Över 1 miljon Diablo IV-spelare nådde level 20

Robot
Över 1 miljon Diablo IV-spelare nådde level 20

Belönas med en söt vargunge.

#diablo-iv


Medlem

Var rätt kul när man testade i helgen.

Som någon som gillade Lost Ark kände jag väldigt många likheter till det spelet, vilket jag tycker är kul. Kan dock tänka mig att det är saker alla hardcore d2 nördar stör sig på.

Tror oavsett vad man tycker om MMO-delen av diablo 4 så kommer man nog uppskatta dess campaign, var riktigt coola cutscenes, när karaktären man designar faktiskt är med i dem och pratar, likt spel som mass effect där ens egna karaktär också pratar och är med i storyn på ett sätt.

Gnällkuk

Det finns helt klart en del saker som jag gärna ser att de fixar på ett bättre sätt inför släppet, men på det hela vart jag positivt överraskad av betan och hade mycket kul med det. Lite osäker på om jag ska delta i öppna betan i helgen, vill inte bli mätt redan innan släpp, men samtidigt sugen på att spela mer. Dagens i-landsproblem


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tyckte det var fantastiskt i helgen. Gick dock snabbt att bli lvl 25 och var var redan första kvällen med barb och andra kvällen blev jag det med sorken. Kommer nog inte köra den öppna betan som Trickeh2k säger så vill jag inte bli för trött innan release! Iofs så lär man väl få spela upp alla karaktärer ändå så kanske testar lite rouge i helgen som jag inte hann testa nu men lär inte spela upp den till lvl 25 då jag har barn i helgen!

Skribent
Skrivet av robbis:

Tyckte det var fantastiskt i helgen. Gick dock snabbt att bli lvl 25 och var var redan första kvällen med barb och andra kvällen blev jag det med sorken. Kommer nog inte köra den öppna betan som Trickeh2k säger så vill jag inte bli för trött innan release! Iofs så lär man väl få spela upp alla karaktärer ändå så kanske testar lite rouge i helgen som jag inte hann testa nu men lär inte spela upp den till lvl 25 då jag har barn i helgen!

Jag är också lite rädd att bli "less" på första zonen, men tänkte att jag ska testa necron och druiden i helgen i alla fall. Blir nog bara lite sporadiskt dock.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Helgens mål får bli att kirra ett mount, så det blir Goblinjakt deluxe.

Medlem

Jag har hoppat nästan all story och dialog för att spara till lanseringen.
Med det sagt ska det bli kul att testa necro och druid till helgen. Sorc har varit roligast hintintills följt av rogue.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag är också lite rädd att bli "less" på första zonen, men tänkte att jag ska testa necron och druiden i helgen i alla fall. Blir nog bara lite sporadiskt dock.

Har precis levlat upp en druid i D2 och jag har jättesvårt för den tillsammans med rouge... Necro är kul och hade gärna sett crusaderklassen!

Medlem

När blir det open-beta då?

Redaktör
Skrivet av Majorkraft:

När blir det open-beta då?

Fredag kl 17 börjar den. Pågår till måndag kväll.


signatur
Medlem
Skrivet av stenman:

Helgens mål får bli att kirra ett mount, så det blir Goblinjakt deluxe.

Går ju inte att få mount i betan. Måste va lvl 30.

Medlem

kan man levla vidare i öppna betan & få den wolf grejen ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Går ju inte att få mount i betan. Måste va lvl 30.

Okej, hört både ock.
Att questchain för mount är låst men att goblins kan droppa.
Samt din variant.
Det har ju varit samma rykte om uniques att de ej finns på svårighetsgraden men där har ju Butcher sin cleaver ändå samt att det finns två ringar.

Medlem
Skrivet av stenman:

Helgens mål får bli att kirra ett mount, så det blir Goblinjakt deluxe.

Ärsh, den får du ju ändå inte ha kvar, bättre att passa på att testa de olika classerna så du vet vad du ska börja med vid release så slipper du slösa tid på välja fel

Medlem

Varför kan inte spel ta lite tid typ new world gick fort o maxxa sen fanns inget o göra. Här är endgame annorlunda men jag hade tyckt det var soft om det tog några månader o maxxa lvl innan paragon

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ärsh, den får du ju ändå inte ha kvar, bättre att passa på att testa de olika classerna så du vet vad du ska börja med vid release så slipper du slösa tid på välja fel

Kommer spela rogue först, men då en challenge är lvl 100 med alla klasser så lär det bli en av varje ändå.

Men kommer nog spela säsong med den jag uppskattat mest efter lvl 100 under release.
Älskade att spela support i laddern på d3 så kanske kan bli nåt sådant även i d4 för 4manladder. Solo/duo nåt annat osv.

Medlem
Skrivet av stenman:

Okej, hört både ock.
Att questchain för mount är låst men att goblins kan droppa.
Samt din variant.
Det har ju varit samma rykte om uniques att de ej finns på svårighetsgraden men där har ju Butcher sin cleaver ändå samt att det finns två ringar.

Finns mounts att hitta, men går inte nyttja dem än, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

kan man levla vidare i öppna betan & få den wolf grejen ?

Ja

Medlem
Skrivet av Hyrax:

Finns mounts att hitta, men går inte nyttja dem än, tyvärr.

Tror på något sätt man kunde rida vet ej hur men sprang på en på mount jag hittade själv ingen någonstans i någon stad hittade stable men inga hästar. kan iof varit en blizzard emplye vet inte.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Tror på något sätt man kunde rida vet ej hur men sprang på en på mount jag hittade själv ingen någonstans i någon stad hittade stable men inga hästar. kan iof varit en blizzard emplye vet inte.

Det var NPCs. Mounts är inte upplåsta ännu, men stable där man skaffar mounts finns. Man behöver nå längre i quest line (ryktesvis sker det i Act II)

1
Skriv svar