Här är systemkraven för The Last of Us

Robot
Här är systemkraven för The Last of Us

Kraven för att driva undergången är här.

#the-last-of-us


Avstängd

Sony släppte en stor blogpost om Last of Us till PC så den kan ni ju länka också

https://blog.playstation.com/2023/03/09/the-last-of-us-part-i...

Medlem

Spelade tidsbegränsat demo av The Last of Us Part 1 till Ps5 och såg helt amazing ut. Så taggad för PC release! Sen har jag väntat länge på att 2an skall komma ut till PC med...

Medlem

En miss att det inte släpptes innan tv serien tycker jag.
Hade rekommenderat att man spelar spelet innan man kollar serien.

För övrigt, grattis alla som tänker lira det på PC.
Mer spel år folket!


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Man får tydligen med The Last of Us Part 1 på köpet nu i AMDs senaste bundle. Jag köpte ett 6700 XT på Black Friday, fick då med The Callisto Protocol och Dead Island 2, det gjorde ju det kortet betydligt mera prisvärt, kändes nästan som att betala normala grafikkortspriser igen. Och nu kommer tydligen The Last of Us ut innan Dead Island 2....

Jag har ju redan spelat The Last of Us på PS4, men ivf, för den intresserade är det ju en bra deal: https://www.amd.com/en/promotions/last-of-us-bundle

Medlem

Ska definitivt spela om det, men den här gången med mus och tangentbord! Som alla andra shooters så tycker jag det är så jävla onödigt svårt med handkontroll.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Jag avundas er som ska lira The Last of Us för första gången nu. Otrolig upplevelse.

Skrivet av B-itta:

Spelade tidsbegränsat demo av The Last of Us Part 1 till Ps5 och såg helt amazing ut. Så taggad för PC release! Sen har jag väntat länge på att 2an skall komma ut med...

Hoppas den helt underbara The Last of Us 2 får en PlayStation 5 version och även släpps på PC.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

60 euro för en remake? 😩

Medlem

Hur realistiskt är det att jag någonsin kommer få spela det på Xbox?

I procentsats, tack.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag avundas er som ska lira The Last of Us för första gången nu. Otrolig upplevelse.

Hoppas den helt underbara The Last of Us 2 får en PlayStation 5 version och även släpps på PC.

Flyter ju silkeslent på ps5 redan och ser fantastiskt ut. Känns inte som det behövs?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Flyter ju silkeslent på ps5 redan och ser fantastiskt ut. Känns inte som det behövs?

Jo det var ju guld att SONY släppte en 60 frames patch till PlayStation 5 men skulle dock önska en riktig PlayStation 5 version för att bumpa upp till 4k upplösning.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Hur realistiskt är det att jag någonsin kommer få spela det på Xbox?

I procentsats, tack.

Inte så värst realistiskt, tyvärr.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo det var ju guld att SONY släppte en 60 frames patch till PlayStation 5 men skulle dock önska en riktig PlayStation 5 version för att bumpa upp till 4k upplösning.

Hade iof inte tackat nej jag heller men är halvvägs in i min andra runda nu (eller är det tredje? Hmm) och har nog inget att klaga på egentligen vad gäller grafik/upplösning.

Medlem

60 euro är inte 600 längre när svenska kronan är katastrof. Närmare 700 än 600... Förrut var det så enkelt att räkna om euro

Medlem
Skrivet av OliZMO:

60 euro för en remake? 😩

Re4 remake är 65 euro.
Det är vad nya spel kostar idag.
Om man ni inte bara spelar indie spel då ligger det runt 30-50 euro per spel.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Hur realistiskt är det att jag någonsin kommer få spela det på Xbox?

I procentsats, tack.

Kanske detta fungerar?

https://pureinfotech.com/stream-pc-games-xbox-one-wireless-di....


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

En miss att det inte släpptes innan tv serien tycker jag.
Hade rekommenderat att man spelar spelet innan man kollar serien.

För övrigt, grattis alla som tänker lira det på PC.
Mer spel år folket!

Men hur är det att se serien innan spelet då? Hur gjorde du för att uppleva båda upplevelserna? Stor stark med Rohypnol sedan när man vaknar har man glömt allt och kan uppleva allt i omvänd ordning 😜

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Hur realistiskt är det att jag någonsin kommer få spela det på Xbox?

I procentsats, tack.

0,000001% att vi får spela på xbox eller kanske det går att streama ps plus eller now genom edge på xboxen?

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Men hur är det att se serien innan spelet då? Hur gjorde du för att uppleva båda upplevelserna? Stor stark med Rohypnol sedan när man vaknar har man glömt allt och kan uppleva allt i omvänd ordning 😜

I wouldnt know! För jag spelade spelet först, för många år sedan.
Men man är ju inte 20 längre, så minnet är bra men kort!


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Men hur är det att se serien innan spelet då? Hur gjorde du för att uppleva båda upplevelserna? Stor stark med Rohypnol sedan när man vaknar har man glömt allt och kan uppleva allt i omvänd ordning 😜

Jag spelade Last of us 2013, så det är ju några år sedan.
Jag vet hur storyn går men kommer inte ihåg scen för scen eller bana för bana.

Hade jag aldrig spelat Last of us tidigare så skulle jag nog se serien först och spela sedan.
Det är ju mer gameplay i Last of us än film, även om det finns många filmiska moment i spelet.

