Blizzard har inga planer på att inkludera Diablo IV i Game Pass

Medlem

Med tanke på att köpet av A-B är väl uppskattat att vara avklarat efter sommaren så hinner D 4 nte komma till GP vid lansering?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Gissar på att Blizzard är rädda att folk kommer avvakta med att köpa spelet för att de hoppas få det gratis via game pass inom en snar framtid.

Eftersom köpet av Activision Blizzard inte är garanterad än, så vore det en stor förlust för Blizzard om folk inte köper spelet och sen blir inte uppköpet av.
Plus att live service spel behöver bygga upp ett momentum från start, om massor avvaktar med att spela kan det bli dråpslag för spelet.

Hade affären varit garanterad och de kunnat ge ut D4 på game pass day 1 så hade det nog inte varit något problem.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Varav... "Än". Dagar till veckor efter att affären gått igenom kommer det komma "jo vi hade alltid planer på att lägga det i Xbox Game Pass och PC Game Pass".

Det där är bara spekulativt, Activision äger Diablo och MS har inget att säga till om.

Sen om MS lyckas köpa det i framtiden är en annan femma.

Medlem

Tänkte inte ge Blizzard pengar oavsett pga hur de och deras VD har betett sig.

Medlem

Korrigering:

De vill försäkra sig själva om att ni inte väntar med era förbokningar i hopp om game pass.
Betala nu för hela spelet som tänkt och sedan släpper de på gamepass sedan när hela spelet är förstört med microtransactions ändå.

Medlem

Gamepass är dödligt dåligt för en AAA-utvecklare. Skulle MS ge bort allt de tjänar på gamepass(inte troligt va) och fördela lika mellan de som gjort spelen(NDA:s hindrar insikt) så skulle Rockstar max kunnat få 10% av vad GTA V dragit in, räknat på nära dagsfärska siffror.

Diablo är ett spel som säljs i stort hela tiden fram till nästa del, precis som GTA och är sällan med på reor. Fyran kommer bli en enorm kassako likt GTA Online.

Likaså som spotify dödade CD-försäljningen och Netflix alla hyrfilmsbutiker, så kommer gamepass med tiden döda AAA-spel då det inte ger tillbaka kostnaden att göra spelen.

Folk skulle aldrig köpa en CD idag, eller hyra en film ett dygn för 50 spänn. När tillräckligt många vant sig med gamepass skulle de aldrig betala fullpris för ett spel heller.

När vändpunkten kommer blir priset på spel nertvingat och därmed budgeten till maffiga spel.

Gamepass och MS massinköp av multiplatt ändrar den ekonomiska bilden för hela branchen i längden. Det har varnats länge för den här utvecklingen, men vanligt folk ser bara de snabba fördelarna med billiga spel.

Lite försent att dra i handbromsen, om inte alla spelredaktörer samtidigt gick ihop och informerade. Men likt 1984 lyssnar ingen. Folks förmåga att tänka långsiktigt är på en katastrofalt låg nivå.

Medlem

Dom borde ge ut Diablo 4 gratis och be om ursäkt för Diablo Immoral.
Att helt oberört bli ett ekonomiskt rovdjur som gräver bottenlösa hål i folks plånböcker är rakt av vidrigt.

Att sedan lägga till nått slags puppy pack i ett spel som ska vara mörkare än havens djupaste delar är ju som att installera en rosa overlay över hela spelet.

Jag är igentligen en fanboy när det kommer till Diablo. Har varit med från början, D1 och D2 var mästerverk av sin tid. D3 var en total flopp som med tiden hittade sin plats även fast grafiken sitter fast i nått avsnitt av krambjörnarna.
Jag borde vara, jag vill vara vrålhypad över att dom kanske fixar till det som aldrig borde hänt i D3 men Diablo Immoral har klöst mig i ansiktet.

Kommer inte köpa D4 innan vi ser hur deras ekonomiska modell faktiskt kommer att se ut.

Medlem

En kort & koncis ingress på den artikeln.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Varav... "Än". Dagar till veckor efter att affären gått igenom kommer det komma "jo vi hade alltid planer på att lägga det i Xbox Game Pass och PC Game Pass".

Men det är ju Microsoft som har dom planerna. Blizzard skulle nog föredra att sälja sina spel istället, men efter uppköpet så har dom inget val.

Skribent
Skrivet av PeterAries:

En kort & koncis ingress på den artikeln.

Det var nog roligare i mitt huvud, där resonemanget gick:

Fan ➡️ Djävulen ➡️ Diablo

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag förstår inte? Alla deras egna titlar hamnar ju där, och massor av tredjepartstitlar också. Ja, både Dibbe och CoD lär hamna där om köpet går igenom, allt annat vore en grov prestigeförlust för GP.

My bad, läste inte din kommentar tillräckligt men nu förstår jag hur du menade! Ja det verkar jättekonstigt om det inte skulle kommer till GP när alla andra kommer dit som MS äger. Men enligt artikeln så verkar ju så inte vara fallet, eller ändras det direkt köpet går igenom?

Skribent
Skrivet av DrDoom:

Gissar på att Blizzard är rädda att folk kommer avvakta med att köpa spelet för att de hoppas få det gratis via game pass inom en snar framtid.

Eftersom köpet av Activision Blizzard inte är garanterad än, så vore det en stor förlust för Blizzard om folk inte köper spelet och sen blir inte uppköpet av.
Plus att live service spel behöver bygga upp ett momentum från start, om massor avvaktar med att spela kan det bli dråpslag för spelet.

Hade affären varit garanterad och de kunnat ge ut D4 på game pass day 1 så hade det nog inte varit något problem.

Jag tror också detta. Sen måste de ju uttala sig om dagsläget, inte en what if-situation.

Men tror definitivt de är rädda folk ska vänta med att köpa. Spel är i mångt och mycket färskvaror, får de dåliga starter dör de för folk går vidare så snabbt idag.


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

My bad, läste inte din kommentar tillräckligt men nu förstår jag hur du menade! Ja det verkar jättekonstigt om det inte skulle kommer till GP när alla andra kommer dit som MS äger. Men enligt artikeln så verkar ju så inte vara fallet, eller ändras det direkt köpet går igenom?

Microsoft äger ju just nu inte activisionblizzard, det är väl det som är den stora poängen.

Det ändras av det faktumet att Microsoft tydligt har sagt att alla deras firstparty titlar ska finnas på gamepass, om köpet går igenom.

Medlem

Activision har sagt att det inte är ekonomiskt försvarbart att lägga spelen direkt på abonnemangstjänster och så länge de är ett eget företag så arbetar man såklart för aktieägarnas bästa.

MS är beredda på att tappa pengar på att lägga stora spel direkt på GP och att göra uppköpta spelserier exklusiva då man tror att man kan tjäna på det i det länga loppet om det kan få konkurrenter att backa eller försvinna.

Avstängd

Tråkigt! 😪

Men var väntat att Blizzard inte vill när dom vet hur bra det kommer att sälja.

Medlem

Jag har inga planer på att äta den där pizzan jag nyss beställde. Men när den väl är på bordet..... Dröjer det inte länge.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det var nog roligare i mitt huvud, där resonemanget gick:

Fan ➡️ Djävulen ➡️ Diablo

Tyckte den fungerade djävligt bra ändå.

Medlem
Skrivet av eld:

Microsoft äger ju just nu inte activisionblizzard, det är väl det som är den stora poängen.

Det ändras av det faktumet att Microsoft tydligt har sagt att alla deras firstparty titlar ska finnas på gamepass, om köpet går igenom.

"Snart bär det av till Diablo IV och Sanctuary, men har man hoppats på att det potentiella uppköpet av Activision innebär att spelet ska läggas till i Game Pass, har vi dåliga nyheter. Att det skulle läggas till har egentligen aldrig varit på tapeten, men vissa fans tycks ha haft förhoppningar om det, enligt Diablo-chefen Rod Fergusson.

På Twitter tackar han för uppståndelsen kring den kommande betan, men säger även att de inte har några planer på att släppa Diablo IV på Game Pass. Inga planer alltså"

Om man tolkar nyheten som jag gjorde så kommer det INTE bli skillnad utav att MS köper Actitvision/Blizzard. Sen får man väl hoppas att det blir MS som bestämmer det i slutändan när uppköpet är klart. För mig kvittar det, jag har redan köpt det och är redo för betan/releasen.

Ambassadör
Xbox

Före ABK-affären har gått igenom: Inga planer på Game Pass.

Efter ABK-affären har gått igenom: Allt på Game Pass.

Vad ska han säga? De är inte uppköpta ännu. När affären är klar så är de first party och självklart så hamnar allt på Game Pass.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag har inga planer på att äta den där pizzan jag nyss beställde. Men när den väl är på bordet..... Dröjer det inte länge.

Va?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det är bara nonsens som vanligt från den största fanboyen FZ har att uppbåda...

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Gamepass är dödligt dåligt...

nej tvärtom, det är bara Sonys krigare som tycker det

Medlem
Skrivet av blomman00:

nej tvärtom, det är bara Sonys krigare som tycker det

Men det kommer ju slå ut hyrspel och 70 dollarsspel som CD-skivan och vhs-filmen!! 😁Stoppa det någon!

