Djävulskt långa köer för att ta sig in i Diablo IV-betan

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Jag förstår liksom inte riktigt hur de ansvariga kan ha sina jobb kvar. Det är så här på precis varenda Blizzard-spel. Är det ingen på mötet som säger "Whatever server capacity you planned for, triple it!"? Speciellt med tanke på att varenda Blizzard-spel har strul vid lansering. Oerhört amatörmässigt av ett företag med i princip oändlig budget.

Det är inte alltid som lösningen är att bara öka serverkapaciteten. Det finns betydligt fler faktorer som kan påverka.

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Tyckte aldrig om Diablo 3 på grund av den tecknade grafiken. Känns Diablo 4 mer som Diablo 2 ?

Tycker verkligen inget av det. Tycker det känns som en blandning av POE och Lost ark och kanske immortal. Till det sämre. Såg att diablo guden Mrllama hade också ungefär samma jämförelse och tyckte absolut inte det likande diablo 2, inte hört någon streamer direkt som tycker det liknar 2an/3an och som faktiskt har en del erfarenhet ifrån dem spelen. Tror asmon hade jämförelsen med mobilspel/immortal


signatur

The King is Back

Medlem

Kört upp en barbar till lv 10, har tröttnat. Har mer lust att spela Hogwarts Legacy, mer kul.

Medlem

Haft rätt tur med inloggandet ändå. Blev utloggad en timme igår och annars har det funkat relativt smidigt.

Jag är level 14 och gillar verkligen det jag fått hittills. Känner mörkret från D1(som är min favorit), känslan från D2 och combat från D3. Tycker de har gjort en intressant värld med mycket att upptäcka i och regin mellan gameplay och storyn funkat toppen.
Bonus att som rogue få spela som både melee och range smärtfritt är en drömklass för mig.

Så är väldigt nöjd än så länge.


signatur
Medlem

Gillar spelet väldigt mycket. Men undrar varför det tar flera minuter innan spelet startar efter man trycker play på battle net launcher.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Pff... 30-60 väntetid... Har ju väntat på att komma in i star citizens senaste patch i över en vecka. Allt e ju relativt 😂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag har haft minimala problem på PS5. 22min kö igårkväll vid 23:00. Körde mellan 06-08 imorse och 11:15-11:45 nu precis också och då var det ingen kö.

Spelet i sig känns rätt annorlunda med hela open world grejen, mycket att klicka på och ett bra upplägg för att fylla spelet med mer kontent än tidigate lir. Kan bli lyckat! Är lvl 13 sorc. Jag gillar att spelet hittills är lite långsammare och mer cinematiskt i storyn. Tiden får avgöra om det fortfarande känns lika dynamiskt när storyn är färdig och endgamet börjar.

Jag är taggad på detta! 😁

Skribent
Skrivet av vbgbasse:

Pff... 30-60 väntetid... Har ju väntat på att komma in i star citizens senaste patch i över en vecka. Allt e ju relativt 😂

Det finnas olika ringar i helvetet 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kom loss från livet igår runt 22:30 och hade då ca 40min kötid men kom in efter ca 20-25min. Skapade min sorc och spelade oavbrutet till 3:30 utan serverproblem. Mitt stora problem var snarare åt det grafiska hållet. Mkt stuttering, hack i filmsekvenserna.

Medlem

Detta blir ett garanterat köp för min del. Sjukt underhållande att sparka fiender till höger och vänster med barben

Medlem
Skrivet av FortuN:

7 timmars spelande övergick från hype och förhoppningar (inte överdrivna pga av diablo 3 floppet) till besvikelse och farhågor att det känns värre än diablo 3 gjorde. För mycket fundamentala fel imo som har förstört det. Känns som en blandning av dåliga lost ark, poe och immortal, till det sämre.

Blir nog in på listan som det 2a spelet någonsin vara att refundas för mig. Ska testa betan lite mer idag men efter 6-7 to. Mar sorc lir är förhoppningarna och känslan och hyoen MINIMAL från var det var. Känns som en stor besvikelse. Grafiken var en av de få positiva. Säkert folk som kommer gilla det men tror överlag som det är nu, att det kan floppa. Och det mer än diablo 3. Kommer säkert kunna sälja mycket men tror tyvärr att det kan vara dödsdömt efter någon /ett par månader. Hoppas jag har fel men blir refund på mina 1200kr för spelet imorgon som det känns nu.

