Neil Druckmann ger oss en teaserbild för säsong 2 av The Last of Us

Robot
Neil Druckmann ger oss en teaserbild för säsong 2 av The Last of Us

Och Bella Ramsey siar om när den kan tänkas ha premiär.

#HBO, #The-last-of-us


Medlem

Hur många år senare utspelar sig Last of Us 2 från originalet?
Ellie växte väl upp en bit? Såg betydligt vuxnare ut i Last of Us 2 vad jag kommer ihåg.
Ska Bella Ramsey fortfarande spela Ellie? Känns lite weird.

Tycker redan synd om hon som kommer spela Abby. Men man får väl hoppas att folk har växt upp och kan visa respekt.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Hur många år senare utspelar sig Last of Us 2 från originalet?
Ellie växte väl upp en bit? Såg betydligt vuxnare ut i Last of Us 2 vad jag kommer ihåg.
Ska Bella Ramsey fortfarande spela Ellie? Känns lite weird.

Tycker redan synd om hon som kommer spela Abby. Men man får väl hoppas att folk har växt upp och kan visa respekt.

Ja, Ellie är väl runt 18 i 2an, om jag uppfattade det hela rätt. Att de behåller Bella Ramsey känns som ett märkligt beslut.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Hur många år senare utspelar sig Last of Us 2 från originalet?
Ellie växte väl upp en bit? Såg betydligt vuxnare ut i Last of Us 2 vad jag kommer ihåg.
Ska Bella Ramsey fortfarande spela Ellie? Känns lite weird.

Tycker redan synd om hon som kommer spela Abby. Men man får väl hoppas att folk har växt upp och kan visa respekt.

Jag hoppas verkligen de tar in en annan skådespelerska för säsong 2, Ellie ser ju betydligt råare och äldre ut i Part 2. Kan även tänka mig att orka se säsong 2 om de tar in någon annan. Har för mig det är fem år senare.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Hur många år senare utspelar sig Last of Us 2 från originalet?
Ellie växte väl upp en bit? Såg betydligt vuxnare ut i Last of Us 2 vad jag kommer ihåg.
Ska Bella Ramsey fortfarande spela Ellie? Känns lite weird.

2an utspelar sig 5 år efter ettan. Så Ellie borde då vara runt 19, vilket är detsamma som Bella Ramseys ålder. Det där tror jag dom löser i sminket!


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

KoP
Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, Ellie är väl runt 18 i 2an, om jag uppfattade det hela rätt. Att de behåller Bella Ramsey känns som ett märkligt beslut.

Behåller dom Bella kommer folk klaga över det och behåller dom INTE Bella kommer folk klaga över det. 😂 Blir en moment 22 situation över det hela.

Medlem

Kommer det att spelas golf i säsong 2 månntro?

Synd att de går direkt på LoU2. Jag hade verkligen hoppats och sett fram emot att få mer med Joel & Ellie först, tiden som går mellan spelen. Sen kanske säsong 4 blir en adaption av andra spelet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Captain_Dracula:

Synd att de går direkt på LoU2. Jag hade verkligen hoppats och sett fram emot att få mer med Joel & Ellie först, tiden som går mellan spelen. Sen kanske säsong 4 blir en adaption av andra spelet.

Mest troligen så det blir. De vill gärna dela upp spelet på två säsonger. Misstänker då att S2 kan sluta med lite golf, eller att S3 börjar med det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mest troligen så det blir. De vill gärna dela upp spelet på två säsonger. Misstänker då att S2 kan sluta med lite golf, eller att S3 börjar med det.

Andra spelet kan lätt göras till 3 säsonger.

En med Ellie, en med Abby och sedan sista delen av spelet, alltså den när Ellie bestämmer sig för att ta upp jakten på Abby igen.

Mycket av det som sker i andra spelet kan också utvidgas, det var nog största kritiken mot säsong 1, alltså att det skulle vara trevligt med lite mer kött på benen och bonding mellan Ellie och Joel som inte hans med på 9 avsnitt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Andra spelet kan lätt göras till 3 säsonger.

En med Ellie, en med Abby och sedan sista delen av spelet, alltså den när Ellie bestämmer sig för att ta upp jakten på Abby igen.

Mycket av det som sker i andra spelet kan också utvidgas, det var nog största kritiken mot säsong 1, alltså att det skulle vara trevligt med lite mer kött på benen och bonding mellan Ellie och Joel som inte hans med på 9 avsnitt.

