Första informationen om Portal 2

Robot
Medlem
Första informationen om Portal 2

Lätt en av dom spel som jag ser mest fram emot. Fan att det inte kan komma snabbare.

Medlem

hundratals år efter? 0_0 det är långt efter hl2

Medlem
Medlem
Skrivet av kimr120:

hundratals år efter? 0_0 det är långt efter hl2

Utspelade sig inte Portal flera hundra år innan Half-Life 2?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det här längtar jag så efter
Hoppas verkligen på att den sköna stilen som fanns i ettan återkommer!


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

Valve är duktiga på att leverera, inte nödvändigtvis i tid, men de levererar. Är nästan säker på att det här kommer bli grymt.

Medlem

Härliga nyheter! Om man bara kunde få höra några nyheter om fortsättningen i Half-Life också så skulle det bli perfekt!

Medlem

Kan bli riktigt intressant.

Medlem

@q0rra

Jag tror inte det, flera hundra år innan HL2 borde väl vara... medeltiden?

Jag som trodde att vi skulle få ett spel som utspelar sig parallellt med EP3 eller HL3... Nåja, det blir säkert schysst ändå.


signatur

Jaha.

AW8
Medlem
Skrivet av Selphy:

@q0rra

Jag tror inte det, flera hundra år innan HL2 borde väl vara... medeltiden?

Jag som trodde att vi skulle få ett spel som utspelar sig parallellt med EP3 eller HL3... Nåja, det blir säkert schysst ändå.

Ja, jag undrar om det kan hålla sig inom canon nu när jorden är fylld av djungler (?) hundratals år efter HL2. Eller går de ut med Half-Life's handling om hundra år nu?

EDIT: Det verkar bara vara Aperture Science som är "djungelifierat", och inte hela jorden, som jag först tänkte. Det kanske utspelar sig i samma canon som HL ändå.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Vad för motor kmr spelet använda då? En tungt modifierad source motor, en uppgraderad Source motor med typ sjukt mkt bättre grafik + DX10/11 eller en annan sorts motor? Om dem använder samma som i Portal så känns det lite "gammalt".

Spelet kommer endå vara kul, helt klart..

Inaktiv

Låter skitnajs. Dock är jag lite frågande till "flera hundra år efter".

Medlem

Valve gör en riktig co-op kampanj AOUGDHAGHEAH

Medlem

Om det inte ser ut som Portal 1 så kan jag spela det... hatar den där combine-skiten
Jag antar att det kommer göra det mer eller mindre så då kommer jag väl inte spela det då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Om det inte ser ut som Portal 1 så kan jag spela det... hatar den där combine-skiten
Jag antar att det kommer göra det mer eller mindre så då kommer jag väl inte spela det då...

"Combine-skiten"?

Aperture Science har inget att göra med Combine men jag antar att du syftar på den "rena vita"-stilen. Your loss, jag tycker det är awesome.

Medlem

...maybe Black Mesa, haha fat chance

förutom banorna så gillade jag mystiken i det eftersom man fick inte veta så mycket egentligen så jag hoppas det fortsätter lite i samma stuk

Medlem

Tyckte att portal blev repetitivt och tråkigt efter någon timme.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fail om de använder source motorn... Det är bara tragiskt


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Fail om de använder source motorn... Det är bara tragiskt

Instämmer!


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av QueloR:

Fail om de använder source motorn... Det är bara tragiskt

/facepalm

Sourcemotorn är fortfarande (!) fantastisk och de lär använda den som grund iaf.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Är väl ingen fel me sourcemotorn? Förutom att texturerna fortfarande är på 2004 nivå så är den tillräckligt snygg för min del. Knappast grafiken som gör Portal till det det är, snarare fysiken o den är då inte fy skam. Men ja ser gärna att dom gör en fet uppgradering av motorn till ett eventuellt HL3.

Medlem

Det lät mycket trevligt. (förutom det där med orange vätska som får Chell att flyga uppåt? Vad tusan ska det betyda?)

Medlem
Skrivet av soda:

Det lät mycket trevligt. (förutom det där med orange vätska som får Chell att flyga uppåt? Vad tusan ska det betyda?)

Ingen gravitation kanske.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fireflash__:
Skrivet av Hipshot:

Om det inte ser ut som Portal 1 så kan jag spela det... hatar den där combine-skiten
Jag antar att det kommer göra det mer eller mindre så då kommer jag väl inte spela det då...

"Combine-skiten"?

Aperture Science har inget att göra med Combine men jag antar att du syftar på den "rena vita"-stilen. Your loss, jag tycker det är awesome.

Jepp, your win my loss...
Det var som den gången när Xbox360 kom ut...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Edit: Ska inte skiva saker när jag är arg...

Inaktiv

Såklart dom använder source motorn! Nu ska det blir clean och stilrent lir igen


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Om nu Portal (1) utspelade sig några år innan Black Mesa-olyckan... äh. Jag orkar inte spekulera.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Trodde (hoppades) att det skulle utspela sig samtidigt som EP3. :/

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Trodde (hoppades) att det skulle utspela sig samtidigt som EP3. :/

Eftersom timelinen inte är helt klar så är det fortfarande helt möjligt.

12
Skriv svar