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

"Snart bär det av till Diablo IV och Sanctuary, men har man hoppats på att det potentiella uppköpet av Activision innebär att spelet ska läggas till i Game Pass, har vi dåliga nyheter. Att det skulle läggas till har egentligen aldrig varit på tapeten, men vissa fans tycks ha haft förhoppningar om det, enligt Diablo-chefen Rod Fergusson.

På Twitter tackar han för uppståndelsen kring den kommande betan, men säger även att de inte har några planer på att släppa Diablo IV på Game Pass. Inga planer alltså"

Om man tolkar nyheten som jag gjorde så kommer det INTE bli skillnad utav att MS köper Actitvision/Blizzard. Sen får man väl hoppas att det blir MS som bestämmer det i slutändan när uppköpet är klart. För mig kvittar det, jag har redan köpt det och är redo för betan/releasen.

https://www.purexbox.com/news/2022/12/xbox-first-party-games-are-officially-getting-a-price-increase-in-2023#:~:text=As%20mentioned%20by%20the%20Microsoft,such%20as%20Starfield%20and%20Forza.

Citat:

As mentioned by the Microsoft spokesperson, all first-party Xbox games will continue to launch into Xbox Game Pass on day one in 2023, including those aforementioned titles such as Starfield and Forza.

Skrivet av Lindhenberg:

Gamepass är dödligt dåligt för en AAA-utvecklare. Skulle MS ge bort allt de tjänar på gamepass(inte troligt va) och fördela lika mellan de som gjort spelen(NDA:s hindrar insikt) så skulle Rockstar max kunnat få 10% av vad GTA V dragit in, räknat på nära dagsfärska siffror.

Diablo är ett spel som säljs i stort hela tiden fram till nästa del, precis som GTA och är sällan med på reor. Fyran kommer bli en enorm kassako likt GTA Online.

Likaså som spotify dödade CD-försäljningen och Netflix alla hyrfilmsbutiker, så kommer gamepass med tiden döda AAA-spel då det inte ger tillbaka kostnaden att göra spelen.

Folk skulle aldrig köpa en CD idag, eller hyra en film ett dygn för 50 spänn. När tillräckligt många vant sig med gamepass skulle de aldrig betala fullpris för ett spel heller.

När vändpunkten kommer blir priset på spel nertvingat och därmed budgeten till maffiga spel.

Gamepass och MS massinköp av multiplatt ändrar den ekonomiska bilden för hela branchen i längden. Det har varnats länge för den här utvecklingen, men vanligt folk ser bara de snabba fördelarna med billiga spel.

Lite försent att dra i handbromsen, om inte alla spelredaktörer samtidigt gick ihop och informerade. Men likt 1984 lyssnar ingen. Folks förmåga att tänka långsiktigt är på en katastrofalt låg nivå.

Fast det är inte just produkterna som har dött i din jemförelse utan endast distributionen.
Så om det blir som du säger så kommer AAA som produkt att finnas kvar medans det är distributionen som ändras egentligen.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av blomman00:

nej tvärtom, det är bara Sonys krigare som tycker det

Så alla utvecklare som inte lägger ut sina spel på Game Pass är bara Sonykrigare? Intressant take.

Blizzards spel säljer ju som smör, det finns ingen anledning för dom att vända sig till såna tjänster. Dom skulle bara förlora pengar.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Så alla utvecklare som inte lägger ut sina spel på Game Pass är bara Sonykrigare?

nej vad fick du det ifrån?

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Jag tycker att 69 miljarder dollar räknas som en "extrem summa pengar".

Om ändå Diablo 4 stod för varenda dollar i den summan. Vet inte om du missat det men för den summan får Microsoft betydligt mer än bara Diablo.

Medlem
Skrivet av blomman00:

nej vad fick du det ifrån?

Om Game Pass var så fantastiskt för utvecklare/utgivare så skulle ju alla spel finnas där, men så är inte fallet. Är ju löjligt att kalla folk "Sonykrigare" bara för att man är skeptisk till GP och dess effekt på spelbranschen.

För oss konsumenter är det ju en bra tjänst just nu, men ingen vet vilken effekt det kommer ha i det långa loppet.

Medlem
Skrivet av Striva:

Om ändå Diablo 4 stod för varenda dollar i den summan. Vet inte om du missat det men för den summan får Microsoft betydligt mer än bara Diablo.

Vet inte om du missat det. Men bara Diablo är inte värt 69 miljarder dollar. tveksamt om det ens är en tiondel av det.

123
Skriv svar