GSC Game World ger svar på tal efter hackerattack och Stalker 2-läcka

Robot
GSC Game World ger svar på tal efter hackerattack och Stalker 2-läcka

Som ukrainare har de upplevt betydligt värre saker.

#Gsc-game-world, #Stalker-2


ELF
Medlem

Tråkigt. Men tror de verkligen att några läckta bilder ska få GSC att gå med på krav?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hackare är så patetiska lol

Avstängd

Är GSC såhär barnsliga nu? Det är ju inte Rysslands fel att dem är tvingade att försvara sig. Har väst hjärntvätt nått GSC ??

Låt nu Ryssarna också spela på lika villkor precis som alla andra.

Medlem
Skrivet av Levi:

Är GSC såhär barnsliga nu? Det är ju inte Rysslands fel att dem är tvingade att försvara sig. Har väst hjärntvätt nått GSC ??

Låt nu Ryssarna också spela på lika villkor precis som alla andra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Levi:

Är GSC såhär barnsliga nu? Det är ju inte Rysslands fel att dem är tvingade att försvara sig. Har väst hjärntvätt nått GSC ??

Låt nu Ryssarna också spela på lika villkor precis som alla andra.

Har du druckit vatten utan filter nu igen?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Levi:

Är GSC såhär barnsliga nu? Det är ju inte Rysslands fel att dem är tvingade att försvara sig. Har väst hjärntvätt nått GSC ??

Låt nu Ryssarna också spela på lika villkor precis som alla andra.

håller med att det är lite barnsligt att inte göra översättning, Men tro inte för en sekund att det inte finns ryssar som vill bråka.
Finns massor med videos på intervyer av ryska civila personer som jag tycker du bör leta fram och lyssna på vad dom säger

ÄÄÄnyway jag är på sidan av det är deras spel dom får göra vad dom vill.

Medlem
Skrivet av Levi:

Är GSC såhär barnsliga nu? Det är ju inte Rysslands fel att dem är tvingade att försvara sig. Har väst hjärntvätt nått GSC ??

Låt nu Ryssarna också spela på lika villkor precis som alla andra.

Ditt sorgliga rysstroll.

Och varför är det barnsligt, skulle Polen översätta saker till Tyska (om de givits valet) under WWII för att det hade varit barnsligt att låta bli?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Levi:

Är GSC såhär barnsliga nu? Det är ju inte Rysslands fel att dem är tvingade att försvara sig. Har väst hjärntvätt nått GSC ??

Låt nu Ryssarna också spela på lika villkor precis som alla andra.

Japp, solklart att den som initierade denna tappade invasionen som är offret. Stackars survladdeputte.

Må han trilla av pinn.

Medlem

Gällande rysk översättning av spelet finns det väl tämligen logiska affärsmässiga skäl till att inte inkludera en sådan:

1) En översättning av ett spel är inte gratis.

2) Affärstransaktioner mellan Ukraina och Ryssland/Belarus lär vara svårt att få att fungera (så väl nu som för en överskådlig framtid) med tanke på bland annat sanktioner, så det kan finnas rimliga tvivel kring huruvida en sådan översättning rent krasst skulle löna sig.

3) Bolag som gör översättningar till språk X är inte sällan belagda i landet där språk X används, vilket gör att en ukrainsk spelutvecklare inte vill/kan/får stödja ett ryskt bolag - är väl varken konstigt eller orimligt sett till omständigheterna egentligen?

Och det är om vi helt bortser från de moraliska ställningstagandena, som ett privat företag till syvende och sist har all rätt att göra. Det är ingen som blir diskriminerad för att en feature (så som en översättning) inte inkluderas. Vi får inte en svensk sådan av spelet heller.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd
Skrivet av MulletDeluxe:

Ditt sorgliga rysstroll.

Och varför är det barnsligt, skulle Polen översätta saker till Tyska (om de givits valet) under WWII för att det hade varit barnsligt att låta bli?

Jag trollar inte.

Medlem
Skrivet av Levi:

Jag trollar inte.