Jorå. Planerna de har är 2 st, men bara en är helt bekräftad, efter vad Neil sagt i en Kinda Funny intervju.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur ska dom kunna hitta någon skådis som kan spela Abby?, måste vara väldigt få unga skådespelerskor som har både talang och har gått på steroider i ett år eller så.

Antar att hon kommer inte vara lika biffad i tv-serien.

Skribent
Skrivet av Mirage:

Ja, Ellie är väl runt 18 i 2an, om jag uppfattade det hela rätt. Att de behåller Bella Ramsey känns som ett märkligt beslut.

De kan ju ändra om åldern på Ellie i serien. Att de inte gör ett lika stort tidshopp och att hon blir yngre än när spel 2 utspelar sig. Ålder också sådant är det ju inte ovanligt det ändras från källmaterialet. Ingen i GoT hade väl samma ålder som i böckerna tex (nu beror det väl på att de var typ barn i och för sig).


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Vilken sorts golfklubba är det där?

Medlem
Skrivet av Piigge:

Hur ska dom kunna hitta någon skådis som kan spela Abby?, måste vara väldigt få unga skådespelerskor som har både talang och har gått på steroider i ett år eller så.

Antar att hon kommer inte vara lika biffad i tv-serien.

Kan de göra Avatar så kan de nog fejka lite muskler med filmmagi. Eric Bana, Edward Norton och Mark Ruffalo var nog alla tacksamma att de slapp alla timmarna i gymmet när de spelade gröngölingen.
Florence Pugh är mitt tips.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Hur många år senare utspelar sig Last of Us 2 från originalet?
Ellie växte väl upp en bit? Såg betydligt vuxnare ut i Last of Us 2 vad jag kommer ihåg.
Ska Bella Ramsey fortfarande spela Ellie? Känns lite weird.

Tycker redan synd om hon som kommer spela Abby. Men man får väl hoppas att folk har växt upp och kan visa respekt.

Ja, alla män som gnällde över att det var orealistiskt, ingen kvinna kan ha såna muskler.
Undrar vad Colleen Fotsch tycker om det

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, alla män som gnällde över att det var orealistiskt, ingen kvinna kan ha såna muskler.
Undrar vad Colleen Fotsch tycker om det

Är dock orealistiskt, vi kan inte veta fullständigt ifall hon är naturlig eller ej, men kvinnor kan inte bygga sådana kroppar utan lite kemikalisk hjälp.

crossfit är också ökända för att deras testning av doping är ett skämt i deras tävlingar, därför man ser så många stora damer där.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Är dock orealistiskt, vi kan inte veta fullständigt ifall hon är naturlig eller ej, men kvinnor kan inte bygga sådana kroppar utan lite kemikalisk hjälp.

crossfit är också ökända för att deras testning av doping är ett skämt i deras tävlingar, därför man ser så många stora damer där.

Frågan är väl om hon skulle kunna göra det i en postapokalyptisk miljö dessutom.

Att skaffa en sådan kropp är svårt även med de bästa förutsättningar med doping inkluderat.

Det var löjligt i Part 2 men då det är ett spel kan jag blunda lite för det.
När det är en tv-serie med människor i rollerna har jag svårare för det personligen.

Medlem

Jag tappar intresset när det tar 2 år till nästa säsong av en serie. Hade väl hoppats att de redan börjat spela in redan.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Frågan är väl om hon skulle kunna göra det i en postapokalyptisk miljö dessutom.

Att skaffa en sådan kropp är svårt även med de bästa förutsättningar med doping inkluderat.

Det var löjligt i Part 2 men då det är ett spel kan jag blunda lite för det.
När det är en tv-serie med människor i rollerna har jag svårare för det personligen.

Jag såg det bara som artistic expression, är orealistiskt men hennes fysik är en del av hela viben dom vill ge ifrån hon.
Har inget emot hur abby ser ut, men det är irriterande när folk påstår att det är fullt normalt att en kvinna kan se ut så, dom kan inte det utan en stor mängd steroider över en lång tid.

Detta är hon som hennes karaktär baserades på:

Det är svårt för män att nå sån fysik utan hjälpmedel, tar år av träning och kontroll, för kvinnor är det helt onåbart utan "hjälpmedel".

Medlem
Skrivet av Piigge:

Är dock orealistiskt, vi kan inte veta fullständigt ifall hon är naturlig eller ej, men kvinnor kan inte bygga sådana kroppar utan lite kemikalisk hjälp.

