Rykte: Monkey Island 2 inom kort

Medlem
Rykte: Monkey Island 2 inom kort

Sweet! Så jäkla kul spel. Remaken på ettan var rätt bra, så tvivlar inte på att detta blir minst lika grymt.

Inaktiv

Fan så roligt att höra. Köpte MI 1 nyversionen för att jag aldrig spelat igenom orginalet och visst det var roligt men det är monkey Island 2 som är kungen!!

Medlem

Härligt, nu fattas bara Grim Fandango remake!:)

Medlem

Hoppas de gör en vettig iphone-versione den här gången! Den förra var för bökig att styra

Medlem

Härligt, har hållit mig från att spela 2an i hopp om en remake, tyvärr är det många pussellösningar man aldrig glömmer hur länge man än låtit det ligga

Medlem
Skrivet av Tripple:

Härligt, nu fattas bara Grim Fandango remake!:)

För mig hade det räckt om de släppte originalet på gog.com eller liknande, uppdaterat för att funka bra på dagens datorer/operativsystem.:)

Medlem

Detta är ett givet köp för mig. Tvåan var min favorit.

Inaktiv

Snajs, remaken på 1:an var skön så.

Medlem

Yes! Hoppas de lyckas med en riktigt skön konstnärlig stil

Medlem

Äntligen! Trodde den skulle dyka upp betydligt snabbare efter första specialversionen.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Medlem
Skrivet av Mr. A:
Skrivet av Tripple:

Härligt, nu fattas bara Grim Fandango remake!:)

För mig hade det räckt om de släppte originalet på gog.com eller liknande, uppdaterat för att funka bra på dagens datorer/operativsystem.:)

http://quick.mixnmojo.com/software#grimlauncher

http://quick.mixnmojo.com/grim-fandango-setup

För er som har skivorna men nya operativsystem

Medlem

Provade de där för ett tag sedan om jag inte minns fel, men hade problem med att spelet ständigt hängde sig tror jag.

Får ta o pröva igen o hoppas att det funkar.

Medlem

Varför bli upphetsad av denna re-make?
Kör in originalet i SCUMMVM istället så blir det snyggare än vad förra re-maken blev och du har då fått det helt gratis.

Medlem

FEtfail om det e samma usla grafiker som gör nyversionen av tvåan som gjorde ettan.
Miljöerna var väl ok, men karaktärerna såg lite ut som en photoshopnybörjare som försöker göra skuggor och hilites med Dodge och Burn tool istället för att måla dom på riktigt.

+ att Guybrush har ju förfan bananer på skallen WTF?

Nej, ta in teamet som gjorde trean så har vi en vinnare.

MaXMC speaks the truth.

Körde ganska nyligen igenom trean igen.
Det går inte ens o spela ordentligt i winXP utan att köra via SCUMMVM.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Varför bli upphetsad av denna re-make?
Kör in originalet i SCUMMVM istället så blir det snyggare än vad förra re-maken blev och du har då fått det helt gratis.

för nu kan xbotsen få det...

ähh, jag tycker det är härligt att det försöker blåsa liv i dessa gamla titlar och erbjuder de som är för unga för att ha spelat orginalen en chans att lira dessa klassiker

8)

Medlem

Grymt! Hade aldrig upplevt Monkey Island innan denna special edition släpptes till iPhone. Hoppas ryktena stämmer.

Medlem

Roligt att ett av de bästa äventyrsspelen någonsin får kliva in i rampljuset igen! Hoppas dock verkligen att dem inte kör med samma groteska stil som i förra remaken, något i stil med CoMI eller orginalets omslag skulle vara välkommet.

Medlem

3an man vill ha igen dock.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

KoP
Medlem

Yeees! Hoppas hoppas hoppas!

Det var nog lite väntat eftersom Star Wars spelen har gått åt pipan...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar