Prova det Punch-Out!!-inspirerande spelet VanillaBeast: Retro Knock-Out!

Robot
Prova det Punch-Out!!-inspirerande spelet VanillaBeast: Retro Knock-Out!
Medlem

... Trailern hade verkligen ups and downs. Tyvärr nog mer negativa saker. Vet inte om man kan vara närmare 40 år och spela ett spel där det handlar delvis om tjejer med stora bröst och karaktärer som fiser.
Annars hade det varit roligt med en nytolkning av Punch Out!, men tror inte det är det här spelet.

Medlem

Intressant, blir att testa demot.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är ovanligt att se någon som beskriver utdragenhet i ett ord med en bra avvägd multiplikation av bokstäver Annars ser man ofta folk multiplicera fel vokal, eller konsonantljud som svårligen kan bli utdragna, för att inte säga omöjliga (har ett otal gånger sett folk skriva "sötttttt" i stället för "söööööt" t.ex.). Fördelningen mellan o och u representerar diftongens placering bra (även om vokalljuden inte blir desamma i skrift som i sång) och längden känns lagom för hur långt ordet sjungs.

Skribent
Skrivet av Witchfinder:

Det är ovanligt att se någon som beskriver utdragenhet i ett ord med en bra avvägd multiplikation av bokstäver Annars ser man ofta folk multiplicera fel vokal, eller konsonantljud som svårligen kan bli utdragna, för att inte säga omöjliga (har ett otal gånger sett folk skriva "sötttttt" i stället för "söööööt" t.ex.). Fördelningen mellan o och u representerar diftongens placering bra (även om vokalljuden inte blir desamma i skrift som i sång) och längden känns lagom för hur långt ordet sjungs.

haha tack! Tror jag lyssnar på låten alldeles för mycket! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Håkan:

... Trailern hade verkligen ups and downs. Tyvärr nog mer negativa saker. Vet inte om man kan vara närmare 40 år och spela ett spel där det handlar delvis om tjejer med stora bröst och karaktärer som fiser.
Annars hade det varit roligt med en nytolkning av Punch Out!, men tror inte det är det här spelet.

Det gäller att koncentrera sig på de viktigaste sakerna i spelet...

Tror själv detta kommer bli kanon!

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Det är ovanligt att se någon som beskriver utdragenhet i ett ord med en bra avvägd multiplikation av bokstäver Annars ser man ofta folk multiplicera fel vokal, eller konsonantljud som svårligen kan bli utdragna, för att inte säga omöjliga (har ett otal gånger sett folk skriva "sötttttt" i stället för "söööööt" t.ex.). Fördelningen mellan o och u representerar diftongens placering bra (även om vokalljuden inte blir desamma i skrift som i sång) och längden känns lagom för hur långt ordet sjungs.

Det här är något som jag irriterar mig på tok för mycket över, så det är kul att se att jag inte är ensam 😄

Skrivet av Johan Lorentzon:

haha tack! Tror jag lyssnar på låten alldeles för mycket! XD

La du märke till att sången i trailern är en parodi? Det tog mig två gånger att inse att han sjunger ”you’re the best, for now”, och sen var det del saker om droger i kroppen och annat Weird Al-liknande 😆

Skribent
Skrivet av Kyraal:

La du märke till att sången i trailern är en parodi? Det tog mig två gånger att inse att han sjunger ”you’re the best, for now”, och sen var det del saker om droger i kroppen och annat Weird Al-liknande 😆

Ja och det finns fler parodier på låtar om man går till deras Kickstarter och vad jag förstod ska de spela in ännu fler.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

tike myson


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Håkan:

... Trailern hade verkligen ups and downs. Tyvärr nog mer negativa saker. Vet inte om man kan vara närmare 40 år och spela ett spel där det handlar delvis om tjejer med stora bröst och karaktärer som fiser.
Annars hade det varit roligt med en nytolkning av Punch Out!, men tror inte det är det här spelet.

Å nej, verkligen allt ska ni ängsliga och skitnödiga ge er på.

Medlem

För er som gillar pixel art boxningsspel med massor av popkulturreferenser så kan jag rekommendera Punch Club. Det är lite mer management typ där du inte har någon direkt kontroll under matcherna.

En tvåa är dessutom nyligen utlyst att komma senare i år.

Medlem
Skrivet av Håkan:

... Trailern hade verkligen ups and downs. Tyvärr nog mer negativa saker. Vet inte om man kan vara närmare 40 år och spela ett spel där det handlar delvis om tjejer med stora bröst och karaktärer som fiser.
Annars hade det varit roligt med en nytolkning av Punch Out!, men tror inte det är det här spelet.

Själv stör jag mig nog mest på namnen. Tycker det är väldigt fantasilöst att bara ta kända namn och kasta om ett par bokstäver. Speciellt när de resulterande namnen inte betyder ett skit.

Fisandet plockar inga guldrosor heller...

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

tike myson

Iron Bike


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Iron Bike

haha tack


signatur

//monster

Medlem

Nåt som verka lite märkligt är att det finns 4 olika designstilar i videon.
Pixelgrafik när man boxas, sedan nån absurd tidig 90-tals datagrafik i nån sorts "open world", sedan serietidning och till sist när Mike Tyson dyker upp, är det en annan stil. Kanske skulle bestämma sig över en grafisk stil?

1
Skriv svar