Om det har flera fundamentala fel kan det ju inte bli bättre om du spelar mer? Eller så får du nyansera, alla trådar om spel här är "Vidrigt, de har förstört allt!!!!" eller "tycker det är ett bra spel :)" och inga nyanser ö.h.t.

Skrivet av Bro Exotic:

Jag förstår liksom inte riktigt hur de ansvariga kan ha sina jobb kvar. Det är så här på precis varenda Blizzard-spel. Är det ingen på mötet som säger "Whatever server capacity you planned for, triple it!"? Speciellt med tanke på att varenda Blizzard-spel har strul vid lansering. Oerhört amatörmässigt av ett företag med i princip oändlig budget.

Därför att servrar dimensioneras inte efter peak load iom att det kostar helt galet.

Medlem

Tänk att betala över 700kr för att betatesta ett spel från ett så stort företag som Activision-Blizzard och sedan sitta i kö för att göra det

Har Blizzard gjort något de senaste åren som får er motiverade att stödja detta?
Jag känner raka motsatsen.

*OK Vissa har fått betanycklar gratis. Men ingen av mina 7 vänner som spelar har fått det. Alla har redan köpt spelet.
Tror majoriteten av helgens spelare har köpt tbh.

Medlem

Tråkigt att läsa, tyckte closed beta rulla på bra. Inga köer och inget strul med att kastas ut osv.
Hade inte mål att köra denna betan men open beta men känns så där.
Förstår inte varför de inte kör igång fler servrar som sagt. Betan blir ju helt fel tanke på trycket in. Har för mig att både closed beta och open beta WoW funkade bra dock.

Någonstans vet de ju exakt hur många som har tillgång till closed beta så de kan ju räkna på det lätt.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tänk att betala över 700kr för att betatesta ett spel från ett så stort företag som Activision-Blizzard och sedan sitta i kö för att göra det

Har Blizzard gjort något de senaste åren som får er motiverade att stödja detta?
Jag känner raka motsatsen.

*OK Vissa har fått betanycklar gratis. Men ingen av mina 7 vänner som spelar har fått det. Alla har redan köpt spelet.
Tror majoriteten av helgens spelare har köpt tbh.

Man kan få betanyckeln genom att förhandsbokar på Webhallen, där kan man välja att betala i butiken när du hämtar ut spelet. Därefter kan du avbryta bokningen även om om du har utnjutjat nyckeln.

För det andra så är det beta key för EARLY ACCESS Betan. Nästa helg är betan fri för alla, oavsett om du har förhandsbokat eller inte. Så Blizzard tvingar inte direkt folk att köpa spelet för att spela betan.

Skribent
Skrivet av delli:

Tråkigt att läsa, tyckte closed beta rulla på bra. Inga köer och inget strul med att kastas ut osv.
Hade inte mål att köra denna betan men open beta men känns så där.
Förstår inte varför de inte kör igång fler servrar som sagt. Betan blir ju helt fel tanke på trycket in. Har för mig att både closed beta och open beta WoW funkade bra dock.

Någonstans vet de ju exakt hur många som har tillgång till closed beta så de kan ju räkna på det lätt.

Samtidigt så är det en beta, vilket säkert också innebär att de testar serverkapaciteten.

Är förresten inne och spelar nu, var 4 minuter i kö och flyter på som i closed betan. Hoppas det håller sig!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av FortuN:

7 timmars spelande övergick från hype och förhoppningar (inte överdrivna pga av diablo 3 floppet) till besvikelse och farhågor att det känns värre än diablo 3 gjorde. För mycket fundamentala fel imo som har förstört det. Känns som en blandning av dåliga lost ark, poe och immortal, till det sämre.

Blir nog in på listan som det 2a spelet någonsin vara att refundas för mig. Ska testa betan lite mer idag men efter 6-7 to. Mar sorc lir är förhoppningarna och känslan och hyoen MINIMAL från var det var. Känns som en stor besvikelse. Grafiken var en av de få positiva. Säkert folk som kommer gilla det men tror överlag som det är nu, att det kan floppa. Och det mer än diablo 3. Kommer säkert kunna sälja mycket men tror tyvärr att det kan vara dödsdömt efter någon /ett par månader. Hoppas jag har fel men blir refund på mina 1200kr för spelet imorgon som det känns nu.

Oj, nu blir jag ju tveksam om man ska köpa redan nu.

Snäla, kan du vara mer specifik med vad som du tykte var dålit?


signatur

Memento Mori

Medlem

Jösses. Man skulle nästan kunna tro att folk inte vet vad ett betatest är för något.

Medlem
Skrivet av Chimoru:

Man kan få betanyckeln genom att förhandsbokar på Webhallen, där kan man välja att betala i butiken när du hämtar ut spelet. Därefter kan du avbryta bokningen även om om du har utnjutjat nyckeln.

För det andra så är det beta key för EARLY ACCESS Betan. Nästa helg är betan fri för alla, oavsett om du har förhandsbokat eller inte. Så Blizzard tvingar inte direkt folk att köpa spelet för att spela betan.

Jag vet att nästa helg är gratis. Pratade om denna helgen.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Jag förstår liksom inte riktigt hur de ansvariga kan ha sina jobb kvar. Det är så här på precis varenda Blizzard-spel. Är det ingen på mötet som säger "Whatever server capacity you planned for, triple it!"? Speciellt med tanke på att varenda Blizzard-spel har strul vid lansering. Oerhört amatörmässigt av ett företag med i princip oändlig budget.

På ett icke offensivt vis så tror jag att de har helt rätt och du har helt fel.

1. Serverkapacitet är svinigt dyrt.
2. Om folk måste köa och servarna går ner "för att det så så extremt populärt" så skapas nyheter och media om hur servrarna inte pallar trycket för de "enorma massorna av spelare som gör allt de kan för att komma in"

Desto mer exklusivt något är, desto fler vill ha det. Är det då även "begränsat" så blir det ännu sexigare.

Beviset egentligen för det jag skriver är att du postade din rage i en tråd till en nyhet om att folk inte kommer in i spelet....

Surprise surprise

När spelet går live så kommer nya memes om diablo3 hamstrarna postas igen.

Medlem
Skrivet av FortuN:

7 timmars spelande övergick från hype och förhoppningar (inte överdrivna pga av diablo 3 floppet) till besvikelse och farhågor att det känns värre än diablo 3 gjorde. För mycket fundamentala fel imo som har förstört det. Känns som en blandning av dåliga lost ark, poe och immortal, till det sämre.

Blir nog in på listan som det 2a spelet någonsin vara att refundas för mig. Ska testa betan lite mer idag men efter 6-7 to. Mar sorc lir är förhoppningarna och känslan och hyoen MINIMAL från var det var. Känns som en stor besvikelse. Grafiken var en av de få positiva. Säkert folk som kommer gilla det men tror överlag som det är nu, att det kan floppa. Och det mer än diablo 3. Kommer säkert kunna sälja mycket men tror tyvärr att det kan vara dödsdömt efter någon /ett par månader. Hoppas jag har fel men blir refund på mina 1200kr för spelet imorgon som det känns nu.

Synd att säga att D3 blev en flopp då de sålde över 30 millar ex🤣

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Samtidigt så är det en beta, vilket säkert också innebär att de testar serverkapaciteten.

Är förresten inne och spelar nu, var 4 minuter i kö och flyter på som i closed betan. Hoppas det håller sig!

Tror inte en del människor riktigt förstår vad Beta är för något.
🤷🏼‍♂️

Skribent
Skrivet av Deekar:

Tror inte en del människor riktigt förstår vad Beta är för något.
🤷🏼‍♂️

Nä, jag tror många verkar tror det är en pre-access till fulla spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nu betalar man ju för spelet och i och med det en extra gratis beta. Med det sagt tycker jag Blizzard dock sköter det för jävla dåligt. Tycker med deras erfarenhet borde dom veta bättre. Loggade in 2min bokstavligen i går crashade sen dess endless kö loop. Varit timme in och ut i kö idag har det stått på sen 05:00 - 15:00 kommer inte in heller så gett upp nu. Lär ju inte bli bättre nästa vecka heller. Av det jag hann se på mina 2min verkade det kul dock.

Medlem

Många cry-babies här inne. Det är ju precis detta som är anledningen till att de kör beta-tester, att kunna last-testa servrarna för att se om det dyker upp bottlenecks etc. de inte kunnat fånga internt/alpha.

