hade kunnat fungera

Det fanns bilder tidigare som ska vara från samma spel och de såg väldigt CoD:iga ut. Tror mest det var den grå-bruna-gula-looken med ruiner och raserade byggnader plus soldater som sprang hit och dit. Tänker att det kanske lutat åt något som Resistence-serien på Playstation.

Men som du säger, hade kanske funkat bra som en spin-off. Man får spela när jorden blir invaderade och övertagen av demonerna. Sen i huvudspelet kommer Doomslayern och rensar upp.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Såg ut som dom gick vidare med skräck visionen som dom hade i Doom 3 vilket inte var bra alls.
Nä tur att dom gjorde Doom 2016 istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

gameplay från några år sedan
https://www.youtube.com/watch?v=kFWRkj0UQKM


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Man ser att det är samma hagelbrakare de använt här som hamnade i slutprodukten.
Och nej, doom ska vara doom, inte call of doom.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är det denna version som läckt vid tidigare tillfälle?

Medlem

Doom 3 var ju fantastiskt stämningsfullt, ett tekniskt mästerverk och olikt något annat för den tiden. Bara den geometriska detaljnivån eller dynamiska ljussättningen är inget HL2 eller något annat ens kommer i närheten av 2004. Detta ser ut att spela lite på samma koncept men matchar inte direkt de tidigare läckorna. Spelet har ju dock startats om och konceptualiserats många gånger så är väl inget konstigt.

Både 2016 och Eternal är helt makalöst fantastiska spel på sina sätt. 2016 är en värdig reboot för serien och väldigt trogen de ursprungliga doom-spelen i sitt gameplay samtidigt som det är välgjort och optimerat. Miljöerna tar mycket inspiration från D3 vilket var brilliant . Spelet fick också den skara som var så butthurt över D3 eller "mörka" miljöer att få sitt Doom tillslut.

Eternal i sin tur är ju en väldigt annorlunda väg att ta serien jämfört med de ursprungliga doom-spelen, och precis som med D3 har man istället snurrat hjulet rejält åt andra hållet. Väldigt välutvecklad och unik gameloop men slopar allt vad logik eller rimligt kontinuitet innebär. Det känns inte alls som det hör ihop med 2016 trots att de officiellt är i samma värld. Eternal blir en comic-book fantasy vilket kanske inte är så konstigt när Hugo jobbat med transformers och då vågar ta ut svängarna efter succen med 2016. Är det för alla ? nej, men ett spel för alla är ett spel för ingen och att man inte gillar ett spel betyder inte att det är dåligt.

Eternal är också ännu mer välpolerat och tekniskt exekverat än 2016, så det är ju riktigt imponerande att ID har kommit tillbaka i toppform. Tror att det blir svårt att ytterligare en gång toppa det hela även om jag hoppas på det bästa. Jag tycker att gameplayet som fanns i Eternal hade varit häftigare att ha i Quake och lite mer passande.

Skribent
Skrivet av heady89:

Doom 3 var ju fantastiskt stämningsfullt, ett tekniskt mästerverk och olikt något annat för den tiden. Bara den geometriska detaljnivån eller dynamiska ljussättningen är inget HL2 eller något annat ens kommer i närheten av 2004. Detta ser ut att spela lite på samma koncept men matchar inte direkt de tidigare läckorna. Spelet har ju dock startats om och konceptualiserats många gånger så är väl inget konstigt.

Både 2016 och Eternal är helt makalöst fantastiska spel på sina sätt. 2016 är en värdig reboot för serien och väldigt trogen de ursprungliga doom-spelen i sitt gameplay samtidigt som det är välgjort och optimerat. Miljöerna tar mycket inspiration från D3 vilket var brilliant . Spelet fick också den skara som var så butthurt över D3 eller "mörka" miljöer att få sitt Doom tillslut.

Eternal i sin tur är ju en väldigt annorlunda väg att ta serien jämfört med de ursprungliga doom-spelen, och precis som med D3 har man istället snurrat hjulet rejält åt andra hållet. Väldigt välutvecklad och unik gameloop men slopar allt vad logik eller rimligt kontinuitet innebär. Det känns inte alls som det hör ihop med 2016 trots att de officiellt är i samma värld. Eternal blir en comic-book fantasy vilket kanske inte är så konstigt när Hugo jobbat med transformers. Är det för alla ? nej, men ett spel för alla är ett spel för ingen och att man inte gillar ett spel betyder inte att det är dåligt.

Eternal är också ännu mer välpolerat och tekniskt exekverat än 2016, så det är ju riktigt imponerande att ID har kommit tillbaka i toppform. Tror att det blir svårt att ytterligare en gång toppa det hela även om jag hoppas på det bästa. Jag tycker att gameplayet som fanns i Eternal hade varit häftigare att ha i Quake och lite mer passande.

Du beskriver mina känslor runt Doom väldigt bra. Jag gillar Doom 3 och jag tror IDs första bild av Doom 1 var åt just mer den krypande skräcken, men att tekniken inte satt där då. Doom blev ju något annat då istället med en power-fantasi där man röjer demoner i skräckmiljöer. Vilket 2016 plockade upp väldigt bra och balanserat.

