Square Enix är besvikna över Forspokens försäljningssiffror

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä det är han som uttalar sig här vad jag förstod. Verkar vara kvar ett tag till.

Plus att han som ersätter kommer från crypto världen han med så det bådar ju inte gott.
https://www.youtube.com/watch?v=dn2gSBe-j58

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä det är han som uttalar sig här vad jag förstod. Verkar vara kvar ett tag till.

Skrivet av Bennii:

Den nya ska ju tydligen vara ännu värre.

God damn it...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Usch, så du vill leva bland remakes och uppföljare? Aldrig något nytt?

Nja... här är några saker jag vill:

* Att hela konsolebranchen avstannade runt 2001 och inga spel anpassade för konsol någonsin kom till PC.
* Att mobiltelefoner aldrig skulle kunna spela spel mer avancerade än snake-97.
* Att bandbredd aldrig hade tillåtit streaming av spel.
* Att det gick att ansluta sig via t ex TCP/IP i multiplayerspel.
* Att EA skippat onlinekrav i Sim City.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gör bättre spel då så slipper ni bli besvikna hur kan dom ha mage klaga ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Gör bättre spel då så slipper ni bli besvikna hur kan dom ha mage klaga ?

Lättare att skylla på andra än att ta ansvar själv.
Man kan bara undra hur i helsike ledningen godkände utvecklingen av spelet till att börja med.

Medlem
Skrivet av John7612:

Plus att han som ersätter kommer från crypto världen han med så det bådar ju inte gott.
https://www.youtube.com/watch?v=dn2gSBe-j58

Shit, det där va nog den mest deprimerande video jag sett på väldigt länge, får en ju att fundera på bojkotta Square Enix.
Det spär även på det allmänna speltröttheten över dagens spel jag redan har...

Det är helt galet att Square fortf är en av mina favoritspelsutvecklare samtidigt som jag knappt spelat några SE-spel sedan ~2005. Ja, förutom remakes och Dragon Quest, då.

Squares output på 90-talet och runt millennieskiftet var... overklig.

Medlem

"However, the game has also received positive feedback on its action features, including its parkour and combat capabilities, so it has yielded results that will lead to improvement of our development capabilities of other games in the future."

Squenix:
De som gillade tyckte framförallt att "press x for something awesome to happen" var det bästa med spelet så det kommer vi fortsätta med.

Alla andra:
Men i princip ingen gillade spelet?!

(Har inte spelat själv.)

Medlem

Sedan Square-Enix sålde av Crystal Dynamics och Eidos Montreal med de 3 tunga spelserierna: Deus Ex, Tomb Raider och Thief till THQ Nordic så dog mitt intresse för utgivaren Square-Enix. bara japanskt crap kvar...

Förutom Life is Strange dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spel kanske säljer bättre om de inte kostar 80€.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Sedan Square-Enix sålde av Crystal Dynamics och Eidos Montreal med de 3 tunga spelserierna: Deus Ex, Tomb Raider och Thief till THQ Nordic så dog mity intresse för utgivaren Square-Enix. bara japanskt crap kvar...

Förutom Life is Strange dock.

Som jag ser det har du aldrig gillat square enix då, bara några av företagen de hade för att försöka göra spel som inte bara säljer i japan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelet borde ha släppts i Juli senare i år. Det är nytt och behöver den plats sommaren ger nya spel tycker jag. För mig så fanns det inte en chans att jag skulle få tid till nya spel som inte är VR. När både Psvr2(15+ spel) kom och Dead space remake snart Resident evil 4 remake och snart Starwars Jedi Survivor kommer. Spel jag vill lägga ner all min tid i. Bara ett spel som tex Silksong skulle få mig att köpa och spela det nu. Inte ens Hogwarts spelet kunde få mig att rynka på näsan eller ens sakna att jag antagligen kommer att köpa spelet när det kommer ut med en hög dlc om något år. Marknaden är överfull av väldigt bra spel redan och folk har oftast inte tid eller pengar till spel som har fått ett rätt lågt betyg och mottagande. Hade spelet släppts på tex Switch med sämre grafik mm. Så hade säkert många fler köpt det. För på switchen så kommer det inte så väldigt många stora titlar just nu vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Grafiken är under all kritik. Nog det sämsta jag har sett på väldigt länge för ett AAA spel som säljs för AAA kostnad

Grafik är inte allt. Gameplay ska vara roligt i första hand sen får de polera grafik anser jag.