Sen kanske man upplever att spelet blir lite snyggare än serien, då karaktärerna i spelet ser bättre ut.
Uppgradera i stället för nedgradera.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd
Skrivet av Zphynx:

En miss att det inte släpptes innan tv serien tycker jag.
Hade rekommenderat att man spelar spelet innan man kollar serien.

För övrigt, grattis alla som tänker lira det på PC.
Mer spel år folket!

Jag är av annan uppfattning. Jag tror man uppskattar serien mer om nan inte spelat spelet.

Medlem
Skrivet av robbis:

60 euro är inte 600 längre när svenska kronan är katastrof. Närmare 700 än 600... Förrut var det så enkelt att räkna om euro

Tyvärr är SEK på väg att bli skräpvaluta, påminner om polska Zloty på 80/90-talet.

1 € kommer snart att passera 15 kr och närma sig 20.

Det svider att betala fullpris, jag betalar i princip aldrig det. MEN om det något spel som förtjänar det så är det TLOU. 🙂👍

PS Tänker på stackars Nintentdo användare. Snacka om att de/föräldrarna konstant blir "slapped in the face". 🙂

Medlem

Vad kul det ska bli, igen!
Spelat igenom det 2 ggr PS3 å 1 gång PS4 men ser ändå jättemycket fram emot att få uppleva PC-versionen.

Jag har inte ens testat DualSense än.
Kan inte sikta med kontroll alls men trots det anser jag att 3rd person ska spelas med kontroll. Och, jag har varit väldigt nyfiken på DualSense ända sen den utannonerades.

Hur tuff är egentligen DualSense? Är den värd ett köp för att förhöja upplevelsen ytterligare eller ska man ta chansen å köra med M+K?

Medlem
Skrivet av A1200G:

Tyvärr är SEK på väg att bli skräpvaluta, påminner om polska Zloty på 80/90-talet.

1 € kommer snart att passera 15 kr och närma sig 20.

Det svider att betala fullpris, jag betalar i princip aldrig det. MEN om det något spel som förtjänar det så är det TLOU. 🙂👍

PS Tänker på stackars Nintentdo användare. Snacka om att de/föräldrarna konstant blir "slapped in the face". 🙂

En omröstning om euro kanske?

Betalar sällan fullpris heller, dock gjorde jag det med Diablo4 precis. Det kommer oxå vara värt det.

Medlem

Finns många fel och konstigheter i de systemkraven. T.ex så existerar inte modellen RX 5800 eller XT, radeon 470 saknar RX. Väldigt konstiga val av CPUer, t.ex 5600x och 9700K på samma nivå? Kräver bättre CPU för att gå upp ett snäpp i upplösning?
Rekommenderar 32GB minne för ett actionäventyr som ursprungligen släpptes på PS3?

Medlem
Skrivet av MickeV:

Finns många fel och konstigheter i de systemkraven. T.ex så existerar inte modellen RX 5800 eller XT, radeon 470 saknar RX. Väldigt konstiga val av CPUer, t.ex 5600x och 9700K på samma nivå? Kräver bättre CPU för att gå upp ett snäpp i upplösning?
Rekommenderar 32GB minne för ett actionäventyr som ursprungligen släpptes på PS3?

Dock är ju inte detta ps3 versionen utan ps5 versionen så stor skillnad.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Dock är ju inte detta ps3 versionen utan ps5 versionen så stor skillnad.

Må så vara men att ett hyffsatt linjert actionäventyr skulle kräva 32GB, helt orimligt.
Och att det skulle kräva mer än 16GB att gå från 60fps 1080 high till 60fps 1440 high är också helt osannolikt. Om något skulle det kräva mer grafikminne.
I princip inget spel idag kräver mer än 16GB om man inte skulle allokerat allt för något annat, spelet är dåligt optimerat eller att man har för lite minne på grafikkortet.

Medlem
Skrivet av MickeV:

Må så vara men att ett hyffsatt linjert actionäventyr skulle kräva 32GB, helt orimligt.
Och att det skulle kräva mer än 16GB att gå från 60fps 1080 high till 60fps 1440 high är också helt osannolikt. Om något skulle det kräva mer grafikminne.
I princip inget spel idag kräver mer än 16GB om man inte skulle allokerat allt för något annat, spelet är dåligt optimerat eller att man har för lite minne på grafikkortet.

Spelet är ju skapat för att fungera på konsol, så ja det är väl inte bra optimerat för att spelas på dator men det lär nog fungera.

Själv har jag både 2080 Ti och 32GB ram så jag är safe att spela på min 1440p skärm.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

En miss att det inte släpptes innan tv serien tycker jag.
Hade rekommenderat att man spelar spelet innan man kollar serien.

För övrigt, grattis alla som tänker lira det på PC.
Mer spel år folket!

Jag har sparat TV-serien för just detta ändamål! I slutet av mars ska jag äntligen få uppleva det alla polare har tjatat om i en jävla massa år. 😎


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Jag har sparat TV-serien för just detta ändamål! I slutet av mars ska jag äntligen få uppleva det alla polare har tjatat om i en jävla massa år. 😎

You are in for a treat! TLOU är verkligen ett spel jag önskar att jag kunde spela om för första gången igen.
Hoppas att det faller dig i smaken.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

12
Skriv svar