Early access-ägare får lyxigare Baldur's Gate 3 utan extra kostnad

Robot
Early access-ägare får lyxigare Baldur's Gate 3 utan extra kostnad

Belönas för att ha varit med tidigare.

#baldurs-gate-3


Medlem

Tackar tackar!

Medlem

Tackar för info, men känns som jag klarar mig utan det

Geeks Gaming

Larian, jag gillar hur de tänker

Edit: Får nog utveckla en del här

Larian har blivit något av en favoritstudio för mig. Man lyckas axla ett supermega-IP, man gör early access på rätt sätt, är transparenta med sitt arbete, håller fantastiska paneler där man kan följa arbetet och sist men inte minst: är lyhörda och lyssnar på communityt!

Sen går man och gör sånt här. Hatten av (har ej köpt ea)

Medlem

Ni som spelat BG3, hur likt är det deras original sin? Gillade inte original sin alls.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Ni som spelat BG3, hur likt är det deras original sin? Gillade inte original sin alls.

Gameplay är sig likt, bortsett från att klasser och knappar är hämtade från Dungeons & Dragons. Det är inte lika stor fokus på miljö-interaktion, även om det lever kvar från Divinity.

Största märkbara skillnaden är att du nu får ett Bioware-maffigt dialogsystem med regisserade dynamiska cutscenes. Plus lite mer djup i rollspelandet, tycker alla quests grenar sig mer än vad jag är van vid.

Medlem

En intressant nyhet är att spelet inte kommer på Xbox (på ett tag iaf) eftersom utvecklarna inte får till split screen coop till XSS, som är ett krav från MS. Spelet släpps alltså bara till PC och PS5.

Medlem
Skrivet av superapan:

En intressant nyhet är att spelet inte kommer på Xbox (på ett tag iaf) eftersom utvecklarna inte får till split screen coop till XSS, som är ett krav från MS. Spelet släpps alltså bara till PC och PS5.

Split screen är ett KRAV? o.O

Låter dumt.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Split screen är ett KRAV? o.O

Låter dumt.

MS har säkert någon regel som säger att X- och S-versionerna måste vara funktionellt identiska.

1
Skriv svar