Minska brottsligheten med ca 90%

Inaktiv
Minska brottsligheten med ca 90%

RFID chip i nacken på alla i svenskt territorium, bättre gränsvakt, vart alla vistas spelas in och kan kontrolleras vid brott, discuss.

Medlem

Något sådan skulle aldrig kunna slå igenom inom sveriges gränser.
Om en någonstans i världen.

Medlem

Jag vill inte ha chip i mig bara dill chips ^^

Edit: chips i magsäcken*


signatur

Rawr

Medlem

Vill du ha dill chips i nacken?

Medlem
Skrivet av Detrol:

Något sådan skulle aldrig kunna slå igenom inom sveriges gränser.
Om en någonstans i världen.

det är inte omöjligt, rättigheter begränsas hela tiden för att säkra samhället. Antagligen har det bara att göra med hur man framför det till allmänheten, hur bra det är för oss att ha en chip i nacken.


signatur

thank you, come again

Medlem

roligaste jag hört på längre

nej tack, som crawller föredrar jag hellre dill chips, och då vill jag inte ha den i nacken utan rakt in i munnen.. gärna med lite holiday dipp

Medlem

Föräldrar tar sitt ansvar och uppfostrar sina barn och ger dom kärlek Samt att Sverige stänger portarna.

Medlem

Man kan ju alltid drömma

Inaktiv
Skrivet av Detrol:

Något sådan skulle aldrig kunna slå igenom inom sveriges gränser.
Om en någonstans i världen.

Varför?.

Medlem

För det första vore det ren galenskap om våran regering gick med på att folk blir tvingade att stoppa in ett chip under huden, jag ser verkligen inte det hända iaf.

Medlem

Jodå det är inte alls osannolikt, det kommer nästan utan tvekan införas förr eller senare.


signatur

<3

Medlem

Ja tyvärr, och regeringen kommer troligen inte tvinga folk, utan folket kommer vilja ha chipet, som säkerhet.

Finns redan folk (idioter?) i USA som fått det inplanterat i pass och t.o.m. i axeln om jag inte minns fel.

Lite mer skrämseltaktik och terror-dåd från "den andra sidan" mot usa så kommer ännu mer amerikanska invånare be om chipet...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Är inte det standrad att få dessa chip i passen nu i usa?? att alla nya pass måste innehålla dessa chip?


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Skulle föredra sociala förämdringar än sådant terror. Skulle det bli så så måste något göras. Vilka är med?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Vilka är med?

Upp till kamp, nu blir det revolution!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HinduTimes:

Vilka är med?

Upp till kamp, nu blir det revolution!

låter spännande, men jobbar mellan 7-15.00. så vi får ta det efter 4 kanske?så man hinner äta lite, man vill inte skapa revolution på tom mage.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

man kan ju se fördelar i det också, den kan ju hjälpa med eventuella hälsoproblem i framtiden. Kanske rapportera i förtid ifall man ligger i riskzon för en hjärtinfarkt tex och det är väl det som skulle kunna vara moroten för människor att nappa på idén.

Skrivet av klassiskt citat:

Allt går ju på data nu och det blir ju mindre och mindre arbete och mer och mer data


signatur

thank you, come again

Medlem

Det kommer säkert hända politiker kommer att kunna vrida såna härna saker så folk kommer säga "ååå ja vi måste ha chip"
samma sak med Nato.. folket kommer säga "vi måste med i nato så vi kan försvara oss" politiker är inte korkade, :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nej men det är ju tyvärr som du antyder om att befolkningen är, det är ett faktum. Det är ju så jävla synd att inte folk kan tänka lite för sig själva.

Medlem

Nej tack.

Mindre kontroll-samhälle, plox.

Medlem

Eller så slänger man ut alla invandrare och POFF! Problemet löst.

Medlem
Skrivet av kossan12:

Eller så slänger man ut alla invandrare och POFF! Problemet löst.

Ja, vilken bra idé!

Jag menar, det är ju inte så att vi haft brott i Sverige förens vi började ta in invandrare, jävlar att vi inte hade dig i regeringen för 50 år sen, då hade vi knappt haft några brott!

[OBS ovanstående var sarkasm OBS]
Jag hoppas verkligen inte att vi människor kommer få ett jävla chip inplanterat i kroppen, men med tanke på hur elektroniserade vi är redan (nästan varenda människa nuförtiden har ju mobiltelefon liksom) så känns det här som ett steg vi kommer ta... :/

Skrivet av huxflux:

man kan ju se fördelar i det också, den kan ju hjälpa med eventuella hälsoproblem i framtiden. Kanske rapportera i förtid ifall man ligger i riskzon för en hjärtinfarkt tex och det är väl det som skulle kunna vara moroten för människor att nappa på idén.

Om vi spinner vidare på den där idén ; Vad sägs om att ge alla människor som har diverse fysiska/psykiska problem detta chip så att man kan ha bättre översikt över hur dom mår och var dom är (så att man kan snabbt hitta dom)?

Eller ja, alltså det ska såklart vara upp till var och en, men att utrusta folk som har bräckligare kroppar/sinnen med ett chip så att man kan enkelt låta vårdpersonalen se över dessa individer och deras hälsa, så att man vid annalkande problem kan enkelt finna var dom är, och ge den vård dom behöver/kommer behöva.

Men rent allmänt så nej, även om det kommer hjälpa att bekämpa brottsligheten så tycker jag inte att det är värt att förlora lite personlig integritet.

Sätt in mer pengar i skola och på att förbättra vilkoren för människor istället, förebyggande > städa upp efteråt.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Varför inte använda detta på brottslingar av olika slag som en del av straffbilden?

...i kombination med sprängämnen a la running man och wedlock.

Vilka är det resterande 10% som skulle begå brott trots att de visste att de skulle åka fast? Elever från konstfack?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Avstängd

Något som faktiskt skulle funka långsiktigt vore att uppfostra barnen bättre. Mycket av brottsligheten idag beror på sekulariseringen, tyvärr. Vi förlorar vår moraliska grund och alla hämningar. Säkerligen kommer inte särskilt många av er att hålla med om detta, men tänk efter. Hur såg det ut förr med brotten? Var mord och våldtäkter lika vanligt vid sekelskiftet t.ex.?

Medlem

Annars är väl en ide att man blir tvingad att bära ett sånt här chip om man har åkit fast för grövre brottslighet.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Något som faktiskt skulle funka långsiktigt vore att uppfostra barnen bättre. Mycket av brottsligheten idag beror på sekulariseringen, tyvärr. Vi förlorar vår moraliska grund och alla hämningar. Säkerligen kommer inte särskilt många av er att hålla med om detta, men tänk efter. Hur såg det ut förr med brotten? Var mord och våldtäkter lika vanligt vid sekelskiftet t.ex.?

Spelar det nån som helst roll vad nån svarar på dina frågor? För du har väl inte redan bestämt dig för hur det egentligen ligger till?

Det är lönlösa frågor som ingen nånsin kommer få "rätt" i och det är en lönlös diskussion som kommer gå runt i ändlösa jävla cirklar som vanligt. Och du vet det lika väl som jag.


signatur
Medlem
Skrivet av EliasN:

Något som faktiskt skulle funka långsiktigt vore att uppfostra barnen bättre. Mycket av brottsligheten idag beror på sekulariseringen, tyvärr. Vi förlorar vår moraliska grund och alla hämningar. Säkerligen kommer inte särskilt många av er att hålla med om detta, men tänk efter. Hur såg det ut förr med brotten? Var mord och våldtäkter lika vanligt vid sekelskiftet t.ex.?

Jag håller med om att uppfostran är ett bra sätt att förhindra framställningen av brottsverkare men jag vet inte om det är den enda... ingrediensen som behövs. Vi är fler, vi bor tätare, folk rör sig mer mellan länder, osv, osv...

Jag tror inte det är så mycket värre än det var tidigare, sedan om vi snackar 10, 20 eller 50 år så tror jag att det är ungefär lika mycket skit... Det verkar vara mer nu för vi skall veta allt hela tiden - media matar oss fulla med info om mördare, våldtäktsmän och skimmingligor från baltländerna... De tjänar bättre om vi är rädda och tycker att allt är på väg åt helvete. No pun intended, Elias.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Fast alltså, hur ofta rapporterade folk om dom blivit våldtagna förut då?
Räknas krig som mord?

För isåfall så var det bra mycket mer mord förr i tiden, och eftersom det var en massa stora krig då också så antar jag att man kan säga att våldtäkter också var det mer av förut.

Bara för att dom nyligen har hittat något (ökad rapportering) betyder inte att denna sak (fall av våldtäkt) är något nytt.
Om inte annat så kan vi väl kolla på hur det ser ut i Staterna, det blir väl bara mer och mer kristet och vi kan ju kolla hur många mord och annat roligt som händer där, så att religionen minskar betyder väl knappast att 'moral och hämningar' försvinner.

Men ja, uppfostran spelar säkert in på att det är som det är idag, plus att vi har oerhört mycket mer övervakning och annat som gör att det blir mer rapporter om mord och våldtäkter, vilket kan helt enkelt göra att det ser ut som att det är en relativt ny sak även om det kan ha hänt sen just sekelskiftet.

Om jag inte missminner mig så har rapporteringen om massa hemskheter som mord och annat liknande ökat oerhört mycket i USA, medans det visar sig att mängden mord osv har minskat, så som sagt ; bara för att dom rapporterar mer om det betyder inte per definition att det händer mer.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd
Skrivet av Gortie:
Skrivet av EliasN:

Något som faktiskt skulle funka långsiktigt vore att uppfostra barnen bättre. Mycket av brottsligheten idag beror på sekulariseringen, tyvärr. Vi förlorar vår moraliska grund och alla hämningar. Säkerligen kommer inte särskilt många av er att hålla med om detta, men tänk efter. Hur såg det ut förr med brotten? Var mord och våldtäkter lika vanligt vid sekelskiftet t.ex.?

Spelar det nån som helst roll vad nån svarar på dina frågor? För du har väl inte redan bestämt dig för hur det egentligen ligger till?

Det är lönlösa frågor som ingen nånsin kommer få "rätt" i och det är en lönlös diskussion som kommer gå runt i ändlösa jävla cirklar som vanligt. Och du vet det lika väl som jag.

Vi kan inte veta, men det krävs inte mycket tankearbete för att dra den slutsatsen som jag gjorde. Ta en titt på statistiken de senaste åren. Antalet anmälda våldtäkter ökar (vilket också kan bero på att fler offer anmäler dem, men det tycker inte jag är särskilt troligt). Jag tror att mycket kring våldtäkter och sexualbrott har att göra med vår minst sagt bristande sexualmoral idag. Ha sex med vem du vill, hur som helst, när som helst, var som helst. Tjejer ska klä sig utmanande.

Det senare upptäckte jag ganska nyss, eller rättare sagt så har jag inte reflekterat över det särskilt mycket, men det är klart att eventuella våldtäktsmän blir mer benägna att begå en våldtäkt på en kvinna som visar nästan hela sin kropp, jämfört med en kvinna som döljer de känsliga partierna.

Att vi dessutom får höra hur meningslösa våra liv är och att döden är det definitiva slutet så påverkar det också folk. Om du inte får några påföljder kan du ju göra vad som helst, eller hur?

Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av EliasN:

Något som faktiskt skulle funka långsiktigt vore att uppfostra barnen bättre. Mycket av brottsligheten idag beror på sekulariseringen, tyvärr. Vi förlorar vår moraliska grund och alla hämningar. Säkerligen kommer inte särskilt många av er att hålla med om detta, men tänk efter. Hur såg det ut förr med brotten? Var mord och våldtäkter lika vanligt vid sekelskiftet t.ex.?

Jag håller med om att uppfostran är ett bra sätt att förhindra framställningen av brottsverkare men jag vet inte om det är den enda... ingrediensen som behövs. Vi är fler, vi bor tätare, folk rör sig mer mellan länder, osv, osv...

Jag tror inte det är så mycket värre än det var tidigare, sedan om vi snackar 10, 20 eller 50 år så tror jag att det är ungefär lika mycket skit... Det verkar vara mer nu för vi skall veta allt hela tiden - media matar oss fulla med info om mördare, våldtäktsmän och skimmingligor från baltländerna... De tjänar bättre om vi är rädda och tycker att allt är på väg åt helvete. No pun intended, Elias.

Nä, det är ju det som är problemet. Vi kan inte definitivt veta, men det är bara att tänka efter lite.

Och nej, nog behöver man gå längre bakåt än bara några år.

Skrivet av Greger:

Fast alltså, hur ofta rapporterade folk om dom blivit våldtagna förut då?
Räknas krig som mord?

För isåfall så var det bra mycket mer mord förr i tiden, och eftersom det var en massa stora krig då också så antar jag att man kan säga att våldtäkter också var det mer av förut.

Bara för att dom nyligen har hittat något (ökad rapportering) betyder inte att denna sak (fall av våldtäkt) är något nytt.
Om inte annat så kan vi väl kolla på hur det ser ut i Staterna, det blir väl bara mer och mer kristet och vi kan ju kolla hur många mord och annat roligt som händer där, så att religionen minskar betyder väl knappast att 'moral och hämningar' försvinner.

Men ja, uppfostran spelar säkert in på att det är som det är idag, plus att vi har oerhört mycket mer övervakning och annat som gör att det blir mer rapporter om mord och våldtäkter, vilket kan helt enkelt göra att det ser ut som att det är en relativt ny sak även om det kan ha hänt sen just sekelskiftet.

Om jag inte missminner mig så har rapporteringen om massa hemskheter som mord och annat liknande ökat oerhört mycket i USA, medans det visar sig att mängden mord osv har minskat, så som sagt ; bara för att dom rapporterar mer om det betyder inte per definition att det händer mer.

Då pratade man väl med bröderna som gick och spöade skiten ur våldtäktsmannen eller nåt. Hehe, jag vet såklart inte. Det var annars då, i vilket fall som helst.

Krig räknas lika lite som mord då som idag.

USA blir inte mer och mer kristet som jag upplever det i alla fall, men du får ju gärna presentera statistik.
För övrigt är det skillnad på att kalla sig kristen och att faktiskt vara kristen. Många amerikaner kallar sig kristna och menar att det räcker att bara gå till kyrkan och inget mer.

Nej, som jag skrev längre upp så kan ökad rapportering också betyda att bara rapporteringarna har ökat, men jag tror att sanningen ligger närmast en kombination.

Medlem
Skrivet av kossan12:

Eller så slänger man ut alla invandrare och POFF! Problemet löst.

Japp, för etniska svenskar har aldrig begått brott. Bra där... No, wait! Idioti.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar