Den stora tråden om Diablo IV

Medlem

Måste man betala i euro eller går det att köpa med SEK någonstans?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av tyvar1:
  • 18.00 Lördag 18 Mars

  • 20.00 Lördag 18 Mars

  • 06.00 Söndag 19 Mars

  • 08.00 Söndag 19 Mars

https://pbs.twimg.com/media/FrR4MdQX0AA_-RS?format=jpg&name=m...

Trist, kommer missa! Får köra i nästa beta istället.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Trist, kommer missa! Får köra i nästa beta istället.

Samma tider nästa vecka 👍


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Snart dags! Att sitta i kö! Så inatt nångång!


signatur
Inaktiv

4 minuter i kö var inte så farligt som jag befarade.

Medlem

Inne


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Nej är förvånad! Min karaktär är klar och ska just börja sitt äventyr


signatur
Medlem

Seriöst hur laddar man ner betan på Xbox ? har lagt in koden via blizzards hemsida och valt xbox, men nu då ??

Medlem

Fungerar fint här med

Medlem

Först DC leeeets go

Inaktiv

Disconnected. Ställer mig i en kö på blott 67 minuter.

Inaktiv
Skrivet av Vasslepulver:

Seriöst hur laddar man ner betan på Xbox ? har lagt in koden via blizzards hemsida och valt xbox, men nu då ??

Borde väl var som på PS5, du söker manuellt på Diablo IV Beta.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Borde väl var som på PS5, du söker manuellt på Diablo IV Beta.

Jag har hittat betan på Xbox men står att det är ej tillgänglig, börjar det 18:00 på xbox ?

Medlem

Det är ju riktigt snyggt alltså

Medlem

Gjorde en Clan för oss Swec och FZ Medlemmar.

SweclockersFZ


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det är ju riktigt snyggt alltså

Det dröjer ett tag men jag tror RT patchen kan bli grym. Det behöver inte vara det mest krävande heller, Riftbreaker fungerar fint med RT och det är något liknande vy/mobs.

Medlem

Spelade 15 min när det öppnade. Fick DC, hamnade i 40 min kö. I slutet av den kön vart jag timed out så nu sitter jag i kö igen fast denna gång på 100 min!

GG! (insert hide the pain harold here)

Medlem

Spelat betan lite nu och tyvärr tappat anslutning och hamnat i kö.

Det lilla jag lyckat testa så måste jag bara säga så extremt dåliga cutscenes. Tänkte att de kanske hade varit åtminstone åt hållet för Red Dead Redemption 2 som utvecklades för över 10 år sedan och släpptes 2018. Dessa cutscenes in D4 känns extremt föråldrat. Varför har de inte spelat in riktiga skådespelare med motion capture för ett spel som släpps 2023? Nu är kanske inte detta det viktigaste i ett diablo spel men första känslan är att det känns föråldrat.

Aja... tyvärr inte lyckats spela tillräckligt för att få en bra bild över själva gameplay delen ännu.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Spelat betan lite nu och tyvärr tappat anslutning och hamnat i kö.

Det lilla jag lyckat testa så måste jag bara säga så extremt dåliga cutscenes. Tänkte att de kanske hade varit åtminstone åt hållet för Red Dead Redemption 2 som utvecklades för över 10 år sedan och släpptes 2018. Dessa cutscenes in D4 känns extremt föråldrat. Varför har de inte spelat in riktiga skådespelare med motion capture för ett spel som släpps 2023? Nu är kanske inte detta det viktigaste i ett diablo spel men första känslan är att det känns föråldrat.

Aja... tyvärr inte lyckats spela tillräckligt för att få en bra bild över själva gameplay delen ännu.

Haha va? Diablo är inte sån typ av spel så du bara vet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Haha va? Diablo är inte sån typ av spel så du bara vet.

Tror du missförstod. Jag menar att teknisk sett så känns det föråldrat redan vid släpp. Jag är okej med det men jag hade förväntat mig lite mer av ett spel som släpps 2023 när det kommer till grafik från en av de största spelutvecklarna som finns. De har resurser att skapa något exceptionellt. Som sagt har jag inte lyckats testa gameplay mycket ännu så de kan givetvis leverera där men när det kommer till in-game mellansekvenser så känns de föråldrade. Men visst kan man leva med det om spelmekanik är bra i övrigt. Det hade dock varit najs med lite högre kvalitet på deras in-game mellansekvenser när det kommer från ett företag som är så stort som Blizzard. Även om det inte hade varit motion-capture så är skuggor i spelet låg kvalitet och även tydliga polygoner syns i modeller vilket borde vara löst i dagens spel med de tekniker som finns för över 10 år sedan när det kommer till level of detail medeller för att ge högre kvalitet när modeller är in-zoomade.

När det kommer till vanlig gameplay och hur spelet beter sig i övrigt så behöver jag mer speltid för att få en bra bild om hur spelet är över längre tid. Jag älskar spel som Path of Exile, Diablo 3, Last Epoc m.m så hoppas att D4 kan leverera och med tanke på de resurser Blizzard har så hade de kanske kunnat leverera även på det som inte är main gameplay.

Medlem

Kört på Ps5 felfritt efter 40 minuters kö, hann bli lvl 14 på min barb innan jag stängde av.

Början var lite småtråkig och ärligt talat lite seg, men inte segare än Diablo 3. Dock när man blev lvl 10 så började det hända saker, fienderna blev mer tätta och bossfighterna mer intensiva och ens abilities börjad få variation. Där jag är nu så gillar jag det jag ser, dock inte mellan lvl 1 till 10. Ska bli intressant att se när man börjar köra över lvl 20.

Fortsättning följer imorgon.

Medlem

World boss spawn om 30 minuter 👍


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av tyvar1:

World boss spawn om 30 minuter 👍

Vet man vart den spawnar?

Medlem

World bossen är fortfarande fast i login queue för här var det tomt

Medlem

Är det meningen att man ska få något quest för world bossen? Kan man endast göra den på 25?

Medlem

Helt dött här med. och vad jag förstått så ska den spawnas i the crucible.


signatur
Medlem

Nu hände något!


signatur
Medlem
Skrivet av laboule:

Vet man vart den spawnar?

Vid The Crucible, ny tid 19:00


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Skriv svar