Är Battlefield 2042 bra nu? Testa gratis på Steam

Medlem
Skrivet av Levi:

Och vem bryr sig om kriget har hänt? Det påverkar ju inte spelet ? Haha , du skojar va? Säg att du skojar, snälla.

Vad är det som är så svårt att förstå. Jag önskar ett krig från Vietnam eran.
Har alltid älskat Vietnam krigsfilmer och även spel trots att det inte finns så mkt i spelform.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Jag och en polare brukar köra transporthelikopter på Breakthrough, granatsprutan är verkligen op och man kan helt utan problem ta död på hela grupper av spelare på några sekunder. Så länge man är snabbt in och ut så är man också riktigt svåra att döda, är fiendelaget också dåliga på att använda AA så är det skrattretande enkelt att äga hela slagfältet.

Och även om man får in två fullträffar och flyget nästan är nedskjutet kan det bara dyka ner bakom någon klippa utanför kartan och reparera sig och köra samma sak en gång till.
Antingen så måste flygen bli lite sämre eller så måste AA-vapnen bli lite bättre för just nu tycker jag att det är väldigt obalanserat.
Men annars tycker jag att det är ett kul spel


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av D1versity:

Din logik är fortfarande flawed. Skillnaden är väl att det tog några månader, MAX ett år innan Bf4 var patchat? Plus att det i grund och botten var ett bra spel med en scoreboard med från början, och inte gick ifrån medic, assault etc... Bf2042 är snart över två år gammalt.

Den sista patchen för att laga saker i spelet kom 1½ år in enligt wikipedia.
Men det är inte poängen.

Poängen är att båda spelen var trasiga dynghögar till spel. Det krävdes massvis med patcher för att ens göra det till bra spel. Så då kan inte Battlefield 4 vara det bästa spelet. Det är poängen.

Medlem

Saknar BF1942.

Medlem
Skrivet av Neroz:

Den sista patchen för att laga saker i spelet kom 1½ år in enligt wikipedia.
Men det är inte poängen.

Poängen är att båda spelen var trasiga dynghögar till spel. Det krävdes massvis med patcher för att ens göra det till bra spel. Så då kan inte Battlefield 4 vara det bästa spelet. Det är poängen.

Kan och kan, folk får väl ha åsikter?

Jag hade flera tusen timmar i BF4 och ja, jag minns vilken soppa det var i början men tyckte det var riktigt kul ändå. Får inte alls samma känsla i BF2042 tyvärr vilket jag tycker är tråkigt. Men jag får nog prova igen för har inte kört det sen det var nytt.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Varför skulle jag trolla? Det är exakt så jag tycker och jag har spelat alla BF i hundratals timmar.
Ingen tvingar dig till att tycka likadant.

Ok 👍

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Vad är det som är så svårt att förstå. Jag önskar ett krig från Vietnam eran.
Har alltid älskat Vietnam krigsfilmer och även spel trots att det inte finns så mkt i spelform.

Finns många Vietnam spel …

Medlem
Skrivet av Levi:

Finns många Vietnam spel
Ditt möngu

Nu blir jag lite ledsen i ögat när du drar in min (Downs Syndrom) diagnos i tråden.

Har du nå Vietnam tips åt mig. Skulle dock vilja ha ett Battlefield Vietnam från Dice så att det är påkostat med grym grafik m.m..

Testade ett multiplayer-spel som hette nåt med Vietnam men fastnade tyvärr inte. Besviken på grafiken bl.a..

Skrivet av Tomas Helenius:

Var det inte M60 som var så brutalt overpowrered i BF Vietnam innan den nerfades?

Hehe. Jo det var den minns jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spelat 15-20h nu senaste veckan. De har varit riktigt kul. Känns som BF4 2.0 - trasigt vid release, kul efter ett och ett halvt år! Mkt folk som spelar, tar 5-10sek att få match. Det är alltid ett plus👍

Avstängd

Fungerar väl mycket bättre än vid release men det känns fortfarande som spelet tappar något extremt viktigt..
Det är egentligen flera delar som jag tycker det brister på. Något med grafiken känns "washed out" ..
Springanimationen känns JÄTTEKONSTIG .. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad men den är helt CP.

Är väl ett 7/10 just nu.. hoppas MW2 är bättre.

12
Skriv svar