Skäms ni över att ni har en konsol på tv bänken?

Medlem
Skäms ni över att ni har en konsol på tv bänken?

Tjo!

Konstig fråga kanske, men jag märkte förra helgen vid en middagsbjudning att ens vänner tyckte det var konstigt att en 25+ man har en spelkonsol.

Har ni märkt av att folk tycker ni är konstiga för ni sysslar med spel?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Jag har inga vänner som inte skulle tycka det var konstigt, och skulle nog inte vara vänner med någon som skulle tycka det var konstigt


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Tjo!

Konstig fråga kanske, men jag märkte förra helgen vid en middagsbjudning att ens vänner tyckte det var konstigt att en 25+ man har en spelkonsol.

Har ni märkt av att folk tycker ni är konstiga för ni sysslar med spel?

Antingen kan du informera dem om hur stor spel branschen faktiskt är och vilka engagerande spel man kan spela idag själv eller tillsammans med folk. Men låter mer som du har väldigt tråkiga vänner som behöver bytas ut.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Beerceptulus:

Tjo!

Konstig fråga kanske, men jag märkte förra helgen vid en middagsbjudning att ens vänner tyckte det var konstigt att en 25+ man har en spelkonsol.

Har ni märkt av att folk tycker ni är konstiga för ni sysslar med spel?

Nej, det där låter som något från förra seklet.


signatur

Jump in.

Skrivet av Beerceptulus:

Tjo!

Konstig fråga kanske, men jag märkte förra helgen vid en middagsbjudning att ens vänner tyckte det var konstigt att en 25+ man har en spelkonsol.

Har ni märkt av att folk tycker ni är konstiga för ni sysslar med spel?

Nej, inte ett dugg, har två stycken alltid framme, men förstår frågan; som om det skulle vara "barnsligt" att spela spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Klart dom tycker det är konstigt, det är en PC man ska ha!

Medlem

Alla mina vänner spelar också, eller har åtminstone gjort det, så inga negativa reaktioner från dem.

Mitt ex vänner var eventuellt lite frågande ibland, men det gjorde mig inget. Jag var ju precis lika frågande gällande deras intressen 🤷‍♂️

(Är 37 år, så det var ett tag sedan jag passerade 25)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag skulle skämmas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Varför ska man skämas över en hobby det låter mera som att någon annan inte får spela hemma 😉

Jag kommer att fortsätta att spela så länge jag kan man kommer aldrig vara för gammal.

Keep on gaming!

Medlem

Jag är 42 år och alla i min närhet plus lite till vet om att jag är en gamer. Har 5 konsoler inkopplade i olika delar av huset just nu, utöver det har jag 4 datorer igång samt en jävla massa retro konsoler som jag tar fram när jag känner för att spela på dom. Är då ingen som har sagt något om att dom tycker det är konstigt.

Känns snarare konstigt att någon skulle uppleva det som konstigt....

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Tjo!

Konstig fråga kanske, men jag märkte förra helgen vid en middagsbjudning att ens vänner tyckte det var konstigt att en 25+ man har en spelkonsol.

Har ni märkt av att folk tycker ni är konstiga för ni sysslar med spel?

Nej inte ett dugg. Jag har varit gejmer sedan julen 1986. Kommer aldrig sluta spela spel. Det är inte konstigare än att bygga med lego eller läsa en serietidning.

Ett spel är ett medium för något inte ett självändamål.

Gejmer 4 life.

Medlem

Man skall inte skämmas för sitt hem.

Men å andra sidan kan du passa på att kolla snett på dina snedtittande besökares pretentiösa konst eller skumma val av överkast nästa gång du besöker dem.

Medlem

Men att ha en Tv-box då? Jag menar det är ju en enhet precis som en spelkonsol och har samma utgångar bakom som en spelkonsol.

Ser jag konstigt på det hela: Nej!


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av brewitz:

Man skall inte skämmas för sitt hem.

Men å andra sidan kan du passa på att kolla snett på dina snedtittande besökares pretentiösa konst eller skumma val av överkast nästa gång du besöker dem.

Medlem

Nej, absolut inte.

