Xbox Game Pass - Mars 2023 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Mars 2023 - Part 1

Dags för mars första påfyllning av Game Pass-biblioteket (även om vi redan fått bl.a Wo Long: Fallen Dynasty då de här utannonseringarna inte riktigt följer kalendern). Äntligen hittar Valheim till konsol och blir direkt tillgängligt via Game Pass med stöd för crossplay. Det blir också fightingspel med Guilty Gear Strive som får Xbox-release, strategispel med Civilization VI och japanskt RPG-mys med Ni No Kuni II: Revenant Kingdom som till slut hittar till Xbox och släpps direkt på Game Pass i en utgåva med alla DLC.

Ytterligare två spel får också cloudsupport och kan således streamas hejvilt: Dead Space 2 och Dead Space 3. Det finns också nya perks att hämta hem för Ultimate-medlemmar till Halo Infinite, F1 22 och The Sims 4.

Missa inte heller att Season 3 av Halo Infinite drar igång idag!

Förra månadens trådar hittas här:
Xbox Game Pass - Februari Part 1
Xbox Game Pass - Februari Part 2

Nya titlar:

Guilty Gear Strive (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Valheim (14 mar, konsol - Game Preview)

Sid Meier's Civilization VI (16 mar, konsol+PC+cloud)

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom - The Prince's Edition (21 mar, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 mars: F1 2020, Goat Simulator, Kentucky Route Zero, Marvel's Guardians of the Galaxy, Paradise Killer, Undertale, Young Souls, Zero Escape: The Nonary Games.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Tack! Några fina titlar.

Medlem

Oj! Ni no kuni 2 + DLC?! Grymt! Blir att spela igenom vid tillfälle

Medlem

Jag spelade Ni No Kuni 2 på Playstation för några år sen. Mycket charmigt spel. Rekommenderas!

Geeks Gaming

Stämmer in i kören angående Ni no kuni 2.
Oerhört vackert och fängslande. Körde genom det på pc men nu kan kidsen spela det själva så perfekt timing.

Redaktör
Ponny

Ni no Kuni 2 är kärlek. Blir perfekt inför det stora avslöjandet av Ni no Kuni 3 (önsketänker!).


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk

Heh, riktigt kass månad... för jag har alla spelen redan, haha. Förutom guilty gears då, men fightingspel har aldrig riktigt varit min grej.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nötte igenom Ni No Kuni 2 på steam, inklusive stor del av dlcerna för nåt år sen. Grymt nice spel.

Medlem

Tack för era rekommendationer gällande Ni No Kuni 2. Laddar ner nu och får spela igenom.

Medlem

Älskade ni no Kuni, men magin fanns inte där i uppföljaren. Det var snyggt och charmigt men kändes rätt platt och.. omagiskt? Men låter som att jag är i minoritet, så kul för folk.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Heh, riktigt kass månad... för jag har alla spelen redan, haha. Förutom guilty gears då, men fightingspel har aldrig riktigt varit min grej.

Gillar ditt klagomål.
För det betyder ju att du egentligen tycker om spelen. Eller i alla fall tyckt att de varit värda att köpa nån gång i tiden.

Medlem

Tog mig ungefär halvvägs genom Ni No Kuni 2 på PS4 och hade gärna fortsatt, men vete tusan om jag orkar spela om allt det igen. :/

Trodde för övrigt att spelet funnits på Xbox sedan länge, men där ser man.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Älskade ni no Kuni, men magin fanns inte där i uppföljaren. Det var snyggt och charmigt men kändes rätt platt och.. omagiskt? Men låter som att jag är i minoritet, så kul för folk.

Kan man spela tvåan utan att ha spelat första eller rekommenderar du att jag börjar med det första?

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Älskade ni no Kuni, men magin fanns inte där i uppföljaren. Det var snyggt och charmigt men kändes rätt platt och.. omagiskt? Men låter som att jag är i minoritet, så kul för folk.

Nu får du en som stämmer in bland minoriteten, blev själv mäktigt besviken när jag jämförde 2:an med första. Gav upp och kommer nog inte klara ut det. För mig gav storyn inget, kändes generisk typ omotiverat utan en riktig dragkraft som engagerade mig medan första gav den positiva motsatsen. Var inte alls en värdig uppföljare i mitt tycke

Skribent
Skrivet av Bullen86:

Kan man spela tvåan utan att ha spelat första eller rekommenderar du att jag börjar med det första?

De är rätt fristående så det går bra att börja med tvåan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De är rätt fristående så det går bra att börja med tvåan.

Tack för svar! Schysst att spelet kommer med all dlc med. 🙂

Avstängd

Remake of Dead space i see to cloud or original?

Medlem

Kommer inte Valheim till Cloud? Spelar det på PC, men hade varit nice att kunna köra det bärbart ibland om det hade fått Cloud och cross saves.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Remake of Dead space i see to cloud or original?

Är ju tvåan och trean på bilden. Ettan(original) finns även sedan tidigare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jontebula:

Remake of Dead space i see to cloud or original?

Nepp: "Ytterligare två spel får också cloudsupport och kan således streamas hejvilt: Dead Space 2 och Dead Space 3."

De fixar då och då cloudsupport för gamla titlar i katalogen, de här är säkert extra populära nu i och med remaken av det första spelet.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Hullken:

Kommer inte Valheim till Cloud? Spelar det på PC, men hade varit nice att kunna köra det bärbart ibland om det hade fått Cloud och cross saves.

Cloud kommer ofta, men inte alltid, efteråt för tredjepartstitlar. Ibland för att implementera touch support och dylikt för mobiler eller för att det är krångligt av olika orsaker. Valheim är ju dessutom fortfarande i early access (Game Preview, som det heter på Xbox).


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av Phyrino:

Gillar ditt klagomål.
För det betyder ju att du egentligen tycker om spelen. Eller i alla fall tyckt att de varit värda att köpa nån gång i tiden.

Exakt, så det är ett rätt bra betyg!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Trodde för övrigt att spelet funnits på Xbox sedan länge, men där ser man.

Jo släpptes samtidigt. Bara att det är på gamepass nu. Vilket brukar dyka upp lite innan presentation av en uppföljare för att skapa lite sug.

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Jo släpptes samtidigt. Bara att det är på gamepass nu. Vilket brukar dyka upp lite innan presentation av en uppföljare för att skapa lite sug.

Ni No Kuni 2 har väl inte funnits till Xbox förrän nu?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Ni No Kuni 2 har väl inte funnits till Xbox förrän nu?

Stämmer, det är Xbox release. Ny trailer på det:


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ni No Kuni 2 har väl inte funnits till Xbox förrän nu?

Fanken det stämde! Googlade så kom det upp 2018, men längre ned för xbox, 2023.

Så sent. Var ju längesedan man plöjde det spelet. Skoj ändå

1
Skriv svar