Jag hatade Eternal från början för att jag försökte spela det som Doom 2016. Något som var logiskt då spelet liknade 2016, men i själva verket hade spelet en spel-loop och spelsätt som var helt annorlunda. Det är mer ett pusselspel är man måste lösa pusslen on-the-fly medan man blir beskjuten. Varje "arena" är uppbyggd på ett visst vis och det gäller att döda fienderna på rätt sätt för att ha någon som helst chans. Men jag började gilla spelet när jag insåg hur man ska spela det. Däremot hatar jag expansionen för den är alldeles för svår för mig. Håller dock med att Eternals gameplay är mer åt Quake än det är Doom, många av banorna och monsterarenorna kändes som Quake-banor med studsmattor och teleportrar.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Är det denna version som läckt vid tidigare tillfälle?

Det sägs vara samma version bilderna som läckte tidigare (även filmklippet här ovan) kommer ifrån. Men kan ju vara helt olika faser i utvecklingen där det skrotats och byggts om mellan de olika läckorna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Såg bättre ut än det självspelande konsolskräp vi fick med Doom 2016 och Eternal.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Såg bättre ut än det självspelande konsolskräp vi fick med Doom 2016 och Eternal.

8/8 😂


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tyvärr så är gamla doom med +mlook en så mycket bättre upplevelse än något senare Doom. Synd!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jäkla tur att vi inte fick det där.
De två senaste Doom-spelen är helt otroliga. Snabbt och röjigt med enastående följsamt gameplay.
Blev också ännu bättre om man stänger av mycket av HUD'ens element såsom kompassen, promts osv.
Gillade aldrig det nedstämda och sorgliga försöket med Doom 3.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Såg bättre ut än det självspelande konsolskräp vi fick med Doom 2016 och Eternal.

"Självspelande konsol-skräp"?
Har du ens kört något av dem? 😂 Testa att lira Eternal på Nightmare, du lär inte komma nånvart om du tror att spelet spelar sig självt.

Medlem
Skrivet av Razken:

"Självspelande konsol-skräp"?
Har du ens kört något av dem? 😂 Testa att lira Eternal på Nightmare, du lär inte komma nånvart om du tror att spelet spelar sig självt.

Om du inte använder "Press E to kill" springer du runt och jagar ammunition som att det vore Resident Evil, så jo, det är självspelande skräp oavsett svårighetsgrad.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Om du inte använder "Press E to kill" springer du runt och jagar ammunition som att det vore Resident Evil, så jo, det är självspelande skräp oavsett svårighetsgrad.

Det är garanterat en rest från detta doom, kolla videon jag länkade. Bara massa coola press e to kill-animationer.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Om du inte använder "Press E to kill" springer du runt och jagar ammunition som att det vore Resident Evil, så jo, det är självspelande skräp oavsett svårighetsgrad.

Låter som att du inte riktigt förstår hur spelet ska spelas.
Här, ta en titt på spellistan och ge spelet en ordentlig chans.

Det finns mer än ett sätt att spela på, så se gärna vidare på flera uppföljande videos.

Medlem
Skrivet av Razken:

Låter som att du inte riktigt förstår hur spelet ska spelas.
Här, ta en titt på spellistan och ge spelet en ordentlig chans.
https://www.youtube.com/watch?v=g50LPTF9HtA&list=PLSrUznvpyAx...

Det finns mer än ett sätt att spela på, så se gärna vidare på flera uppföljande videos.

Doom eternal suger. "Förstår inte hur det ska spelas", det kan sägas om alla spel.
Att shoehorna mariopussel i doom var dock sämst.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Razken:

Låter som att du inte riktigt förstår hur spelet ska spelas.
Här, ta en titt på spellistan och ge spelet en ordentlig chans.
https://www.youtube.com/watch?v=g50LPTF9HtA&list=PLSrUznvpyAx...

Det finns mer än ett sätt att spela på, så se gärna vidare på flera uppföljande videos.

Verkar som att jag förstår precis hur spelet "ska" spelas utifrån den videon. Testa att spela utan konsolskadade "glory kills" som ett riktigt Doom ska spelas och se hur bra det fungerar.

Skrivet av FejkFejksson:

Det är garanterat en rest från detta doom, kolla videon jag länkade. Bara massa coola press e to kill-animationer.

Trist att se, vissa dåliga idéer är svåra att bli av med. Lite som "sakta ned tiden så att konsolspelarna kan välja vapen i vapenhjulet".

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Doom eternal suger. "Förstår inte hur det ska spelas", det kan sägas om alla spel.
Att shoehorna mariopussel i doom var dock sämst.

Tycker det är fenomenalt. Många andra FPS känns ju ganska hjärndöda i jämförelse.
Kan hålla med om att det är lite väl mycket plattformande på sina ställen. Inget som direkt stör mig nuförtiden dock, var enbart på första genomspelningen som man svor lite över det. Att spelet skulle suga är dock en ganska fet överdrift.

