Rapport: "Witcher-lika" Fable ska fortfarande vara långt, långt bort

Robot
Rapport: "Witcher-lika" Fable ska fortfarande vara långt, långt bort

Snart 1 000 dagar sedan spelet visades.

#fable


Medlem

Nu när Hogwarts är på tapeten så måste jag ändå säga att jag hoppas nya Fable blir mer som det än som Witcher som känns betydligt tyngre än vad jag förväntar mig av ett Fable-spel. Sen hoppas jag så klart utvecklingen går framåt så vi får se något under året, men den video de visade då känns mest som en "shit vi behöver visa något mer framtida spel". Jag misstänker att det kan vara några år kvar.

Medlem
Ambassadör
Xbox

Att det tar tid är ju inte särskilt märkligt med tanke på omständigheterna. Playground har byggt upp en helt ny studio för detta, de är inte ens på samma plats som Forza-studion, sådant tar tid. Släng in en pandemi mitt i alltihop också.

Massor av erfaret RPG-folk som jobbar på det, inte det minsta orolig. The Witcher-jämförelser tar jag nog med en nypa salt, har nog mer att göra med diverse folks snäva referensramar...


signatur

Jump in.

Medlem

Tror inte spelet kommer bli färdigställt. Känns lite med Microsofts Xbox-division att de bara slungar ut en massa IP:s på måfå till vilken utvecklare som helst och sedan utannonserar spelen innan ens första spadtagen tagits, för att ha något på en i övrigt tom releasekalender. ¨

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Majoren:

Tror inte spelet kommer bli färdigställt. Känns lite med Microsofts Xbox-division att de bara slungar ut en massa IP:s på måfå till vilken utvecklare som helst och sedan utannonserar spelen innan ens första spadtagen tagits, för att ha något på en i övrigt tom releasekalender. ¨


signatur

Jump in.

Medlem

Jag vill verkligen ha ett nytt Fable, men det känns väldigt långt bort. Har ett tvivel om att det nog aldrig blir av.

Medlem

Samma person som sa att Redfall inte kommer på skiva och att hans källor säger att MS säljer Xbox om inte affären går igenom? Han jobbar hårt nu för tiden 😁

Medlem

Bara det att inte har samma gameplay för tw3 har ett horribelt stridssystem med kassa kontroller. Resten kan de gärna ta inspiration ifrån 👍


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kanske skriva en åsikt istället för att slunga ut en sömnig 2002-meme..

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Majoren:

Kanske skriva en åsikt istället för att slunga ut en sömnig 2002-meme..

Som jag gjorde i inlägget ovanför ditt menar du?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kanske skriva en åsikt istället för att slunga ut en sömnig 2002-meme..

Ja, det verkar bara bli mer och mer av det fär tramset på FZ.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

I podcasten påstår man att nästa storspel från Xbox Game Studios efter Starfield kommer vara Senua's Saga: Hellblade II och Obsidians Avowed. Exakt när releaserna av dessa sker är oklart.

Det är lite konstigt om det stämmer. Vad hände i så fall med Forza?

Om påståendet stämmer måste Forza komma före Starfield, dvs i maj (troligtvis), eller så måste det komma efter Hellblade 2, vilket innebär att Hellblade kommer tidigare än jag trott.

Men mest troligt är ju att personen bakom påståendet har fel, eller att han helt enkelt glömt bort Forza.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

...Men mest troligt är ju att personen bakom påståendet har fel, eller att han helt enkelt glömt bort Forza.

Med tanke på var påståendet kommer ifrån så... all of the above.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det är lite konstigt om det stämmer. Vad hände i så fall med Forza?

Om påståendet stämmer måste Forza komma före Starfield, dvs i maj (troligtvis), eller så måste det komma efter Hellblade 2, vilket innebär att Hellblade kommer tidigare än jag trott.

Men mest troligt är ju att personen bakom påståendet har fel, eller att han helt enkelt glömt bort Forza.

Jag gissar att han glömt Forza. De måste ha stora problem annars om de måste försena det ännu ett år. Men Hellblade 2 hoppas jag inte har så långt bort.

Medlem

Har inte spelat ett enda Fable så är väl egentligen inte intresserad mer än att det är lite småspännande att följa större produktioner som tar evigheter. Ska det bli flipp eller flopp, vem vet.

Annars är det inte mycket av intresse på Xbox-sidan för egen del tyvärr. Tycker första Hellblade var urtrist så har inga högre förväntningar på uppföljaren. Vi får se vad framtiden utvisar helt enkelt!

Medlem

Skulle det inte komma ett Fable till Xbox One - vad hände med det? Eller är det det här spelet? 😬


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Skulle det inte komma ett Fable till Xbox One - vad hände med det? Eller är det det här spelet? 😬

Du tänker nog på Fable Legends:

https://www.fz.se/nyhet/242370-fable-legends-skrotas-lionhead...

Medlem

Ligger nog i "utveckling" ett par år till innan M$ skrotar det samtidigt som man lovar guld och gröna skogar med nästa spel (som även det är "långt, långt borta").

Medlem

Har säkert fastnat i samma utvecklings mörker som Beyond Good and Evil 2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hellblade "storspel"? Tillåt mig skratta.


signatur

Memento Mori

Medlem

Fable är det enda riktigt intressanta IP´t som Microsoft sitter på enligt mig (förutom Rares gamla guldserier). Jag har inte mycket förtroende för att det kommer bli bra oh underhållande likt de första två spelen i serien, men jag hoppas innerligt att de lyckas.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Fable är det enda riktigt intressanta IP´t som Microsoft sitter på enligt mig (förutom Rares gamla guldserier). Jag har inte mycket förtroende för att det kommer bli bra oh underhållande likt de första två spelen i serien, men jag hoppas innerligt att de lyckas.

Håller med, Fable är typ det ända spelet som intresserat mig på Xbox tills Starfield annonserades. Men det ser nu ut som att de sabbar båda...

1
Skriv svar