Vilka Wii U-spel saknas på Switch?

Medlem
Vilka Wii U-spel saknas på Switch?

Eftersom Wii U blev en sådan kolossalt misslyckande blev flera av dess titlar portade till efterföljaren Nintendo Switch, som nu är en av världshistoriens mest framgångsrika. Så kan det gå. Men flera spel har inte portats över, tyvärr, och nu när dess affär stänger snart (om tio dagar, 27:e Mars) riskerar flera titlar gå förlorade för evigt. Så vilka spel skulle ni vilja se portade till Nintendo Switch - eller kanske dess uppföljare? Wind Waker och Twilight Princess, båda från Gamecube-eran, har länge ryktats vara aktuella för nya släpp, liksom Metroid Prime Remaster var. Men annars? Vad hoppas ni på?

Medlem

Att Wind Waker inte släppts till Switch ännu är ju fantastiskt - i negativ bemärkelse.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Egentligen inget, har det inte portats nog?


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Kirby and the Rainbow Paintbrush kanske?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

xenoblade chronicles x

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Att Wind Waker inte släppts till Switch ännu är ju fantastiskt - i negativ bemärkelse.

Ja, verkligen. Ryktats liksom MPR ha varit färdigt och legat på hyllan ett tag, de vill nog inte att det släpps för nära Tears of the Kingdom så kanske till slutet av året? Eller början av nästa? Vi kan ju alltid drömma.

Skrivet av Shinjed:

xenoblade chronicles x

Ja! Vore najs att ha de samlade på Switch!

Medlem

Ägde en switch, ägde en Wii U.

Saknar inget från Wii U vad jag vet. Det fanns väldigt många märkliga spel som Star Fox men det skulle jag nog inte reda ut idag, troligen inte ens en rysk stridspilot.

Medlem

Det jag saknar mest är remaster-versionerna av Wind Waker och Twilight Princess. Ja, och så Virtual Console också.

Nintendo Land kanske?

Saknar dock inte Xenoblade Chronicles X, det kan mycket väl vara min största spelbesvikelse från dom senaste 20 åren, gillade första Xenoblade Chronicles till Wii så mycket mer.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det jag saknar mest är remaster-versionerna av Wind Waker och Twilight Princess. Ja, och så Virtual Console också.

Ja, Virtual Console där du kan köpa enstaka titlar utan att prenumerera på Online-tjänsten vore faktiskt väldigt skönt! Men de tänker väl att det skulle minska benägenheten för prenumeranter kanske så det lär vi inte få se tyvärr.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, Virtual Console där du kan köpa enstaka titlar utan att prenumerera på Online-tjänsten vore faktiskt väldigt skönt! Men de tänker väl att det skulle minska benägenheten för prenumeranter kanske så det lär vi inte få se tyvärr.

Är nog så tyvärr. Men det behövde inte vara så. De hade ju till och med kunnat ha själva möjligheten att köpa enstaka titlar via Virtual Console bakom betalvägg. Ha Virtual Console tillgängligt endast för prenumeranter som tecknat ett helt år med expansion pack eller nåt.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Är nog så tyvärr. Men det behövde inte vara så. De hade ju till och med kunnat ha själva möjligheten att köpa enstaka titlar via Virtual Console bakom betalvägg. Ha Virtual Console tillgängligt endast för prenumeranter som tecknat ett helt år med expansion pack eller nåt.

Fast skulle det fungera? För om du köper på dig flera spel och sedan slutar betala för prenumerationen, ska du då inte ha tillgång till spelen du ändå betalat för bara för att du inte vill/kan ha årsprenumeration? Blir så fel!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det jag saknar mest är remaster-versionerna av Wind Waker och Twilight Princess. Ja, och så Virtual Console också.

Nintendo Land kanske?

Saknar dock inte Xenoblade Chronicles X, det kan mycket väl vara min största spelbesvikelse från dom senaste 20 åren, gillade första Xenoblade Chronicles till Wii så mycket mer.

Ser det inte som del av vanliga Xenoblade Chronicles serien direkt, gillade hur öppen världen var när man flög omkring Sinnessjukt att det spelet var på Wii U av alla konsoller.

1
Skriv svar