Skrivet av kebbe:

Verkar som att jag förstår precis hur spelet "ska" spelas utifrån den videon. Testa att spela utan konsolskadade "glory kills" som ett riktigt Doom ska spelas och se hur bra det fungerar.

Du menar de riktiga Doom där du "springer runt och jagar ammunition som att det vore Resident Evil"?
Förstår inte vad du ens menar dina finurliga uttryck. Du gör ju aktiva val hela tiden. Otroligt dynamiskt gameplay. Men du avfärdar det pga en enda funktion. Du vill inte använda den, men du vill heller inte springa runt och "jaga ammo" som du uttrycker det.

"Trist att se, vissa dåliga idéer är svåra att bli av med. Lite som "sakta ned tiden så att konsolspelarna kan välja vapen i vapenhjulet"."
Bara för att det finns där som alternativ, betyder ju inte det att du måste använda den. Det finns som sagt inte bara ett sätt att lira på.

Skrivet av heady89:

Doom 3 var ju fantastiskt stämningsfullt, ett tekniskt mästerverk och olikt något annat för den tiden. Bara den geometriska detaljnivån eller dynamiska ljussättningen är inget HL2 eller något annat ens kommer i närheten av 2004. Detta ser ut att spela lite på samma koncept men matchar inte direkt de tidigare läckorna. Spelet har ju dock startats om och konceptualiserats många gånger så är väl inget konstigt.

Både 2016 och Eternal är helt makalöst fantastiska spel på sina sätt. 2016 är en värdig reboot för serien och väldigt trogen de ursprungliga doom-spelen i sitt gameplay samtidigt som det är välgjort och optimerat. Miljöerna tar mycket inspiration från D3 vilket var brilliant . Spelet fick också den skara som var så butthurt över D3 eller "mörka" miljöer att få sitt Doom tillslut.

Eternal i sin tur är ju en väldigt annorlunda väg att ta serien jämfört med de ursprungliga doom-spelen, och precis som med D3 har man istället snurrat hjulet rejält åt andra hållet. Väldigt välutvecklad och unik gameloop men slopar allt vad logik eller rimligt kontinuitet innebär. Det känns inte alls som det hör ihop med 2016 trots att de officiellt är i samma värld. Eternal blir en comic-book fantasy vilket kanske inte är så konstigt när Hugo jobbat med transformers och då vågar ta ut svängarna efter succen med 2016. Är det för alla ? nej, men ett spel för alla är ett spel för ingen och att man inte gillar ett spel betyder inte att det är dåligt.

Eternal är också ännu mer välpolerat och tekniskt exekverat än 2016, så det är ju riktigt imponerande att ID har kommit tillbaka i toppform. Tror att det blir svårt att ytterligare en gång toppa det hela även om jag hoppas på det bästa. Jag tycker att gameplayet som fanns i Eternal hade varit häftigare att ha i Quake och lite mer passande.

I Eternal så hade man svårt som troféjägare, om man misslyckades att komma upp på ett ställe och föll ned vid fel tidpunkt, då var man tvungen att göra om hela kapitel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas fortfarande de gör något skräck Doom spel framöver. Behöver ju inte heta doom 4 direkt. Skulle vara ballt. Nuvarande Doom är ju mer fokus på rå action och färgglatt än mörkt och skrämmande.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag hoppas på någon form utav Doom 3 (2004) i nästa kapitel.

Fast precis som 2004's, storydriven med intressant berättelse och mörkare delar att försöka ta sig igenom.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Den som avfärdar Doom Eternal utan att ha testat det minst 10 timmar missar en extremt häftig upplevelse. Ge det tid.

Jag tycket heller inte alls om det till en början; måste leta efter ammo och några jobbiga "hopp". Men, pulsen som infinner sig när man kommer in i flowet har jag inte kännt på många år. Jag spelade först på "Hurt me plenty" och lärde mig hur spelet fungerade; var svårt som tusan men när jag klarat det så började jag direkt på nästa svårighetsgrad och bara njöt av utmaningen, sen till Nightmare

Spelet har en mycket bra design, inte som andra FPS. Platformandet är minimalt och du kommer inte tänka på det efter några minuters spelande (dvs, du har lärt dig och bemästrat det redan då). Utmaningen är fienderna och deras rörelser, även bandesignen är häftig och annorlunda. Ett av de bästa actionspelen någonsin, i ren adrenalin-påslägs-nivå räknat

Medlem

Jag hade velat ha en fortsättning på DooM 3 som var mer åt skräck hållet vilket passade mig bättre.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Doom eternal suger. "Förstår inte hur det ska spelas", det kan sägas om alla spel.
Att shoehorna mariopussel i doom var dock sämst.

Nja, känns dock som att många impulsivt hatar det och skriker utan att ha spenderat lite tid i det. Nu har jag inte koll på dig specifikt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Tyckte det såg mycket bättre ut än de 2 nya doom.

Skrivet av kebbe:

Såg bättre ut än det självspelande konsolskräp vi fick med Doom 2016 och Eternal.

alexa hur downvotar man inlägg på fz

12
Skriv svar