Djävulskt långa köer för att ta sig in i Diablo IV-betan

Medlem

Det vart en refund för min del.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nä, förbokar nästan aldrig spel och har inte förbokat Diablo 4 heller!:)

Däremot så tyckte jag Diablo 3 va så pass kul så jag la flera hundra timmar i det, vilket många gjorde. Köpte det faktiskt en andra gång också till Switch och lirade couch co-op vilket var skitkul!

Du verkar va den typen av människa som lever för user scores på metacritic hör jag!

Kul att du var en av de få som gillade Diablo 3, fast det förstörde hela franchaisen. Var en del Casuals som tyckte det var helt ok tyvärr och ett fåtal av de överlevarna sitter ännu kvar och muttrar i Diablo redditen och försvarar det. User scores är nog det som är mest vägledande hur ett spel faktiskt lyckats förutom vid review bombings, vilket inte skedde i Diablo 3 fallet. Om du lyssnar runt lite bland streamers och bland diablo folket som faktiskt spenderar lite tid och bryr sig om spelen, så är 99,99% av majoriteten väldigt negativt inställda till Diablo 3 och ungefär samma antal anser att det spelet förstörde Diablo serien. Och det har inte direkt framhävts från Blizzard att Diablo 3 var lyckat och bra. Tvärtom. Ett antal olika chefer sparkade i det och utbytta.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Jag förstår liksom inte riktigt hur de ansvariga kan ha sina jobb kvar. Det är så här på precis varenda Blizzard-spel. Är det ingen på mötet som säger "Whatever server capacity you planned for, triple it!"? Speciellt med tanke på att varenda Blizzard-spel har strul vid lansering. Oerhört amatörmässigt av ett företag med i princip oändlig budget.

För att det aldrig spelar någon roll? Folk köper spelen ändå och massor med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FortuN:

Kul att du var en av de få som gillade Diablo 3, fast det förstörde hela franchaisen. Var en del Casuals som tyckte det var helt ok tyvärr och ett fåtal av de överlevarna sitter ännu kvar och muttrar i Diablo redditen och försvarar det. User scores är nog det som är mest vägledande hur ett spel faktiskt lyckats förutom vid review bombings, vilket inte skedde i Diablo 3 fallet. Om du lyssnar runt lite bland streamers och bland diablo folket som faktiskt spenderar lite tid och bryr sig om spelen, så är 99,99% av majoriteten väldigt negativt inställda till Diablo 3 och ungefär samma antal anser att det spelet förstörde Diablo serien. Och det har inte direkt framhävts från Blizzard att Diablo 3 var lyckat och bra. Tvärtom. Ett antal olika chefer sparkade i det och utbytta.

Svårt att tro att det är casuals sitter på Reddit och muttrar över ett 11 år gammalt spel😅
99,99% alltså?? Och ändå ser jag streamers som fortfarande släpper youtube videos och spelar det på Twitch! Men de är väl köpa när de gör positiv content mellan allt hat eller?:)

Medlem
Skrivet av Deekar:

Svårt att tro att det är casuals sitter på Reddit och muttrar över ett 11 år gammalt spel😅
99,99% alltså?? Och ändå ser jag streamers som fortfarande släpper youtube videos och spelar det på Twitch! Men de är väl köpa när de gör positiv content mellan allt hat eller?:)

Finns ingen riktig Diablo fan som sitter och spelar Diablo 3. Borde inte ens tillhöra serien.
Klart det finns en och annan youtuber som försöker mjölka casuals som fortfarande inte insett att spelet är dött och borde begravas och glömmas helt. Precis som det finns för ex lika gamla Cs:Go, skillnaden är att Cs:Go har lyckats behålla sina spelare och gjort dem nöjda och frodas aktivt och växer så det knakar. Till skillnad på Diablo 3.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

Finns ingen riktig Diablo fan som sitter och spelar Diablo 3. Borde inte ens tillhöra serien.
Klart det finns en och annan youtuber som försöker mjölka casuals som fortfarande inte insett att spelet är dött och borde begravas och glömmas helt. Precis som det finns för ex lika gamla Cs:Go, skillnaden är att Cs:Go har lyckats behålla sina spelare och gjort dem nöjda och frodas aktivt och växer så det knakar. Till skillnad på Diablo 3.

Du sitter verkligen på facit!;D Inget riktigt Diablo-fan spelar Diablo 3 alltså🤣

Medlem
Skrivet av FortuN:

"Finns ingen riktig Diablo fan som sitter och spelar Diablo 3."

Ha..Haha...Hahahahaha! Tack för komedin! Länge sedan jag läste något så töntigt roligt!

"Hurr durr imah realz fan hurrhurr muh opinionz is best!!!"hahaha!

Må bäst och ha en trevlig söndag du och kanske börja tänka lite på vad du skriver nästa gång

Medlem
Skrivet av FortuN:

Finns ingen riktig Diablo fan som sitter och spelar Diablo 3.

Ditt logiska felslut är: "Ingen sann skotte"
Engelska: No True Scotsman
Beskrivning: Att selektivt exkludera bevis som som motsäger det påstående man gjort.
Exempel:
Person A: “Ingen skotte skulle bete sig på det viset.”
Person B: “Men den här skotten gjorde just så.”
Person A: “I så fall är han ingen sann skotte.”