Skrivet av Aletheides:

På andra forum så sprids redan konspirationsteorierna och mer eller mindre realistiska farhågor. Till exempel att Forspoken misslyckades för att det var en kvinnlig protag som dessutom är delvis mörkhyad och att det nu skall sätta stopp för mörkhyade protags i spel framöver osv.

Konspirationsteorier ja, Wakanda forever och den nya lilla sjöjungrun. De kanske försöker nå annan publik?

Nä jag bryr mig inte hur karaktären ser ut och jag har aldrig brytt mig om kosmetiska grejor.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

man skulle ju kunna göra va capcom gjorde och,.. i dunno göra spell som tillhör väletablerade IPs, å på ett sätt som tilltalar fans av dessa IPs. men hej vad vet jag ¯\_(ツ)_/¯


signatur

"People say nothing is impossible, but I do nothing every day."

Medlem

Hjälper väl inte att det är konsolexklusivt.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Hjälper väl inte att det är konsolexklusivt.

Finns på PC också...

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Hjälper väl inte att det är konsolexklusivt.

Forspoken finns till Steam också där det säljs för hiskeliga 70 Euro.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Get woke, go broke.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Get woke, go broke.

Exakt. Det var inte så svårt att förstå alls.

eld
Medlem
Skrivet av denza:

Exakt. Det var inte så svårt att förstå alls.

Kanske var att spelet helt enkelt inte var så bra, bara en helt jättetokig vild gissning.

Medlem
Skrivet av eld:

Kanske var att spelet helt enkelt inte var så bra, bara en helt jättetokig vild gissning.

Nej, spel med manliga huvudpersoner och machokultur floppar aldrig!

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Risken är väl stor att slutsatsen dom kommer att dra är att man får bättre siffror om man gör live service-spel med mikrotransaktioner upp i röven i stället för storydrivna singleplayer-spel.

Det har ju gått sådär bra för Live service spel de senaste åren, om man bortser från de stora drakarna...


signatur

I drank what?

Medlem

Då räknas nästan anthem som succé om man jämför med detta


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

KoP
Medlem

Gör erat jobb med passion och låt inte en ledning som inte vet någonting om spel diktera och bestämma hur utvecklingen utav spelet ska gå till så kanske spelen blir bättre och säljer bättre. Ett ganska enkelt recept. ╮(╯_╰)╭

Medlem

Jag vet att jag inte ville spela spelet när jag hörde dialogerna.
De var så dålig och var i still med Marvel skitet vi har fått genomlida de sensate åren.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det har ju gått sådär bra för Live service spel de senaste åren, om man bortser från de stora drakarna...

Enda Live service-spelet som verkar vara intressant är typ The Finals. Men där verkar det som att de främst har gjort ett roligt spel i första hand och sedan placerat det i en miljö och setting som möjliggör live service.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nja... här är några saker jag vill:

* Att hela konsolebranchen avstannade runt 2001 och inga spel anpassade för konsol någonsin kom till PC.
* Att mobiltelefoner aldrig skulle kunna spela spel mer avancerade än snake-97.
* Att bandbredd aldrig hade tillåtit streaming av spel.
* Att det gick att ansluta sig via t ex TCP/IP i multiplayerspel.
* Att EA skippat onlinekrav i Sim City.

Ja det var väl inte riktigt det jag syftade på, men dina punkter är svåra att säga emot 😂

Medlem
Skrivet av KoP:

Gör erat jobb med passion och låt inte en ledning som inte vet någonting om spel diktera och bestämma hur utvecklingen utav spelet ska gå till så kanske spelen blir bättre och säljer bättre. Ett ganska enkelt recept. ╮(╯_╰)╭

Svårt att säga emot chefen dock.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Spelet kostade enligt rapport 100 miljoner dollar att utveckla/marknadsföra. Galet om det är korrekt.

https://www.gamesradar.com/forspoken-reportedly-cost-dollar10...

12
Skriv svar