Får jag då, i bästa välmening, råda dig att söka professionell hjälp?
Sett till ex. konspirationsteorier och en såpass skev verklighetsuppfattning så känns en psykologkontakt inte orimlig, även för din egen skull.
Om du sprider vidare felaktig/vilseledande information kan du, oavsett om du är medveten om det eller ej, vara en kugge i påverkansoperationer. (Video saxad härifrån.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Får jag då, i bästa välmening, råda dig att söka professionell hjälp?
Sett till ex. konspirationsteorier och en såpass skev verklighetsuppfattning så känns en psykologkontakt inte orimlig, även för din egen skull.
Om du sprider vidare felaktig/vilseledande information kan du, oavsett om du är medveten om det eller ej, vara en kugge i påverkansoperationer. (Video saxad härifrån.)

Det är din åsikt ja om du tycker det är felaktig information. Vänligen lägg ner dina penibla försök att bruka härskartekniker.

Medlem
Skrivet av Levi:

Det är din åsikt ja om du tycker det är felaktig information. Vänligen lägg ner dina penibla försök att bruka härskartekniker.

Nej, det är världens (FN:s resolution ES-11/1) tämligen (ES-11/4) samlade uppfattning att ditt första inlägg är felaktig information. Mitt råd till dig var enbart då jag inte vet om du är medveten om det eller ej, inte huruvida det du säger är falskt eller inte, för det finns redan ett konsensus kring att det är. Sen att du inte vill/kan ta till dig det är inte relevant i det sammanhanget. Jag vill uppriktigt bara att du själv ska förstå varför det finns en enorm enighet i frågan som du av någon anledning tar avstånd från, och det känner jag inte att vi kan hjälpa dig med här, utan där är det nog en psykolog som har bäst förutsättningar.

Jag beklagar om min poäng inte går fram för att du väljer att kritisera min argumentationsteknik (visst, jag är kanske onödigt vass/dryg i tonen mot dig - jag tänker inte ta ifrån dig att du upplever den som sådan och jag vill bara tydliggöra att det inte är det som är mitt huvudsyfte), det gör dock inte att poängen blir ogiltig.

Mitt första svar till dig var dock baserat på antagandet att du trollade. Det är så mycket som är absurt (inte bara det galna kring invasionen i sig, utan att GSC, ett ukrainskt bolag med ukrainsk personal, skulle vara påverkade av "västs hjärntvätt") i det inlägget att det var svårt att inte förutsätta. Därför var inte heller mitt svar särskilt seriöst.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Levi:

Är GSC såhär barnsliga nu? Det är ju inte Rysslands fel att dem är tvingade att försvara sig. Har väst hjärntvätt nått GSC ??

Låt nu Ryssarna också spela på lika villkor precis som alla andra.

De får ju spela på precis samma villkor som alla andra - på engelska. Det är ju det som verkar vara problemet, att de vill få positiv särbehandling och nu surar när de inte får det

Medlem

Jag kan fortfarande inte förstå varför Ryssland och Kina ens får vara uppkopplade mot resten av världen på internet, så mycket skit dom länderna ställt till med genom åren.

Kapa infrastrukturfibret dit och blockera all annan trafik från dom länderna

Medlem

Lär er engelska istället era jävla skåp. Jag har aldrig sett ett internationellt spel översatt till svenska, men inte gnäller jag för det.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Lär er engelska istället era jävla skåp. Jag har aldrig sett ett internationellt spel översatt till svenska, men inte gnäller jag för det.

Offtopic har du då missat en del underhållande grejer!
Theme Hospital och Genewars (Bullfrog gillade tydligen svenska av någon anledning) är två strålande exempel. ^^
Manualer på svenska och övriga nordiska språk var inte helt ovanliga förr heller när det kom till spel som inte översatts - C&C Tiberian Sun har en jäkla tjock bok med rätt djupgående information på bl.a. svenska.
Men ja, att kräva svenska översättningar känns väl bra mycket mer barnsligt än att företagen inte erbjuder det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Lär er engelska istället era jävla skåp. Jag har aldrig sett ett internationellt spel översatt till svenska, men inte gnäller jag för det.

