Wo Long: Fallen Dynasty

Robot
Wo Long: Fallen Dynasty
Medlem

Folk bör hålla sig borta från PC-versionen för tillfället iallafall.

Medlem

Håller med om en 4a! Dock jävligt arg på lu bu (bu lu? Blublu!?) som jag stångat mig blodig på ett par timmar nu.
Morr! Om jag bara har lite mer tålamod så kommer det gå

Medlem

En stark 4 för mig med, håller dock inte med om första bossen alls, tog mig kanske 3 försök, den bossen är ju där för att verkligen lära dig systemet.

Ambassadör
Xbox

Ingår även i Game Pass!

Har hört en del mardrömshistorier om den första bossen, men också att den är nästan svårast i hela spelet av någon outgrundlig anledning. Märkligt designval kan tyckas. Verkar vara ett coolt spel i övrigt.


signatur

Jump in.

Medlem

Uppenbarligen har Team Ninja insett att första bossen blev en något tuff nöt för många spelare så de tweetade ett tips som är till stor hjälp i bossfighten, ifall man råkat missa det i stridens hetta.

Jag har inte spelat själv ännu men när jag gör det så ska jag definitivt inte glömma bort tipset.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Folk bör hålla sig borta från PC-versionen för tillfället iallafall.

Hört det också. Ska visst inte alls va en så trevlig upplevelse tyvärr. Synd att det ska ha så många tekniska problem på PC när det annars verkar som ett riktigt bra spel.

Medlem

Går relativt snabbt att få upp ens moral till 20 i områdena före bossen vilket kommer hjälpa en hel del.

"Jag har nog aldrig stött på en första boss som är så svår som den på den inledande banan. Spelet har inte ens lämnat tutorialläget innan det slänger denna boss mot mig."

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Går relativt snabbt att få upp ens moral till 20 i områdena före bossen vilket kommer hjälpa en hel del.

"Jag har nog aldrig stött på en första boss som är så svår som den på den inledande banan. Spelet har inte ens lämnat tutorialläget innan det slänger denna boss mot mig."

Vissa hade nog turen att få bra gear från fienden strax innan flaggan. Osäker på om monstret tidigare på kartan kan droppa nåt bra.

Har inte gett mig på första bossen än, spelet flyter så pass dåligt att det hade varit svårare än det hade behövt vara.

Medlem

Missad chans av marknadsteamet, borde ha hetat "So Long: Fallen Dynasty"!

Skribent
Skrivet av 73mpl4R:

Missad chans av marknadsteamet, borde ha hetat "So Long: Fallen Dynasty"!

Skrev Lo Wang typ 1000 gånger i recensionen. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av gundemannen:

En stark 4 för mig med, håller dock inte med om första bossen alls, tog mig kanske 3 försök, den bossen är ju där för att verkligen lära dig systemet.

Så är det ju, men han är onödigt svår med tanke på att spelet blir mycket lättare efter. Grisen som är tredje hade lika gärna kunnat vara första boss då den har ett mycket lugnare attackmönster.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Folk bör hålla sig borta från PC-versionen för tillfället iallafall.

Detta börjar kännas som standard. Spel flyter skit på allt förutom PS5 vid lansering.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Missad chans av marknadsteamet, borde ha hetat "So Long: Fallen Dynasty"!

Följt av Adults Only-spelet: Whoa, Long Schlong!

Skribent
Skrivet av Nimin:

Detta börjar kännas som standard. Spel flyter skit på allt förutom PS5 vid lansering.

Är väl främst PC skulle jag säga som varit svarta fåret nu senaste året. PS5 och Series X har spelen presterat bra på i de flesta fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag erkänner att jag gav upp på första bossen Trots platina i Nioh och genom spelat tvåan var jag riktigt ringrostig och urgrinig fredagkvällen det släpptes Svor förbenat så katterna sprang och gömde sig och granntanten knacka i väggen
Gav upp och anammade Frank Costanza, "serenity now, serenity now"

Medlem

Själv fastnade jag på en senare boss väldigt många försök.
Det var innan jag insåg att jag gått så högt på weight att jag inte längre kunde deflektera attacker.
Trodde jag tappat reaktionsförmågan helt ett tag men efter byte av rustning så tog jag den på andra försöket, doh!

Medlem

Man skulle kunna använda denna recensionen för Sekiro.

Håller på att ta platinum i det och ääälskar det snabba och offensiva gameplayet med fokus på att parera och bryta motståndares hållning. Så detta spelet verkar vara helt i min smak.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag vet inte om ni minns, men Dark Souls III hade en liknande approach till första boss. Det var faktiskt så illa att det inte gick att uppgradera ens karaktär då denna möjlighet var låst till nästkommande bonfire. På så vis gick det inte att anpassa svårighetsgraden genom att farma nybörjarfiender och uppgradera sina färdigheter - utan spelaren var tvungen att lära sig spelets stridssystem i minsta detalj. För mig som redan etablerad soulsspelare var detta ändå en rätt så utmanande boss som ställde krav på bland annat god tajming och konsekvent stamina-hantering. För nykomlingar i genren kan jag inte tänka mig hur denna boss var särskilt inbjudande, vilket förtydligas av mängden spelare som hoppade av eller faktiskt rent ut av aldrig klarade av första bossen.

