Den stora tråden om Diablo IV

Medlem

Måste man vara i ett party eller kan man lira med alla randoms som står där ?

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Måste man vara i ett party eller kan man lira med alla randoms som står där ?

man kan spela med randoms, alla får loot 👍


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Får man joina klanen?

Edit; Tack!

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Får man joina klanen?

Edit; Tack!

Välkommen

För er andra som letar: SweclockersFZ


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Den försvinner sen efter betan va?


signatur
Medlem

6 legendaries från worldbossen. Trevligt!


signatur
Medlem
Skrivet av Lenk:

Den försvinner sen efter betan va?

Yep, får göra en ny vid release


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Nya tider för bossen är 21:00 idag och 07:00 & 09:00 imorgon!


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Skriver mest så jag får notiser om tråden!

Men tillägger att jag har gått och blivit sjukt taggad på spelet!

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Välkommen

För er andra som letar: SweclockersFZ

Jag vill också joina, har skickat in en ansökan

Skribent

Blev lvl 20 igår så nu kan jag andas ut.

Men spelet flöt på riktigt bra under gårdagen med köer och sådant. Tror jag väntade som mest runt 10 min där direkt efter middagstid.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vill att det ska bli nästa helg nu, så jag kan prova necro och druid. Har känt på de första tre den här helgen, så osäker vad jag ska spela när det väl släpps. Lutar mot sorc eller necro då de brukar falla mig i smaken, men vill känna på alla. Sjukt taggad på att det ska bli juni nu iaf!

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Jag vill också joina, har skickat in en ansökan

accepterat


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Levlade en barb till 25, svårspelad på några bossar och kändes stundtals seg att levla men var oerhört roligt att springa runt med.

Provade en sorc och jävlar va snabbt man dödar när man kör lightning, drog till lvl 12 på ungefär 50 minuter. Var som en vandrande conduit pylon.

Båda testades på svårigheter veteran.

Moderator | Testpilot
Skrivet av WulffX03:

Levlade en barb till 25, svårspelad på några bossar och kändes stundtals seg att levla men var oerhört roligt att springa runt med.

Provade en sorc och jävlar va snabbt man dödar när man kör lightning, drog till lvl 12 på ungefär 50 minuter. Var som en vandrande conduit pylon.

Båda testades på svårigheter veteran.

Barbaren är otroligt vek i jämförelse. Den går att få stark om du på riktigt min-maxar, men den bheöver någon from av buff helt klart.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av WulffX03:

Levlade en barb till 25, svårspelad på några bossar och kändes stundtals seg att levla men var oerhört roligt att springa runt med.

Provade en sorc och jävlar va snabbt man dödar när man kör lightning, drog till lvl 12 på ungefär 50 minuter. Var som en vandrande conduit pylon.

Båda testades på svårigheter veteran.

Tror de kommer tweaka en hel del här faktiskt. Sorc är sjukt jävla OP just nu, som du skriver så kan man mörda allt redan i början. Traditionellt så är ju spellcasters svagare i börjare och starkare i slutet, medan fighters är starkare i början men lite svagare senare. Tanken är ju ju att de ska kunna skydda varandra under sina svagare faser i "livet".


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator

Jag har precis kört igenom huvudstory plus en stor del av alla sidospår som sorc med en egensnickrad Pikachu build. Som det redan är sagt i chatten behöver sorc nog balanseras. Spelade på veteran men kände sällan någon utmaning. Nu känner jag mig klar för denna helgen!

Jag körde en lightning sorc till 25 och en rouge till typ 20 (och en barbar till typ 17) och absolut var sorcen löjligt stark men vettefan inte om melee rougen var starkare. Hade kanske lite mer tur med looten för rougen meen han klippte ju elites på i genomsnitt 2 sekunder kanske.

Hade sjukt roligt med den.

edit: Helt klart för lätt generellt, hoppas de drar ner på gula och orangea drops ordentligt till släpp, tror de kan göra en del för balansen.

Medlem

Försöker logga in nu för tänkte lira lite nu dom två sista timmarna betan är öppen, men kommer inte in för jag får error 300008. Kommer ni andra in ?

Medlem

Istället för att sprida ut det på för många trådar, tänkte jag att jag istället här redogör lite vad jag fick för intryck av beta-helgen.

40 min kö första kvällen var allt jag behövde vänta på. Inget som påverkade då jag under tiden kunde natta vår dotter i lugn och ro.

Väl inne så var jag mest intresserad av Rogue. Och den var sannerligen rolig att spela med. Svårt att veta var man skulle lägga sina skills, men det var ju enkelt och bekvämt att specca om liten när som. Sen regnade det ju ner legendaries, till slut var man helt orange! Jag vill tro och hoppas att detta öppnades upp lite för att vi skulle få smakprov på vad det finns för godbitar. Men jag hoppas och tror verkligen inte det är så här det kommer se ut vid launch. Förhoppningsvis är legendaries lite mer sällsynta då.

Story, atmosfär och musik var lysande. Verkligen en lite mörkare känsla som man hade hoppats på. Sen är det väldigt vackert att springa runt i, helt klart. Men det kommer vara skönt att ha ett mount känner jag. För att det verkligen stort! Lite tråkigt såklart med liknande dungeons där även vissar bossar var likadana. Men inget som förstörde upplevelsen i sin helhet.

Överlag är jag väldigt nöjd och ser fram emot att få testa Necro/Druid för att se vem som ska bli ens main.

En liten grej jag fann underhållande var när man stötte på skelett och deras hemska skratt, då log jag till varje gång. En kul detalj!

Medlem

Pre-Load för open beta är igång!


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Pre-Load för open beta är igång!

WoopWoop! Tackar för tipset!

Om någon har svårt att hitta betan på PS5 så gå in på butikssidan för D4 sen tryck på dom "tre punkterna" brevid köp knappen, där har ni det!

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Pre-Load för open beta är igång!

Klockrent! Dammar hem det nu och hoppas jag får lite speltid i helgen 🤣


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Pre-Load för open beta är igång!

Nästan så att jag fyrade av en pre-load av att läsa det... :/

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Nästan så att jag fyrade av en pre-load av att läsa det... :/

😳


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Open Beta patch notes!

All Platform Bug Fixes

  • Fixed an issue with Ashava’s spawn timer. She will now spawn on 18.00 & 20.00 Lördag 25 Mars. 07.00 & 09.00 Söndag 26 Mars

  • Fixed an issue where the queue timer would not display a time despite the player still being in queue.

  • Addressed issues that should result in improved queue times.

  • Fixed an issue where players would sometimes become blocked during the “In Her Wake” quest.

  • Fixed an issue where players were unable to select High Texture Settings with 16GB of RAM.

  • Fixed an issue where the UI would incorrectly show completed challenges as “Not Started”.

  • Fixed multiple miscellaneous crash related issues.

Console Bug Fixes

  • Fixed an issue where the second player in couch co-op could not drop in during the game prologue.


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Jag gissar på att vi som spela förra helgen kan sitta lungt i båten och vänta in fredag?

Medlem
Skrivet av Raider:

Jag gissar på att vi som spela förra helgen kan sitta lungt i båten och vänta in fredag?

Yep!


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Diablo 4 förstör tydligen 3080ti grafikkort...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gaara:

https://www.youtube.com/watch?v=or7njUlYTLI

Diablo 4 förstör tydligen 3080ti grafikkort...

Om det är din sammanfattning har du inte tittat videon.

Han är tydlig med att det inte är spelet i sig som kan "bricka" Gigabyte-kort, utan att spelet visar brister i deras kort som inte borde finnas där. Mest troligen är det något som kommer ifrån pandemin att det var svårt att få tag på rätt grejer, eller att de stressade i arbetet med dem och så kvaliten blev sämre.

Dessutom pratar han om att det hade hänt förr eller senare med något annat spel, och att det då inte är Diablo IV som är problemet.

---

Skriver mest av mig så folk inte tas av clickbaiten


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar