Bayonetta i ny genre – vad tycker du om förändring?

Robot
Bayonetta i ny genre – vad tycker du om förändring?

Från action till pussel och äventyr. Vad tycker du om att spel förnyas och frångår originalen? Var med i veckans omröstning!


Medlem

Jag spelade demot av Bayonetta Origins. Kommer att köpa fulla spelet. Inte för att det var världens bästa utan mest för att jag vill se ett Bayonetta 4a så småningom...

Medlem

Why not both, som de säger.. Jag antar att de inte säger att detta är det nya svart, utan att detta är ett annat spel som visar en annan sida av universumet. Typ.


signatur

K9
:.:

Medlem

Spinoffs är egentligen ingenting jag av princip är emot, men om det bromsar utvecklingen av nästa "riktiga" spel så blir jag bitter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det beror på väl genomfört det är?
Vissa spel känns som cash grabs.
Men även om jag gillar Might and Magic så inser vi nog alla att HEROES of Might and Magic överskuggar originalserien med råge.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spinoffs är egentligen ingenting jag av princip är emot, men om det bromsar utvecklingen av nästa "riktiga" spel så blir jag bitter.

Jag var mycket mot Valkyria Revolution, Valkyria Chronicles var ett så unikt koncept och istället för att vidareutveckla det så släpper de ett generiskt actionspel som dessutom inte passar in i storyn.

Like a Dragon tycker jag däremot är helt ok eftersom det redan finns så många action Yakuza spel.

Medlem

Nu är jag inget jättefan av Bayonetta men hade jag varit det så hade jag absolut hatat denna förändringen skulle jag tro. Ser hemskt trist ut jämfört med originalspelen. Med det sagt tycker jag att det är spännande med nytappningar på spelserier rent generellt, men i detta fallet såg det bara fruktansvärt löjligt ut och jag förstår inte riktigt vem detta är riktat mot med tanke på hur annorlunda temat är från originalspelen. Känns som en helt annan spelserien men där man bara har shoehornat in huvudkaraktären i något gulligt anime-format.

Medlem

Det funkade för Shovel Knight 😊

Medlem

Bayonetta är kul! Förändring är kul! Har beställt spelet

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Spinoffs är egentligen ingenting jag av princip är emot, men om det bromsar utvecklingen av nästa "riktiga" spel så blir jag bitter.

Känner samma. Spin-offs kan gärna göras av en annan studio där skaparna för huvudserien håller ett höga på projektet.

Skrivet av Mcgreag:

Jag var mycket mot Valkyria Revolution, Valkyria Chronicles var ett så unikt koncept och istället för att vidareutveckla det så släpper de ett generiskt actionspel som dessutom inte passar in i storyn.

Like a Dragon tycker jag däremot är helt ok eftersom det redan finns så många action Yakuza spel.

Det finns även spin-offs som fortsätter det gamla hederliga ifrån Yakuza-spelen, som du är inne på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Purjolök:

Bayonetta är kul! Förändring är kul! Har beställt spelet

Spelet är fantastiskt tycker jag, hoppas du tycker om det.

1
Skriv svar