Magiskt! Hogwarts Legacy hade bättre säljstart än Red Dead 2 och Elden Ring

Robot
Magiskt! Hogwarts Legacy hade bättre säljstart än Red Dead 2 och Elden Ring

Säljsmisk också för samtliga Call of Duty från de sju senaste åren.

#elden-ring, #hogwarts-legacy, #red-dead-redemption-2


Geeks Gaming

Inte förvånande. Är ett mer casual spel. Till och med min sambo som sällan spela sitter och nötar de konstant. Hon har t gånger mer speltid än vad jag har. Sen är hon mega HP fan så har nog något med de att göra.
Är ett bra spel. Även om det smått saknar mer rpg delen.

eld
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Inte förvånande. Är ett mer casual spel. Till och med min sambo som sällan spela sitter och nötar de konstant. Hon har t gånger mer speltid än vad jag har. Sen är hon mega HP fan så har nog något med de att göra.
Är ett bra spel. Även om det smått saknar mer rpg delen.

Yep, tror hela fanskaran har törstat efter ett spel där man får leva i världen, snarare än att bara följa en story som följer böckerna.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Inte förvånande. Är ett mer casual spel. Till och med min sambo som sällan spela sitter och nötar de konstant. Hon har t gånger mer speltid än vad jag har. Sen är hon mega HP fan så har nog något med de att göra.
Är ett bra spel. Även om det smått saknar mer rpg delen.

Liknande situation här, det är sällan sambon är med och spelar men så är det med detta spel. Vore kul med bättre RPG till uppföljaren. För de lär väl redan ha börjat planeringen till tvåan, med tanke på försäljningssiffrorna...

Redaktör
Ponny

Ska bli spännande att se var det kommer sluta för Hogwarts. Känns som det tilltalar en bredare målgrupp än de flesta spel. Har bekanta som är allt från hardcore-gamers till casual, som har jäkligt kul med det. Varumärket Harry Potter ska aldrig underskattas. Och sen, precis som det skrivs, det har ju inte släppts till old-gen eller Switch. Det finns MÅNGA miljoner ytterligare att kräma ur.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ska bli intressant att se hur illa switch-porten kommer bli 😬

Medlem

Blir inte förvånad, spelet är väldigt bra. Perfekt för både nördar och casuals.

Som eld skriver så är det en värld man kan leva och röra sig fritt i, och världen som sådan är inget annat än fantastisk. Otroligt mycket saker och detaljer som gör den levande och skänker ett stort djup vilket tillsammans bildar en magisk helhet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Hur är spelet jämfört med Skyrim? Kan man spela det hundratals timmar?

Medlem

förjekla lyckad bojkott!

Medlem

Inte så förvånande faktiskt. Dels så verkar spelet ha lyckats ganska bra men sen är ju "Harry Potter"-varumärket redan väldigt stort och väletablerat.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Calez:

Hur är spelet jämfört med Skyrim? Kan man spela det hundratals timmar?

Det beror nog lite på vem du är, min vän hon var klar med spelet efter ca 150 timmar... jag har snart gjort det mesta och har runt 60 speltimmar... Skulle inte säga 100tals men lätt 100 kan du kräma ur det iaf... när du gjort alla trials, quest, sides så är det inte mycket mera kvar.

Medlem

Kul! Spelet kanske blir en inkörsport för en del till andra bra rpg-spel och liknande.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Qus
Medlem

Hogwarts är verkligen ett spel som passar både gamers och dom som inte är särskilt intresserade av spel. Väldigt lyckat.

Avstängd
Skrivet av robbis:

Det beror nog lite på vem du är, min vän hon var klar med spelet efter ca 150 timmar... jag har snart gjort det mesta och har runt 60 speltimmar... Skulle inte säga 100tals men lätt 100 kan du kräma ur det iaf... när du gjort alla trials, quest, sides så är det inte mycket mera kvar.

Ok, tackar. 100 timmar funkar ju fint.

Medlem

Snyggt! Helt klart supermysigt spel.

Lite off topic.. Var tvungen att ominstallera Windows. Steam sparar tydligen spel på c 😔 så det försvann. Ovetandes startade jag spelet på nytt varpå jag fick börja om. Ledsen med taggad på att komma tillbaka körde jag igång. Sen kom jag på steam cloud. Men nu hade jag ju börjat igen. Då var det överskrivet. Någon som vet om man kan göra något? Kanske är bättre och fråga Steam tänker jag nu, när denna text redan är skriven. Aja...! 😁

Avstängd
Skrivet av kennyg123:

förjekla lyckad bojkott!

När människor i maktposition dvs spelsajter, speljournalister och dylikt basunerar ut sina politiska åsikter så är det enkelt att bli gaslightad av hur många människor det är som sympatiserar med dem. I själva verket så är det människorna i maktposition som är den högljudda superlilla minoritet med skev verklighetsuppfattning, och Hogwarts Legacy-"bojkotten" är återigen ett bevis på det.

Hogwarts Legacy är en stark 7/10. Tappar och blir tradigt mot slutet och performance på PC är emellanåt usel.

Medlem

Välförtjänt, det är ett väldigt bra spel!
Dock tycker jag RDR2 är bättre då det har en mer levande och varierad värld som gör det mer intressant att utforska.
Världen i Hogwarts känns lite väl generisk efter ett tag men spelet som helhet är väldigt bra. Själva Hogwarts-slottet är det bästa, så kul att utforska alla rummen och alla knasigheter och en hel del roliga questar där.

Medlem

Tycker också att spelet är en stark 7/10. Jag hoppades på att det skulle ha varit mer inspirerat av Bully.

Att man skulle behöva infinna sig på lektioner på vissa tider och utegångsförbud på nätterna. Ifall man bröt mot reglerna och trollade i korridorerna skulle man få kvarsittning mm.

Just nu känns det inte som att man går i skolan, utan bara är där så att säga. Ingen lyfter på ögonbrynen trots att jag slänger oförlåtliga förbannelser runt mig som det inte fanns någon morgondag.

Medlem

Verkar välförtjänt, har kört ca 4timmar och ser ut som otroligt bra/kul gjort.

Medlem

Spelet är kul och välgjort. Men två saker är negativa för mig. Ena är katastrof, vilket är kontrollen när man flyger. Alltså vi snackar Superman 64 nivå här. Och sedan att utforskning till en grotta ger sällan något i varken loot eller någon miniboss att besegra. Bara nåt simpelt pussel. Jag och min sambo tycker om spelet för sin atmosfär och faktiskt rätt spännande story än så länge (cirka 12timmar in)

Medlem

Glad at hatkampanjen att attackera, doxxa och även gör dödshot mot folk som skulle spela detta spelet inte lyckades. Lite konstigt att FZ inte skrivit något om detta, va även streamers som tvingades sluta streama för att de blev så pass trakasserade bara för att de sade att dem ville spela spelet.
Spelnyhetssidor brukar ju älska att skriva om hatiska gamers.

Medlem

Vilket bakslag för transrörelsen!

Nej, jag menade inte allvar eftersom den kritiken är underlig och helt oproportionerlig. Istället så vill jag lyfta fram att det var länge sedan ett storspel släpptes efter mycket förväntan och så unisont hyllades, utan stora tekniska missöden.

Medlem

Jag gillar Harry Potter, men spelet är IMO hyffsat mediokert både rent tekniskt och storyn.

1
Skriv svar