Sen kan jag hålla med om att Blizzard borde ha bättre koll med all erfarenhet de har med stora launches.

Jag har spelat upp en barbar till lvl 16 och en rogue till lvl 9. Tycker att det är ett kanonspel såhär långt, men får återkomma när jag spelat klart betan.

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Tyckte aldrig om Diablo 3 på grund av den tecknade grafiken. Känns Diablo 4 mer som Diablo 2 ?

Det är lite teknad, men mer mörkare som ettan. Men det är också blizzards stil på alla deras spel


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Folk verkar alltid tro att beta Är oo spela tidigare än alla och i bland gratis ..beta är test och då får man räkna med strul


signatur

New life, New hope

Medlem

Kör man hardcore lär man dö på World boss.
Lirik dog några gånger men till slut fick de ner Ashava

Gnällkuk

Efter 9 imorse har det fungerat kanon, mindre än en minuts väntetid på att komma in och inte en enda disconnect under hela dagen Klar med A1 nu och blev lvl 25 med min sorc en bra stund innan dess. Har world boss kvar, vet inte om jag orkar dock. Känner att jag spelat tillräckligt kanske. Men haft riktigt kul och är riktigt taggad på släpp på nationaldagen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Deekar:

Synd att säga att D3 blev en flopp då de sålde över 30 millar ex🤣

Du och många andra här verkar falla för standard misstaget. Dömer spelet efter hur mycket det sålde vilket är ett gammalt och dåligt trick. Känns som du är typen som förhandsbokar spel även fast det finns stora farhågor och går bara på hypen.
Som sagts många kommer om andra spel i serier, Diablo 3 sålde endast bra för att det har ett starkt IP. Inget annat. Även jag köpte det, med många andra, tycker vi det är bra? Nej. Ett spel bedöms inte bra bara för att det säljer mycket. Var Cyberpunk så bra som det sålde? Nej. Massiv kritikstorm efteråt då spelet var bedrövligt på många sätt. Såldes just pga hypen och att det var tidigare Witcher utvecklarna som gjorde spelet.

Diablo 3 var en skam och bedrövelse i serien. Det ända bra nästintill var början på Diablo 3 och Reapers of souls som kunde fått det lyfta lite och cinematics. Det var allt. Spelet är en oerhörd flopp för sin serie och har brännmärkt Diablo serien och Blizzard och har även fått mig denna gång att tänka till med Diablo IV. Folk lever alldeles alldeles för mycket på hypen. Kolla Metacritics och jämför Diablo 3 mot Diablo 2 lord of destruction user score. Diablo 3 är nästintill stendött och har vart väldigt väldigt väldigt länge.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

Du och många andra här verkar falla för standard misstaget. Dömer spelet efter hur mycket det sålde vilket är ett gammalt och dåligt trick. Känns som du är typen som förhandsbokar spel även fast det finns stora farhågor och går bara på hypen.
Som sagts många kommer om andra spel i serier, Diablo 3 sålde endast bra för att det har ett starkt IP. Inget annat. Även jag köpte det, med många andra, tycker vi det är bra? Nej. Ett spel bedöms inte bra bara för att det säljer mycket. Var Cyberpunk så bra som det sålde? Nej. Massiv kritikstorm efteråt då spelet var bedrövligt på många sätt. Såldes just pga hypen och att det var tidigare Witcher utvecklarna som gjorde spelet.

Diablo 3 var en skam och bedrövelse i serien. Det ända bra nästintill var början på Diablo 3 och Reapers of souls som kunde fått det lyfta lite och cinematics. Det var allt. Spelet är en oerhörd flopp för sin serie och har brännmärkt Diablo serien och Blizzard och har även fått mig denna gång att tänka till med Diablo IV. Folk lever alldeles alldeles för mycket på hypen. Kolla Metacritics och jämför Diablo 3 mot Diablo 2 lord of destruction user score. Diablo 3 är nästintill stendött och har vart väldigt väldigt väldigt länge.

Nä, förbokar nästan aldrig spel och har inte förbokat Diablo 4 heller!:)

Däremot så tyckte jag Diablo 3 va så pass kul så jag la flera hundra timmar i det, vilket många gjorde. Köpte det faktiskt en andra gång också till Switch och lirade couch co-op vilket var skitkul!

Du verkar va den typen av människa som lever för user scores på metacritic hör jag!

123
Skriv svar