Källa på detta tack.

eld
Medlem
Skrivet av Piigge:

Jag såg det bara som artistic expression, är orealistiskt men hennes fysik är en del av hela viben dom vill ge ifrån hon.
Har inget emot hur abby ser ut, men det är irriterande när folk påstår att det är fullt normalt att en kvinna kan se ut så, dom kan inte det utan en stor mängd steroider över en lång tid.

Detta är hon som hennes karaktär baserades på:
https://i.redd.it/yr26wic7a8411.png

Det är svårt för män att nå sån fysik utan hjälpmedel, tar år av träning och kontroll, för kvinnor är det helt onåbart utan "hjälpmedel".

Som med män, år av träning:

Oavsett om män har fördel i kroppsbyggande så kommer dina spekulationer om att alla kvinnor med muskler tar steroider från en enda källa:

sexism.

Medlem

Tror jag är taggad på säsong 2 men jag vet inte. Ni som vet ni vet 😆

Medlem
Skrivet av eld:

Som med män, år av träning:

https://i.imgur.com/onueyf8.png

Oavsett om män har fördel i kroppsbyggande så kommer dina spekulationer om att alla kvinnor med muskler tar steroider från en enda källa:

sexism.

Tror inte jag är sexist, har inget hat emot kvinnor alls, ganska elakt att kalla någon för det.
Jag kan vara skeptisk emot en professionell crossfit tävlare som är byggd som ett hus i en tävling där ökänt dopning pågår utan att hata kvinnor.

Medlem

Vilken gnällig tråd ändå. Klart kvinnor kan dedikera sig till kost och träning och nå grymma resultat utan doping. Har du sen ärftlighet som gynnar då är det inte ens särskilt svårt. Litar på att Neil och gänget får till det bra.
Känner ingen oro för nånting de tar sig för längre, eller Naughty Dog för den delen.

eld
Medlem
Skrivet av Piigge:

Tror inte jag är sexist, har inget hat emot kvinnor alls, ganska elakt att kalla någon för det.
Jag kan vara skeptisk emot en professionell crossfit tävlare som är byggd som ett hus i en tävling där ökänt dopning pågår utan att hata kvinnor.

Nej, du sa rakt av att kvinnor inte kan få sådana muskler utan steroider.

Medlem
Skrivet av eld:

Nej, du sa rakt av att kvinnor inte kan få sådana muskler utan steroider.

Jag kan såklart ha fel. och om det kom av som elakt så ber jag om ursäkt var inte tanken.

Har bara inte sett några kvinnor uppnå sån fysik utanför communities där dopning nästan kommer standard. men som sagt det kanske är möjligt utan. är bara skeptisk.

Medlem
Skrivet av joedanger:

Vilken gnällig tråd ändå. Klart kvinnor kan dedikera sig till kost och träning och nå grymma resultat utan doping. Har du sen ärftlighet som gynnar då är det inte ens särskilt svårt. Litar på att Neil och gänget får till det bra.
Känner ingen oro för nånting de tar sig för längre, eller Naughty Dog för den delen.

Hon simmade tydligen tidigare och försökte komma med i OS. Är man på den nivån så är det seriöst.

eld
Medlem
Skrivet av Piigge:

Jag kan såklart ha fel. och om det kom av som elakt så ber jag om ursäkt var inte tanken.

Har bara inte sett några kvinnor uppnå sån fysik utanför communities där dopning nästan kommer standard. men som sagt det kanske är möjligt utan. är bara skeptisk.

Och då kan vi istället vara positiva och anta att de hittar en helt normalt gymmad skådespelerska för rollen.

Medlem

Jag hoppas definitivt inte att de byter ut skådis för Ellie. Jag tycker hon gjorde det bra och så tycker jag det är konstigt att se en annan skådis i samma roll. Det får de lösa helt enkelt.

Nu minns jag inte Abbys fysik i spelet men om man på riktigt tror att kvinnor inte kan bygga rejält med muskler så lever man nog i en liten värld.
Jag har jobbat i träningsbranschen i över 10 år och har haft en och annan kvinnlig kollega så varit riktigt vältränade.

Detta är inte genom att sitta på ett kontor i 40 timmar och köra gruppträning 5 dagar i veckan utan träningen är deras prio 1. Det är flera pass om dagen, cykel till och från jobbet och bra kost.

Skriv svar