Robocop: Rogue City har fått en blodig gameplay-trailer

Robot
Robocop: Rogue City har fått en blodig gameplay-trailer
Medlem

Hur många Prime DIRECTIVES kommer han ha i spelet?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Och jag som tyckte att andra FPS såg stela ut när de visade upp gameplay från konsol.

Medlem

Hoppas det går tona med de gröna linjerna när det sikta på fienden. Det kommer vara häftigt de två första eldstriderna, sen kommer man tröttna på att se det.
Sen, varför måste alla skurkar låta så otroligt jäkla generiska? De låter som de är hämtade ut Borderlands, de låter precis som de där "pshyco" fienderna.. Finns ju inte en människa som Har en sådan röst utan att göra sig till. Så löjligt bara!

Medlem

Att ''gå'' som Robocop i ett FPS eller 3:e person måste kännas som helvetet efter ett tag

Skribent

Nu fick vi se väldigt lite i trailern, men jag hade nog gillat ett spel med Robocop i en öppen värld där mindre brott skedde kontinuerligt. Lite hederligt polisarbete i form av små side quest man kunde nappa på mellan huvuduppdragen. Lite som det fungerade i Insomiacs Spiderman!

Detta såg tyvärr lite väl stelt ut...

Medlem

Klart det ser stelt ut, det är ju Robocop! Till och med i filmen så ser han ju ut som stop-motion.
Älskar 80-tals scifi-estetiken. Kan bli ett köp bara för det.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Gnällkuk

Dt såg mer ut som en vertical slice av ungefär hur de tänker sig att spelet ska vara, kändes inte som gameplay utan mer som att kameran panorerade runt i miljöerna. Ser ut som det befinner sig åratal från ens alpha...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tyckte väl att jag hörde original rösten, som ett stort fan av de äldre filmerna så ser detta lovande ut. Kan bli det bästa Robop spelet sedan Robocop 3.

Medlem

❤️

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Dt såg mer ut som en vertical slice av ungefär hur de tänker sig att spelet ska vara, kändes inte som gameplay utan mer som att kameran panorerade runt i miljöerna. Ser ut som det befinner sig åratal från ens alpha...

Såg stelt ut ja, tänkte lite samma, detta känns lite som en test eller en pitch. Men det ser bra ut, grafiken hade jag inget emot, ser ut som andra AA-spel som finns idag, dvs, det är inte direkt next gen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är det inte meningen att det ska vara lite stelt? Han är ju en vandrande stridsvagn.

Medlem

Såg ut som en stel mod till cyberpunk 2077.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Klart det ser stelt ut, det är ju Robocop! Till och med i filmen så ser han ju ut som stop-motion.
Älskar 80-tals scifi-estetiken. Kan bli ett köp bara för det.

Då kanske man skulle ha valt ett annat format istället (t.ex top-down). Ibland måste spelglädje gå före att vara trogen originalet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Då kanske man skulle ha valt ett annat format istället (t.ex top-down). Ibland måste spelglädje gå före att vara trogen originalet.

Nope. Alla spel borde vara i första person och jag tycker inte det verkar som att stelheten förtar något, snarare så ser det trevligt ut med ett fps där man inte rör sig övermänskligt snabbt åt alla håll.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Robocop är för cool för att vara en first person shooter.
Jag hade hellre sett ett spel från third person view typ som i Dead Space.
Kombat kunde dock kliva in i first person view. Man ser ju ut att vandra runt mycket och bara undersöka saker och då hade jag gärna velat få se lite coola moves från robot polisen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Oavsett om det här blir skit eller inte så finns det väl ändå inte många filmer som i teorin skulle kunna bli bättre spel baserade på filmer? Jag gissar dock att det här blir ännu ett Rambo/Terminator spel. Men hoppas jag har fel.

Medlem

Fick lite goa VATS-vibbar a la Fallout 3 när det blev splatter-gore av fienderna och gick i slowmotion. Fränt 🙂 Ser ut som ett AA-spel. Kan säkert bli kul!

Medlem

Såg ut som sajberpunk 2077 fast om det kom ut 2016


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Såg ut som sajberpunk 2077 fast om det kom ut 2016

Tror inte riktigt dom har samma budget. Dom hade iaf råd med Peter Weller 😊

Medlem
Chefredaktör
Skrivet av Jonas Vågström:

Nu fick vi se väldigt lite i trailern, men jag hade nog gillat ett spel med Robocop i en öppen värld där mindre brott skedde kontinuerligt. Lite hederligt polisarbete i form av små side quest man kunde nappa på mellan huvuduppdragen. Lite som det fungerade i Insomiacs Spiderman!

Men ja!

Chefredaktör
Medlem
Skrivet av androsynth:

Tror inte riktigt dom har samma budget. Dom hade iaf råd med Peter Weller 😊

Gamla Peter väljer väl inte och vrakar direkt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Den här trailern gjorde mig bara ledsen över inget Judge Dredd-spel är under utveckling.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Man vill ju att det ska vara brutalt och köttigt som Robocop DC. Visst, blod skvätte men ser ändå lite tamt ut.

Medlem

HELL YES!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Den här trailern gjorde mig bara ledsen över inget Judge Dredd-spel är under utveckling.

Åh! Bara tanken på att få lira som Dredd i Mega City One med total frihet att agera domare, jury och bödel i spelvärldens farligaste sandlåda.

Hade kunnat bjuda på mycket mer variation och fart än RC…

Nu blev jag också ledsen att det bara finns i min fantasi

Medlem

Gillar det jag ser. Diggar att man rör sig tungt och "stelt", det är så Robocop är. Lägger till i min sugen-på-att-köpa-lista.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Om det blir lika bra som deras Terminator spel kan det här mycket väl bli en het GOTY kandidat för mig 🔥

12
Skriv svar