Läckt trailer visar hur Doom 4 kunde ha sett ut

Medlem

Wow, såg verkligen ut som The Evil Within. ID Tech 4 hette väl samma motor de körde på. Skulle inte förvåna mig om delar av detta hamnade i TEW. Amalgam Alpha bossen och vissa jättefiender gör sig påminda.

Skribent
Skrivet av Famipan:

Wow, såg verkligen ut som The Evil Within. ID Tech 4 hette väl samma motor de körde på. Skulle inte förvåna mig om delar av detta i TEW. Amalgam Alpha bossen och vissa jättefiender gör sig påminda.

Körde TEW med ID Tech 4? Jag trodde det var Unreal de körde med? Men ska ju inte säga jag har koll just där. Har dock alltid tyckte det var konstigt att inte fler spel körde med just motorn från Doom 3. Att ingen licenserade ett spel baserat på Alien och använde motorn är för mig lite en gåta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Körde TEW med ID Tech 4? Jag trodde det var Unreal de körde med? Men ska ju inte säga jag har koll just där. Har dock alltid tyckte det var konstigt att inte fler spel körde med just motorn från Doom 3. Att ingen licenserade ett spel baserat på Alien och använde motorn är för mig lite en gåta.

Ah det var tydligen ID Tech 5.

”The Evil Within is built on the id Tech 5 modified by Tango Gameworks with a new dynamic renderer enabling dynamic lighting to the game.”

Precis, TEW2 kör på Unreal Engine.

Skribent
Skrivet av Famipan:

Ah det var tydligen ID Tech 5.

”The Evil Within is built on the id Tech 5 modified by Tango Gameworks with a new dynamic renderer enabling dynamic lighting to the game.”

Precis, TEW2 kör på Unreal Engine.

Se där, men det var därför 2an också kändes lite "annorlunda"...hade svårt att sätta fingret på vad dock.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar