Uppgift: Counter-Strike 2-beta kan släppas om några veckor

Robot
Uppgift: Counter-Strike 2-beta kan släppas om några veckor

Och CS:GO satte nytt spelarekord i helgen – igen.

#counter-strike-2, #cs2, #csgo, #csgo2


Medlem

Äntligen, behövs för att CS ska vara relevant även på längre sikt.

Medlem

woop, spelar fortfarande CS 1.6, på min gamla Pentium4 2.66 Ghz, köttar på bra fortfarande i 99 fps.

Medlem
Skrivet av Baggersson:

woop, spelar fortfarande CS 1.6, på min gamla Pentium4 2.66 Ghz, köttar på bra fortfarande i 99 fps.

Vilken nostalgi! Har du några andra gamla godingar som tuggar på den burken?


signatur

Fueled by coffee.

ELF
Medlem

12 år redan. Jag som knappt har rört det. Var mer intresserad av cs:s


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Mover:

Äntligen, behövs för att CS ska vara relevant även på längre sikt.

Än så länge så ökar bara antalet spelare så frågan är hur lång tid det skulle ta för cs:go att dö ut.

Jag skulle bli förvånad om CS2 inte ersätter GO, det kommer i mångt och mycket vara samma spel i grunden så varför ha kvar det gamla tänker jag.

Medlem

Tror det är ganska stor chans att detta är en rentav port av CS:GO till Source2 i samma stil med vad dom gjorde med DOTA2.

Dom är alldeles för investerade i det ekosystemet som är deras skins osv för att göra något helt nytt i detta laget.
Så min gissning är att det vi spelare ser ifrån 1 till 2 kommer vara identiskt, men om det innebär 128 tickrate för massorna så är det en win.

Medlem

Mitt kungadöme för stenhård regionindelning, orkar inte med gormande ryssar i 20 år till. 😩

Avstängd

Spännande att se hur det kommer se ut och om det blir någon skillnad.

Medlem

AH de va så ändå , då får man hoppas det blir en dod upd. igen också då.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Hoppas, kanske man nog få tillbaka CS suget igen.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Baggersson:

woop, spelar fortfarande CS 1.6, på min gamla Pentium4 2.66 Ghz, köttar på bra fortfarande i 99 fps.

Haha, barndomsklassikern! Men har inte spelat det sen Go släpptes. Ska bli intressant att spela "CS 2" snart då!

Medlem

Spännande! Jag kom aldrig in i CS:GO riktigt och att det redan gått 12 år, det känns ju fortfarande nytt! Ibland kan jag sakna gamla GoldSrc-tiden. Counter-Strike är ju oerhört nostalgiskt och på något sätt det första riktiga mötet med PC-spel överlag.

Medlem

csgo det spelet jag har mest klockade timmar på i steam blir lätt o testa det nya

Medlem

CS 2.0 + Steamdeck + Valve Deckard

Lets gooo

Är ju rätt sannolikt att CS är ett av de 3 VR spelen Valve arbetade på. Speciellt då Portal var konfirmerat att det inte var ett av spelen.

Qus
Medlem

Hoppas det blir en uppföljare till CS 1.6 och inget skräp som CS:Source och CS:GO.

Då kommer jag börja spela CS igen.

Medlem
Skrivet av Qus:

Hoppas det blir en uppföljare till CS 1.6 och inget skräp som CS:Source och CS:GO.

Då kommer jag börja spela CS igen.

Hmm, var inte source exakt samma spel men med bättre grafik..?

Qus
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Hmm, var inte source exakt samma spel men med bättre grafik..?

Det var inte ens i närheten av samma känsla som CS 1.6.

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Mitt kungadöme för stenhård regionindelning, orkar inte med gormande ryssar i 20 år till. 😩

Finns program för att blocka ryska matchmaking servrarna

https://github.com/Jyben/csgo-mm-server-picker
https://gamebanana.com/tools/5711

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Kan ju vara värt. Hatar verkligen att lira med ryssar, känns som att de är överallt just nu.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Kan ju vara värt. Hatar verkligen att lira med ryssar, känns som att de är överallt just nu.

Förstår dig. Tror mer än 90% av dom fuskar i alla jävla spel.

1
Skriv svar