Att stänga ute spelare genom en så pass hög instegskurva kan jag tycka är lite synd eftersom DS3 är ett riktigt bra spel med fantastisk art-design som borde upplevas av fler. Det är väl just det som Elden Ring lyckades väl med, att tillåta spelaren att undgå vissa fiender och därigenom anpassa svårighetsgraden till sin färdighetsnivå.

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Själv fastnade jag på en senare boss väldigt många försök.
Det var innan jag insåg att jag gått så högt på weight att jag inte längre kunde deflektera attacker.
Trodde jag tappat reaktionsförmågan helt ett tag men efter byte av rustning så tog jag den på andra försöket, doh!

Jo det där var också en grej, med recensions-koden fick jag extra utrustning. Vilket väl var snällt tänkte jag...tills jag upptäckte att den inte gick att använda för weight hamnade på rött. 🤣


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Jag gick mot flödet genom att ta första bossen på typ femte försöket och sedan fastna på andra bossen i två timmar

Medlem

Läst andra recensioner som säger att inventory och lootandet är som nioh (vilket hade varit en minus). Hur upplever du det?

(Har bara skummat genom recensionen)

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Så är det ju, men han är onödigt svår med tanke på att spelet blir mycket lättare efter. Grisen som är tredje hade lika gärna kunnat vara första boss då den har ett mycket lugnare attackmönster.

Är den sådär överjävligt svår trots att man summonar divine beast eller är det något du råkade missa?

Medlem

Efter 3 timmars nötande och en natt sömns så smiskade jag första bossen utan att ens behöva heala mig.
Det som gjorde skillnad för mig var att inse att det går hålla in block och deflecta utan att det ger en nackdel. I Dark Souls t.ex. så regenerar stamina segare om håller in block.

Den jävla medhjälparen man har fick mig dödad flera gånger pga hans pilar störde bossens attackmönster så jag tappade bort mig i deflectandet.

Jävla jobbig första boss, och jag har ändå platinumat Sekiro.

Medlem
Skrivet av gamleaggan:

Är den sådär överjävligt svår trots att man summonar divine beast eller är det något du råkade missa?

Summona Divine Beast är hur man "avslutar fighten", det svåra är att ta sig dit. Men utan tipset vete fan om jag hade sett prompten för Divine Beast när det gäller att använda den.

Skribent
Skrivet av gamleaggan:

Är den sådär överjävligt svår trots att man summonar divine beast eller är det något du råkade missa?

Nä det var så jag klarade den, men ta ned livmätaren till halva livet var svårt nog. Han var så svår att komma in på, sen hade han den där grepp attacken som i stort one-shottade en.

Men nu är jag inte världens bästa Souls-spelare heller, dock så är det ju lite komiskt att det kommer mycket lättare bossar efter.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Läst andra recensioner som säger att inventory och lootandet är som nioh (vilket hade varit en minus). Hur upplever du det?

(Har bara skummat genom recensionen)

Nu var det inte mig frågan var riktad till men jag personligen ogillar det med glödande passion. Så till den milda grad att jag helt ignorerar det. Har hittat ett vapen jag gillar som jag uppgraderar istället, tittar inte ens på de nya jag plockar upp.

Skribent
Skrivet av DrDoom:

Efter 3 timmars nötande och en natt sömns så smiskade jag första bossen utan att ens behöva heala mig.
Det som gjorde skillnad för mig var att inse att det går hålla in block och deflecta utan att det ger en nackdel. I Dark Souls t.ex. så regenerar stamina segare om håller in block.

Den jävla medhjälparen man har fick mig dödad flera gånger pga hans pilar störde bossens attackmönster så jag tappade bort mig i deflectandet.

Jävla jobbig första boss, och jag har ändå platinumat Sekiro.

Ja medhjälparen blev ett jävla random-moment i striden som kunde sabba allt och få dig dödat. När jag klarade bossen blev han dödad rätt tidigt så jag fick strida ostört. Värsta var när man väntade på en deflect och aset drog aggron precis före en attack så bossen attackerade honom i stället. Fuckade helt upp min rytm.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Laddemannen:

Läst andra recensioner som säger att inventory och lootandet är som nioh (vilket hade varit en minus). Hur upplever du det?

(Har bara skummat genom recensionen)

Ja det är som Nioh, dock så var det ingenting jag störde mig på där heller. Även om jag tycker att DS-spelen är bättre där. Men gillar du inte det i Nioh så gillar du det antagligen inte här heller...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä det var så jag klarade den, men ta ned livmätaren till halva livet var svårt nog. Han var så svår att komma in på, sen hade han den där grepp attacken som i stort one-shottade en.

Men nu är jag inte världens bästa Souls-spelare heller, dock så är det ju lite komiskt att det kommer mycket lättare bossar efter.

Ah. Läste någon guide som fick det att låta rätt enkelt bara man gjorde "rätt". Men då låter det lite för svårt för att jag ska orka ta mig an det

12
Skriv svar