Stora Zelda: Tears of the Kingdom-tråden

Medlem

Enligt uppgifter (vet inte om time-stampen fungerar när jag länkar in videon såhär, men annars ser ni det vid 2:24) kommer Nintendo hålla en Direct för TotK den 12:e April 10 am PT / 1 pm ET / 6 pm BST (vilket verkar bli 18:00 här i Sverige) där de kommer visa mer av världen, gameplay och handling. De kommer också visa upp mer av samlarutgåvan och en ny Amiibo och vad den kan låsa upp för exklusiviteter i spelet. Om detta stämmer är det på dagen en månad innan spelet släpps, så den beryktade OLED-utgåvan av Nintendo Switch lär också utannonseras då.

Medlem
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett helt annat frågetecken: ska jag vara galen och spela om Breath inför Tears!? Har jag alla de timmarna över? Svaret på andra frågan är nej, men svaret på första är nog ändå ja. Tror jag. Kanske.

Nej, säger jag. Risken är ju att du tröttnar lite på gameplayen.

Spelen är ju väldans lika varandra. Det nya spelet till själva gameplayen sett mer som stor expansion än ett "banbrytande nytt" Zelda. Jag tror det är bäst att inte lira BotW alls före release. Vill man ha en recap av storyn så finns det 300 filmer på youtube.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/O2monWAmuwg?t=144

Enligt uppgifter (vet inte om time-stampen fungerar när jag länkar in videon såhär, men annars ser ni det vid 2:24) kommer Nintendo hålla en Direct för TotK den 12:e April 10 am PT / 1 pm ET / 6 pm BST (vilket verkar bli 18:00 här i Sverige) där de kommer visa mer av världen, gameplay och handling. De kommer också visa upp mer av samlarutgåvan och en ny Amiibo och vad den kan låsa upp för exklusiviteter i spelet. Om detta stämmer är det på dagen en månad innan spelet släpps, så den beryktade OLED-utgåvan av Nintendo Switch lär också utannonseras då.

Nice.
Var väl ungefär vad jag förväntade mig också iom. hur lite de faktiskt visade på Directen i februari, att de har en dedikerad Direct för spelet närmare release.Blir trevligt om det stämmer, Tears of the Kingdom är nästan det enda spelet jag ser riktigt fram emot i år.

Skrivet av Hanzo:

Nej, säger jag. Risken är ju att du tröttnar lite på gameplayen.

Spelen är ju väldans lika varandra. Det nya spelet till själva gameplayen sett mer som stor expansion än ett "banbrytande nytt" Zelda. Jag tror det är bäst att inte lira BotW alls före release. Vill man ha en recap av storyn så finns det 300 filmer på youtube.

Jepp.
Börja med Botw nu blir verkligen för tätt inpå. Skulle nog säga att man behöver minst ett par år emellan två spel i samma spelserie för att "distansera" sig från gameplay:et så man inte tröttnar på "mer av samma".

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nice.
Var väl ungefär vad jag förväntade mig också iom. hur lite de faktiskt visade på Directen i februari, att de har en dedikerad Direct för spelet närmare release.Blir trevligt om det stämmer, Tears of the Kingdom är nästan det enda spelet jag ser riktigt fram emot i år.

Ja, det har känts rätt givet att en dedikerad Direct kommer men många har varit nervösa över hur tyst det har varit men de placerar denna efter Mario-filmen haft premiär så de fokuserar på en sak i taget att promota. Lätt det spel jag är mest hypad på i år!

Medlem

Låt oss hoppas de fixar vapensystemet. Det är okej att vapen slits och tillsist går sönder. Men i BotW blev det ju löjligt när vapen efter vapen small i händerna på en. Det förstörde tempot i spelet och gjorde att man undvek att använda sina bästa vapen - vilket gjorde att glädjen av att hitta något nytt häftigt svärd försvann lite.
Det slutade med att jag "fuskade' med amiibo-kort för att få extra svärd och sköldar.

Men världen är fantastisk, som ett magiskt skimmer över alla miljöer som få andra spel kommer i närheten av.
Grafiskt överraskar Switch hela tiden. Metroid Prime Remake är löjligt vackert, som exempel.
Har bytt upp mig till Switch Oled och ångrar att jag inte gjorde det tidigare. Ser nu fram emot att få spela nya Zelda bärbart.

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Låt oss hoppas de fixar vapensystemet. Det är okej att vapen slits och tillsist går sönder. Men i BotW blev det ju löjligt när vapen efter vapen small i händerna på en. Det förstörde tempot i spelet och gjorde att man undvek att använda sina bästa vapen - vilket gjorde att glädjen av att hitta något nytt häftigt svärd försvann lite.
Det slutade med att jag "fuskade' med amiibo-kort för att få extra svärd och sköldar.

Men världen är fantastisk, som ett magiskt skimmer över alla miljöer som få andra spel kommer i närheten av.
Grafiskt överraskar Switch hela tiden. Metroid Prime Remake är löjligt vackert, som exempel.
Har bytt upp mig till Switch Oled och ångrar att jag inte gjorde det tidigare. Ser nu fram emot att få spela nya Zelda bärbart.

Ja klart är ju att det fanns en hel del att klaga på med Botw, men samtidigt så var det ju något av ett helt nytt koncept för Nintendo att prova, så man får räkna med att en del idéer de hade med första spelet helt enkelt inte riktigt klickade i slutändan. Har ändå goda förhoppningar att Nintendo lyssnat på fansen och gjort något annat med vapensystemet denna gång.

Sen intressant hur det blir det här med Dungeons.
Jag är inte säker på att de klassiska Dungeons kommer återkomma, eller att de ens bör återkomma. Fattar ju att folk som inte gillade Shrines förespråkar återkomsten, men personligen ser jag nog hellre att Nintendo provar något nytt igen vad gäller pussel. Där kommer också Sky Islands in i bilden, tycker mig se antydningar på att dessa kommer vara mer pusselorienterade än vad det är nere på backen. En inte helt tokig idé. Zelda behöver mycket pussel och personligen tycker jag nog ändå att shrines och divine beasts levererade tillräckligt av den varan i Botw, men ska bli väldigt intressant att se som sagt hur de sköter pusslen nu i uppföljaren och personligen så hoppas jag faktiskt att Nintendo inte lyssnar allt för mycket på nostalgikerna som vill göra om Botw/Totk till gamla Zelda-spelen.

Medlem

Jävlar va de måste få anstränga sig för att få spelet att se så pass bra ut o flyta på gamla Switch, visst har de valt en förmånlig artstyle men trots allt ser det ändå otroligt vackert ut. Gissar på 30fps dock...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jävlar va de måste få anstränga sig för att få spelet att se så pass bra ut o flyta på gamla Switch, visst har de valt en förmånlig artstyle men trots allt ser det ändå otroligt vackert ut. Gissar på 30fps dock...

Tror det är ljuset och animationerna i gräset och träden som får Botw att se så pass bra ut, det mesta annat ur tekniskt aspekt är väl ytterst simpel nivå egentligen. Själva texturarbetet, karaktärsmodeller etc. är ju långt efter i detaljrikedom än t.om. gamla spel som Skyrim. Men man kommer oerhört långt bara med att väcka spelvärlden till liv med ett till synes realistiskt ljus och att växtligheten rör sig realistiskt.

Medlem

Verkar som Nintendo kommer utannonsera någonting TotK-relaterat på tisdag. Kanske en Direct för spelet på onsdag? Vi kan ju bara hoppas! Spännande tider!

Medlem

Det Zelda-relaterade på tisdag är tydligen en tio minuters pratstund om Tears of the Kingdom! https://www.polygon.com/23658171/zelda-tears-of-the-kingdom-g...

Medlem

Klockan 16.00 kör de uppvisningen. Härligt. !

Medlem

Hm. Titta eller inte titta imorgon? Å ena sidan vill jag gärna gå in så gott som blind (har tjyvkikat på föregående trailers), men samtidigt är jag väldigt nyfiken på vad de haft för sig i sex års tid. Av det vi sett så har hypen liksom inte riktigt greppat tag i mig - det verkar helt enkelt vara mer BotW. Vad är det som gör att det nya spelet står på egna ben? För visst kan det inte bara vara svävande ”öar” och fordon..?


signatur

Konsolgubbe

Moderator | Testpilot

Kul med en genomgång! Känner att spelet har en del att visa för att jag ska vara intresserad att spela. Även om det är en uppföljare till ett (för mig) fantastiskt spel så vill jag inte bara ha mer av samma, utan en hel del förbättringar.

Kommer med andra ord inte köpa bara för att förra spelet var grymt. Visa nu vad Tears har att bjuda på


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Hm. Titta eller inte titta imorgon? Å ena sidan vill jag gärna gå in så gott som blind (har tjyvkikat på föregående trailers), men samtidigt är jag väldigt nyfiken på vad de haft för sig i sex års tid. Av det vi sett så har hypen liksom inte riktigt greppat tag i mig - det verkar helt enkelt vara mer BotW. Vad är det som hör att det nya spelet står på egna ben? För visst kan det inte bara vara svävande ”öar” och fordon..?

För mig så får trailers räcka, jag vill gå in i det utan att riktigt veta vad jag kommer få uppleva. Jag får hålla mig...

Medlem

Konsol, Pro-controller och Carrying case confirmed!

Medlem

OMG! Någon har redan fått tag på konsolen!

Medlem
Medlem

Uppvisningstrailern har väl sjunkit in något nu. Blev nog som de flesta besviken på att så lite visades...men så här i efterhand så börjar jag bli riktigt hype ändå på allt man kommer kunna göra med nya systemet för att bygga vapen och fordon. Kommer nog bli riktiga vansinnigheter man tar sig för i detta spel, och ändå positivt på nått sätt med att Nintendo ändå väljer att låta spelet vara lite i det fördolda ända tills release. Det är väl som han sa den gode Aonuma, vi får upptäcka det själva.

Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/O1NqcD_QAuw

Konsol, Pro-controller och Carrying case confirmed!

Snygg! Men nog tycker jag konsolen kunde fått lite guld den med...hade ju varit rätt läckert med en vit Switch Oled också..

Redaktör
Ponny

Demonstrationen var kanske inte riktigt vad jag väntat mig, men kul att få kika mer på mekanikerna. Har fortfarande FANTASTISKT många frågor, men de får väl vänta till releasen gissar jag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mycket sandbox; bygga bilar, flygfarkoster, motorbåtar, målsökande pilar, teleportera sig genom berg osv. Häftigt, men är det zelda? Känns lite väl mycket eller?

Har förbokat spelet på amazon för 569kr, osäker på om det är värt det. Kan ju iof sälja det för lika mycket begagnat.

Medlem

Alltså wow. Tre minuter magi och storhet! Otroligt bra sista trailer som ökar peppen med 10000% minst! Detta motbevisar ju en gång för alla att det bara är ett simpelt DLC till BoTW!

Medlem

Ser massivt ut! Jag älskar mer sandbox och att det verkar mer storybaserat. Stora slag med andra npcs??
Snälla om detta inte dyker ned i min brevlåda på release fredagen då kommer jag gråta

Medlem

"You are not alone!"

Kommer bli episkt att möta ondskan tillsammans!

Medlem
Skrivet av zevile:

Ser massivt ut! Jag älskar mer sandbox och att det verkar mer storybaserat. Stora slag med andra npcs??
Snälla om detta inte dyker ned i min brevlåda på release fredagen då kommer jag gråta

Ja, det verkar onekligen som att det är mycket mer på gång i spelvärlden denna gång än i Botw.

Medlem
Skrivet av boneless:

Känner att jag gärna spelar det här på en switch 2! Startade upp BotW härom veckan men jag orkar nog inte köra igenom det igen på den hårdvaran. Spelar nästan uteslutande partyspel, indie och pekaklicka äventyr på plattformen nu för tiden.

...är ju inte direkt exklusivt för Switch... på PC emulerar vi det perfekt i extrema upplösningar och i 60 FPS och med 100-tals bra moddar som fixar buggar och problem som Nintendo aldrig fixade.. eller så skräddarsyr man det till hur man personligen vill ha det vad gäller vapen och tillgång till olika saker, te.x få tag på Master Cycle mycket tidigare.

Tänker definitivt spela detta på PC också, och ja, jag har förbeställt spelet Lär kanske ta ett tag innan emuleringen är perfekt, men, men...

Redaktör
Ponny

Den trailern blåste mig av stolen. Herregud. Längesedan det hände. Mäktigt!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

...är ju inte direkt exklusivt för Switch... på PC emulerar vi det perfekt i extrema upplösningar och i 60 FPS och med 100-tals bra moddar som fixar buggar och problem som Nintendo aldrig fixade.. eller så skräddarsyr man det till hur man personligen vill ha det vad gäller vapen och tillgång till olika saker, te.x få tag på Master Cycle mycket tidigare.

Tänker definitivt spela detta på PC också, och ja, jag har förbeställt spelet Lär kanske ta ett tag innan emuleringen är perfekt, men, men...

Har du några bra tips på emulering, vad man ska använda för programvara, överföring av spel mm? Eller det kanske är olagligt att prata om...

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Den trailern blåste mig av stolen. Herregud. Längesedan det hände. Mäktigt!

Sannerligen, ingen trailer har gett mig sådant spelsug sedan Resident Evil 4 visades upp där omkring 2005.

Men nu saknar man ändå E3. För nog hade effekten ändå blivit bättre om trailern inletts med Miyamoto på scen med Link-utstyrsel.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

...är ju inte direkt exklusivt för Switch... på PC emulerar vi det perfekt i extrema upplösningar och i 60 FPS och med 100-tals bra moddar som fixar buggar och problem som Nintendo aldrig fixade.. eller så skräddarsyr man det till hur man personligen vill ha det vad gäller vapen och tillgång till olika saker, te.x få tag på Master Cycle mycket tidigare.

Tänker definitivt spela detta på PC också, och ja, jag har förbeställt spelet Lär kanske ta ett tag innan emuleringen är perfekt, men, men...

Roligt att det funkar så bra för dig. För mig är emulatorer mest en massa krångel. Har testat BotW och det var en timme pill och sen kraschade det efter ungefär två sekunder. PC när det är som allra sämst med andra ord.

123
Skriv svar