Medlem

Har fungerat utan problem att både spela och komma in sedan 10-11 tiden på lördagen, de verkade fixa alla bekymmer efter det.

Medlem

Lördagen och söndagen var inga problem att spela på. Blev klar med akt1. Väntar nog tills hela spelet släpps med tanke på att karaktärena deletas från betan ändå.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av magma:

Det är sant men tveksamt hur många som kommer nå dit med tanke på att man blir utkastad helt random. En av mina karaktärer blev dessutom nollställd också. Tiden får utvisa om de lärt sig något efter dessa två helger.

Jo det är sant. Dock spelade flickvännen hela helgen utan varken köer eller disconnects så vet inte riktigt hur stort problemet är. Jag lär väl få känna på det själv på den öppna betan denna helgen istället när verkligen ALLA kan testa...

Medlem
Skrivet av FortuN:

Kul att du var en av de få som gillade Diablo 3, fast det förstörde hela franchaisen. Var en del Casuals som tyckte det var helt ok tyvärr och ett fåtal av de överlevarna sitter ännu kvar och muttrar i Diablo redditen och försvarar det. User scores är nog det som är mest vägledande hur ett spel faktiskt lyckats förutom vid review bombings, vilket inte skedde i Diablo 3 fallet. Om du lyssnar runt lite bland streamers och bland diablo folket som faktiskt spenderar lite tid och bryr sig om spelen, så är 99,99% av majoriteten väldigt negativt inställda till Diablo 3 och ungefär samma antal anser att det spelet förstörde Diablo serien. Och det har inte direkt framhävts från Blizzard att Diablo 3 var lyckat och bra. Tvärtom. Ett antal olika chefer sparkade i det och utbytta.

För att vara en förstörd serie som ingen längre bryr sig om så är det ju väldigt stor efterfrågan på fyran så din logik haltar ju något så enormt! Visst var det en del dåliga beslut som togs men att det skulle ha förstört serien och dess rykte stämmer ju uppenbarligen inte. Många kan se förbi det och hoppas på många timmar underhållning framöver. Kanske till och med hundratals, även om jag personligen inte la ned det i trean utan bara tvåan så var det ju fortfarande värt att spela igenom - speciellt med expansionen. Så peppar för fyran också!

Medlem
Skrivet av FortuN:

Finns ingen riktig Diablo fan som sitter och spelar Diablo 3. Borde inte ens tillhöra serien.
Klart det finns en och annan youtuber som försöker mjölka casuals som fortfarande inte insett att spelet är dött och borde begravas och glömmas helt. Precis som det finns för ex lika gamla Cs:Go, skillnaden är att Cs:Go har lyckats behålla sina spelare och gjort dem nöjda och frodas aktivt och växer så det knakar. Till skillnad på Diablo 3.

Älskade att plocka upp Diablo 3 lite då och då och dra igenom tiotusetals fiender under en period, för att sen lägga ner det och ta upp det igen längre fram. Så nej, det bör inte begravas. Diablo 3 är nog det spel jag mest har återkommit till.

Går inte att jämföra Diablo med CS. CS är enbart inrikad att spela i matcher mot andra spelare och har en gedigen e-sport scen med det. Diablo är enbart inriktad mot PvE och som med många PvE spel så dör det ut så småningom.

Ser så framemot Diablo 4 då det var ett spel jag genuint hade roligt att spela och det var längesen jag kände så.

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Älskade att plocka upp Diablo 3 lite då och då och dra igenom tiotusetals fiender under en period, för att sen lägga ner det och ta upp det igen längre fram. Så nej, det bör inte begravas. Diablo 3 är nog det spel jag mest har återkommit till.

Går inte att jämföra Diablo med CS. CS är enbart inrikad att spela i matcher mot andra spelare och har en gedigen e-sport scen med det. Diablo är enbart inriktad mot PvE och som med många PvE spel så dör det ut så småningom.

Ser så framemot Diablo 4 då det var ett spel jag genuint hade roligt att spela och det var längesen jag kände så.

Håller med D3 efter diverse fix osv är helt ok kör bara säsong. Lite tragiskt med D3 dock att det inte fick den kärlek det förtjänade. Som mindes tog dom in Diablo vets och satte ihop en ny division för fixa till det som ledde till en expantion senare " raise of the necromancer " har jag för mig det var sen fimpade blizzard teamet och som bekant fick by ny gubbe. Men hade dom fått hålla på tror jag D3 hade fortfarande varit king och haft minst en expantion.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Håller med D3 efter diverse fix osv är helt ok kör bara säsong. Lite tragiskt med D3 dock att det inte fick den kärlek det förtjänade. Som mindes tog dom in Diablo vets och satte ihop en ny division för fixa till det som ledde till en expantion senare " raise of the necromancer " har jag för mig det var sen fimpade blizzard teamet och som bekant fick by ny gubbe. Men hade dom fått hålla på tror jag D3 hade fortfarande varit king och haft minst en expantion.

Lite svårt att förstå vad du menar, men D3 fick en expansion i form av reaper of souls med en ny akt och crusadern. Och sen rise of The necromancer som la till necron. Antar att du menar att det skulle blivit en andra riktig expansion av den också, men som blev fimpat? Som jag förstod det blev det fimpat för att de istället började jobba på Diablo 4. Personligen är jag glad att de gjorde det så vi får en riktig uppföljare

123
Skriv svar