Skrivet av PeTTs0n:

Offtopic har du då missat en del underhållande grejer!
Theme Hospital och Genewars (Bullfrog gillade tydligen svenska av någon anledning) är två strålande exempel. ^^
Manualer på svenska och övriga nordiska språk var inte helt ovanliga förr heller när det kom till spel som inte översatts - C&C Tiberian Sun har en jäkla tjock bok med rätt djupgående information på bl.a. svenska.
Men ja, att kräva svenska översättningar känns väl bra mycket mer barnsligt än att företagen inte erbjuder det.

Brukar inte Sony vara väldigt bra på att översätta sina förstapartstitlar till olika språk? Inte alltid röstskådespelare men diverse text i spelen är nästan alltid översatta.

Medlem

This escalated quickly.

P.S. Det är oerhört bra att de valde att inte inkludera rysk översättning.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Levi:

Det är din åsikt ja om du tycker det är felaktig information. Vänligen lägg ner dina penibla försök att bruka härskartekniker.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Thane:

Brukar inte Sony vara väldigt bra på att översätta sina förstapartstitlar till olika språk? Inte alltid röstskådespelare men diverse text i spelen är nästan alltid översatta.

Jo, röster är ovanligt, runt 40 spel/spelserier, men diablo ett på svenska var humor.

Ratchet&Clank har hög kvalitet på svenskan och med den fina grafiken blir det lite disney/pixar över det. Perfekt för den yngre publiken. Adam Alsing gjorde ett fantastiskt jobb med little big planet, värt att nämna.

Naughty Dog har iaf haft svenska undertexter i alla spel. Så TLoU kan man testa om man vill spela med någon som inte kan engelska så bra.

Kan vara för att Playstation alltid sålt relativt bra här?
Det kostar ju som sagt en del, speciellt med talad svenska. Och för att återgå till ämnet, så är det en budgetfråga mer än något annat om man väljer att lokalisera sina spel.

Medlem

Varför skulle GSC översätta spelet till Ryska?
Deras land är i krig för deras överlevende emot Ryssland och språket spelar en stor roll här.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Thane:

Brukar inte Sony vara väldigt bra på att översätta sina förstapartstitlar till olika språk? Inte alltid röstskådespelare men diverse text i spelen är nästan alltid översatta.

Det är möjligt, men det är inget jag har lagt märke till. Har inte spelat så värst många spel från Sony heller. Tror dock inte att jag hade använt det även om det fanns.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Avstängd

Kan vi inte bara vara sams och vänner runt om i världen? Kumbaja förfan!

Medlem
Skrivet av Natrium:

håller med att det är lite barnsligt att inte göra översättning,

Jag tror det var IGN som hade en artikel om hur rysk copyright lagstiftning har ändras som en mot-reaktion mot sanktionerna så upphovrätt, patent etc inte längre gäller. Stämmer det så finns det ju noll anledning för GSC att göra sitt spel attraktivt för den ryska marknaden även om det inte varit så att Ryssland invaderat deras hemland.

Medlem
Skrivet av Levi:

Är GSC såhär barnsliga nu? Det är ju inte Rysslands fel att dem är tvingade att försvara sig. Har väst hjärntvätt nått GSC ??

Låt nu Ryssarna också spela på lika villkor precis som alla andra.

Skrivet av Natrium:

håller med att det är lite barnsligt att inte göra översättning, Men tro inte för en sekund att det inte finns ryssar som vill bråka.
Finns massor med videos på intervyer av ryska civila personer som jag tycker du bör leta fram och lyssna på vad dom säger

Tycker GSC är barnsliga för de inte översätter till Svenska, Norska och alla andra språk i världen förutom engelska

Att GSC inte vill ha en rysk översättning för ryska spelare kan jag helt förstå. Enda gråzonen är om man gör en rysk översättning av/för rysktalande ukrainare.

Medlem

Den här tråden har spårat ur. Håll er till ämnet!

1
Skriv svar