tvingad att läsa

Medlem
tvingad att läsa

Hejhej, jag ska nu ta upp det största i-landsproblemet :P.. Vill bara höra om ni andra också är tvingade till det.

Jämt när jag äter så behöver jag något att läsa, mobilen, tidning, baksidan på mjölken, påsar, allt som kan hittas.. bara jag får läsa.
Likadant när jag är på toa, fast då finns det flytande tvål att läsa och sånt.
Allt går bra, bara jag får läsa.

Känner ni också er tvingade och läsa =)?

Medlem

Bara då jag sitter vid datorn.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nej.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Zamuz:

Hejhej, jag ska nu ta upp det största i-landsproblemet :P.. Vill bara höra om ni andra också är tvingade till det.

Jämt när jag äter så behöver jag något att läsa, mobilen, tidning, baksidan på mjölken, påsar, allt som kan hittas.. bara jag får läsa.
Likadant när jag är på toa, fast då finns det flytande tvål att läsa och sånt.
Allt går bra, bara jag får läsa.

Känner ni också er tvingade och läsa =)?

jo känner igen mig där lite grann
om man bara äter eller är på toa utan nått att läsa blir man typ sjukt understimulerad och faller ihopp av utråkning typ


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nej, kan inte säga att jag har det problemet.

Du får placera ut böcker på strategiska platser i hemmet. Välj faktaböcker så stillar du inte bara läsbehovet utan blir också allmänbildad.

Medlem

Känner verkligen igen mig, har läst innehållsförteckningen på onödigt många tvålar/schampooflaskor.
En annan grej om jag fått för mig är att jag måste hitta något att se på medan jag äter frukost, typ nån skojig film på youtube, spelrecensioner eller liknande annars känns det som slöseri med en bra frukost om man bara sitter och äter utan att göra nått

Medlem

Ja, varje gång jag sitter vid frukosten/toan måste jag hitta något att läsa. Allt som har någon form av text fungerar. Vet inte riktigt varför, men troligtvis för att det är tråkigt att bara sitta och stirra i tomma intet.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Medlem

Det kan bli lite tråkigt ibland om man inte läser på något. På toan är det ett måste att ha något att läsa. Vid maten är det rätt bra också.


signatur

Rawr

Medlem

Mini-laptop + bajsnödig = win


signatur

yolo

Medlem

Ibland


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Vare dag när ja kommer hem i från plugget brukar jag alltid slå på tvn i köket och läsa tidningen


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Fairfaxs ide var väl bra. Får väl leta fram nån bra bok/tidning om något vettigt.

Maten känns bättre om man läser något tycker jag också ^^

Medlem
Skrivet av McBeaver:

Känner verkligen igen mig, har läst innehållsförteckningen på onödigt många tvålar/schampooflaskor.
En annan grej om jag fått för mig är att jag måste hitta något att se på medan jag äter frukost, typ nån skojig film på youtube, spelrecensioner eller liknande annars känns det som slöseri med en bra frukost om man bara sitter och äter utan att göra nått

hehe precis, det mest tragiska jag har "tvingats" läsa är ettiketten på en keps jag hade på mig xD


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Donqen:

. Vet inte riktigt varför, men troligtvis för att det är tråkigt att bara sitta och stirra i tomma intet.

Det där fick mig att skratta.

Ser det framför mig hur man i sin tristess stirrar in i den vita väggen och lyssnar på flingorna som knastrar i huvudet.

Skoj...

För egen del så har det också blivit så att man ofta sitter vid dator för att läsa något eller se nått klipp /film. Det blir inte mycket lugn och ro för hjärnan (vilket kanske inte är så bra?).

Medlem

Läser väldigt mycket det gör jag, men jag känner mig inte tvingad


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av McBeaver:

Känner verkligen igen mig, har läst innehållsförteckningen på onödigt många tvålar/schampooflaskor.
En annan grej om jag fått för mig är att jag måste hitta något att se på medan jag äter frukost, typ nån skojig film på youtube, spelrecensioner eller liknande annars känns det som slöseri med en bra frukost om man bara sitter och äter utan att göra nått

hehe precis, det mest tragiska jag har "tvingats" läsa är ettiketten på en keps jag hade på mig xD

HAHAHAHAHA fy fan vad sant!!
puh trode jag var ensam om att läsa innehållsförteckningar/ingridienser/Material!!

Tack för denna tråd! haha

Medlem

Känner knappast tvångstankar för allt som innehåller text.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jo det händer väl, Ligger det någon tidning på toa så är det ingen alternativ att plocka upp den och läsa


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Känner mig ofta tvingad att läsa på toan eller vid matbordet

QRT
Medlem

Absolut inte. Men skitläs är obligatoriskt.

Medlem

Dasslektyr är obligatoriskt, just nu så läses Mein Kampf på skithuset.
Känns passande på nåt sätt.

Medlem

vem läser inte (när de är på das scheissehaus)...har jag ingen läsning tillbringar jag tiden på toa med grubbel eller försöka att pricka tvättfatsproppen mitt i prick (på toppen) med spott...


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Trodde denna tråd skulle handla om att bli tvingad att läsa böcker i skolan... 0o

Men visst håller jag med, sitter alltid och läser på tvålflaskan, på mjölkförpackningen, ketchupen eller annat smått och gott som finns omkring mig. 30min på tunnelbanan varje morgon är förjävligt om man inte har en tidning, då blir det att läsa reklam om och om igen.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Läsa vid matbordet är ett bra sätt att inte äta för fort och läsa på dass är ett bra sätt att ha tålamod att sitta tills man är klar.

Medlem

m0rfar - skyll inte bort dig

Inaktiv

Jag känner igen det där med att läsa innehållsförteckningar på allt som finns i dasset, fast jag tillbringar nog mer tid till att skapa bilder av de mönster som finns i kaklet och skuggor.

Se hur mitt ansiktes spegelbild deformeras av de föremål som är blanka.

Öva på att skriva japanska kanji i huvudet.

Reflektera över vad man gjort under dagen.

Jag är nog en av sveriges segaste människor på dass, kan tillbringa upp till 30-40 min.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Skrivet av Sipmo:

Jag är nog en av sveriges segaste människor på dass, kan tillbringa upp till 30-40 min.

jag brukar sitta tills benen somnar men det brukar ta ~20 min:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

"Ei saa peittää" någon? Man får fästa blicken på det som finns till hands.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar