Hogwarts Legacy försenas till last gen-konsolerna

Robot
Hogwarts Legacy försenas till last gen-konsolerna

Fast Switch-versionen ligger kvar i juli.

#Avalanche-software, #Hogwarts-legacy


Medlem

Med tanke på att spelet är påfrestande för PS5 ibland, så förstår jag att de måste finslipa på spelet ytterligare till last-gen. Exempelvis är vissa laddtider när man går mot/igenom en dörr överraskande långsamma.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Redaktör
Ponny

Jag gillar ändå den här grejen (om man nu ska hålla på med crossgen-releaser – vilket man kanske inte borde längre?) att först släppa till rådande generation, för att sedan lägga krutet på versioner till gamlingarna. Något som CD Projekt nog önskar de hade gjort med Cyberpunk.

Ser med skeptisk nyfikenhet fram emot hur de ska lyckas med detta, dock.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ska bli intressant att se hur de lyckas med Switch-porten utan att konsolen smälter.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

ELF
Medlem

Att de äns släpper till dem. Känns ändå lite förvånande.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv
Skrivet av ELF:

Att de äns släpper till dem. Känns ändå lite förvånande.

Inte jätteförvånande om man tänker på antalet potentiella kunder för ”lite” extra arbete med spelet. Långt ifrån alla som växlat upp till Xbox Series och PS5 så fint att få en bit av last gen kakan.

Medlem

Inte heller alla som har råd att köpa PS5 eller kan.
Jag har ej råd eller kan.

Inaktiv
Skrivet av Marillion441:

Inte heller alla som har råd att köpa PS5 eller kan.
Jag har ej råd eller kan.

Av nyfikenhet, vad menar du med att du inte kan? Jag förstår förstås om man inte har råd men kan vill jag gärna veta mer om.

Medlem

För det första måste jag köpa ny tv, gammal tv. Sen måste jag köpa ny bokhylla som får plats med den nya tv.
Pengar växer ej som gräs med tanke på allt har blivit dyrare också.
Jag lyckönskar alla som kan köpa PS5.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Med tanke på att spelet är påfrestande för PS5 ibland, så förstår jag att de måste finslipa på spelet ytterligare till last-gen. Exempelvis är vissa laddtider när man går mot/igenom en dörr överraskande långsamma.

Ja, med tanke på de småsaker man märkt kring laddning och occlusion culling på PS5 så undrar jag verkligen hur det kommer fungera på SSD-lösa system. Det är ju samtidigt inte det första open world spelet, men just slottet och det kontinuerliga dataskyfflandet som förmodligen sker när man springer runt där kan bli bökigt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

finns det risk för ett nytt cyberpunk 2077-debacle i form av usel/ospelbar prestanda till last-gen tro?

Medlem

Ingen större förlust, väldigt oengagerat spel, copy paste på nästan samtliga grottor, otroligt tråkiga och onödiga pussel för att komma in i olika grottor mm.

Brukar älska utforska öppna världar men denna var extremt tråkig och nötte bara huvuduppdrag efter lämnat Hogwarts för de var så tråkigt.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag gillar ändå den här grejen (om man nu ska hålla på med crossgen-releaser – vilket man kanske inte borde längre?) att först släppa till rådande generation, för att sedan lägga krutet på versioner till gamlingarna. Något som CD Projekt nog önskar de hade gjort med Cyberpunk.

Ser med skeptisk nyfikenhet fram emot hur de ska lyckas med detta, dock.

Hade de nog gjort om de fått välja själva.
Problemet med stora företag investerare bestämmer

Medlem

Tydligen så måste man vara rik för att få vara transfob och rasist.
Spännande ändå med tanke på att världes största magiskola ligger i afrika i ett land som inte finns än.

Folk är öppet homo/bi/trans. En transperson är tom en fs auror.

Men strunt i det du är homofob och transhatare om fu spelat Hogwarts!

1
Skriv svar