Däremot så berättade min far för ett antal år sedan att när hans farbror och fru (äldsta levande släktingarna) kom långväga och stannade över i några dagar, så plockade han undan sin PS3 då han tyckte det var lite pinsamt att ha den framme.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag skulle skämmas.

Varför?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Verkligen inte.

Dessutom så skulle jag ifrågasätta om folk som klankar ner på mina hobbies verkligen är människor jag vill ha som vänner.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Men att ha en Tv-box då? Jag menar det är ju en enhet precis som en spelkonsol och har samma utgångar bakom som en spelkonsol.

Ser jag konstigt på det hela: Nej!

Hehe nja, en tv box är ju accepterat eftersom alla tittar på tv/netflix, men alla spelar inte spel och kan då upplevas skämmigt eftersom att för vissa så är spel associerat med barndom/något som geeks håller på med.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Herregud vad folk är konstig. Låt folks hobby vara i fred.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Nej, absolut inte.

Däremot så berättade min far för ett antal år sedan att när hans farbror och fru (äldsta levande släktingarna) kom långväga och stannade över i några dagar, så plockade han undan sin PS3 då han tyckte det var lite pinsamt att ha den framme.

Coolt att far din gejma 😃


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Multipontus:

Nej inte ett dugg. Jag har varit gejmer sedan julen 1986. Kommer aldrig sluta spela spel. Det är inte konstigare än att bygga med lego eller läsa en serietidning.

Ett spel är ett medium för något inte ett självändamål.

Gejmer 4 life.

Nej precis, att spela ett spel är som att se en film tycker jag, en interaktiv film.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Min mamma har frågat några gånger om jag inte är för gammal för tvspel, är 38,
Personligen gör jag ingen skillnad på bio/serier/film/böcker eller tvspel, dock så skyller jag min ps5 på barnen (8,11) inför morsan om frågan kommer upp 😄
För övrigt är det riktigt roligt att spela med sina barn, körde trios på Fortnite igår, det hade jag uppskattat som barn om ens föräldrar spelat med i super Mario.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Antingen kan du informera dem om hur stor spel branschen faktiskt är och vilka engagerande spel man kan spela idag själv eller tillsammans med folk. Men låter mer som du har väldigt tråkiga vänner som behöver bytas ut.

Absolut, ska vi byta vänner kanske?😅


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Lite skumt är det allt när någon som har råd med speldator har en potatislåda vid TV:n men ser ingen poäng i att skämmas över ett spelintresse.

Medlem

Bryr mig inte det minsta om någon skulle tycka något negativt om det. Det är en hobby som följt med sedan barnsben och den betyder jättemycket för mig. På samma sätt som andra knyter starka band till andra hobbies så som pusslande, stickning, legobygge eller vad det nu kan vara.

Låt inte ålder eller andras fördomar stå i vägen för dina intressen. Spela och ha kul!

Medlem

Jag är 50+ och skäms inte ett dugg. En del gillar att jaga, virka eller spela padel. Jag gillar bl.a. att spela tv-spel. Förr ansågs det väl vara skämmigt att spela. Nu är spel big business, dom tjänar mycket pengar på spel, och man gör film baserade på spel, och tvärtom.

Medlem

Nä, varför skulle jag? Om någon tvunget påpekar det så är det någon jag inte känner och jag kommer förmodligen aldrig prata med personen igen.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Antingen kan du informera dem om hur stor spel branschen faktiskt är och vilka engagerande spel man kan spela idag själv eller tillsammans med folk. Men låter mer som du har väldigt tråkiga vänner som behöver bytas ut.

Överreaktion delux.

Medlem

Nej jag skäms inte.
Jag har ett vackert Playstation 5.
Den förgyller tvbänken och den förgyller min tv.

Medlem

Du har tur som bara har 1 konsoll framme. Jag har 3 st konsoller + hemmabioreceiver + förstärkare + Blurayspelare + 5 surround högtalare + 4 atmos height vägghögtalare + 2 subwoofers.

Sisådär 40-50 meter med kablar. Slutade skämmas för länge sen. Tur att man inte har fru annars hade man åkt ut med huvet före då WAF faktorn är negativ. 🙂

Skriv svar