CD Projekt "omvärderar" The Witcher-projektet Sirius – tillbaka till ruta ett?

Robot
CD Projekt "omvärderar" The Witcher-projektet Sirius – tillbaka till ruta ett?

Görs av The Flame in the Flood-studion.

#the-witcher, #the-witcher-sirius


Medlem

Spelar TW3 till och från men satan vad styltig Geralt är. Störde mig inte nämnvärt när jag spelade igenom det första gången 2015 eller när det nu var men går man från TLoU Part 2 till TW3 under samma spelkväll är det sån ofantlig skillnad att man nästan undrar lite om CDPR glömde bort rörelseschemat helt och hållet.

OnT: Hoppas bara de expanderar The Witcher på rätt sätt så det inte känns som ren mjölkning utan faktiskt ger nåt av värde också.

Medlem

Så länge de inte rör Polaris är jag nöjd. Vet inte vad för slags nyskapande spel Sirius skulle bli, men misstänker att det var något inspirerat av en dåvarande trend som visat sig ebba ut fortare än tänkt.

Skrivet av gorbatjov:

Spelar TW3 till och från men satan vad styltig Geralt är. Störde mig inte nämnvärt när jag spelade igenom det första gången 2015 eller när det nu var men går man från TLoU Part 2 till TW3 under samma spelkväll är det sån ofantlig skillnad att man nästan undrar lite om CDPR glömde bort rörelseschemat helt och hållet.

OnT: Hoppas bara de expanderar The Witcher på rätt sätt så det inte känns som ren mjölkning utan faktiskt ger nåt av värde också.

Vill minnas att efter W3 släpptes gjorde de en stor ändring på rörelseschemat för att så många klagade på att det inte var tillräckligt responsivt. Vill också minnas att det förbättrade gameplay nämnvärt, för ett action-RPG behöver kontrolleras lite annorlunda än ett mer smyg-fokuserat TLOU.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vill minnas att efter W3 släpptes gjorde de en stor ändring på rörelseschemat för att så många klagade på att det inte var tillräckligt responsivt. Vill också minnas att det förbättrade gameplay nämnvärt, för ett action-RPG behöver kontrolleras lite annorlunda än ett mer smyg-fokuserat TLOU.

Jo det minns jag. De har ju förbättrat det en aning. Jag störde mig som sagt inte i början men det är när man jämför med andra spel man spelar paralellt man verkligen märker skillnaden. Kanske lite orättvist att jämföra ett open world med ett linjärt spel förvisso men jag hade inte tackat nej till Ellies animationer/rörelseschema i TW3.

Avstängd

Då får vi hoppas på att Microsoft räddar dom istället och köper upp dom så vi får dessa bra spel på Game Pass och Xcloud.

Avstängd

Det skulle inte alls förvåna om det är deras intåg i ESG som sätter käppar i hjulet för dem. Fullt fokus ligger antagligen på att utveckla klimatsmarta och inkluderande spel nu, och det tillsammans med en riktigt underhållande produkt har visats sig vara en omöjlig ekvation.
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=QU-db73BAFI&t=1s&ab_channel=C...

Medlem

Aktierna gick ner 10,91% så nyheten togs inte så bra. Man undrar om det kan ha varit något konstigt NFT spel som de övergav?

Skrivet av jontebula:

Då får vi hoppas på att Microsoft räddar dom istället och köper upp dom så vi får dessa bra spel på Game Pass och Xcloud.

Microsoft var investerare till Cyberpunk 2077. Du ser hur det gick. Det spelet lanserades med MS stämpel av kvalite, en låg tröskel att korsa.

1
Skriv svar