Apex Legends ska leva i minst "10–15 år", säger Respawn som öppnar tredje studio

Robot
Apex Legends ska leva i minst "10–15 år", säger Respawn som öppnar tredje studio

Wisconsin-teamet kommer stötta live service-spelet.

#apex-legends


Medlem

Spelar det lite av och till. Men det var några veckor sedan jag spelade senast. Kul att de håller det vid liv men nu borde det nog finnas tillräckligt med pengar för ett nytt Titanfall.

Medlem

Mitt definitiva go-to FPS!
Ständigt kul, bra variation mellan matcherna och många karaktärer att välja mellan och forma sitt spelsätt!

Medlem

Snyggt att öppna ny studio efter att ha sparkat 200 anställda genom Zoom förra månaden.
https://www.nme.com/news/gaming-news/ea-reportedly-fires-over...

Inaktiv

Går det så pass bra? Kommer ihåg deras oväntade release från ingenstans.

ELF
Medlem

Aldrig spelat. Bara kört Titanfall vilket jag diggar riktigt hårt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Spelar och kollar ALGS! Fantastiskt kul! Synd bara att det är så pass buggigt som det faktiskt är. Det, om något, borde de lösa. Fast det är ju mer pengar i cosmetics förstås... 😭

Inaktiv
Skrivet av anon_332538:

Går det så pass bra? Kommer ihåg deras oväntade release från ingenstans.

Jo det ligger på plats 3 på Steam just nu i aktiva spelare med över 200 000 och plats 11 på Twitch med över 60 000 tittare så verkar vara gode populärt ännu.

Avstängd

Finns ej på Xcloud så kan ej spela. När ska vi få Apex Legends på EA Play tro?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Snyggt att öppna ny studio efter att ha sparkat 200 anställda genom Zoom förra månaden.
https://www.nme.com/news/gaming-news/ea-reportedly-fires-over...

Det är lite så det fungerar. Företag startar ibland dotter företag som igentligen bara har folk dom vill bli av med(och sen lägger dom ner hela det företaget). Företagen gör vad dom kan för att dom ska kunna göra som dom vill så mycket som möjligt. Därför så grinar jag lätt varje gång någon lurad sate säger att "företag ska få göra vad dom vill" utan någon påverkan från landet/dom som styr i den delen av världen. Företag är lite mini diktaturer på det sättet utan folkvalda. Och har ofta egna lagar så mycket dom kan. Därför blev tex me too en så stor grej när det igentligen redan var olagligt utanför företagens kontroll.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Finns ej på Xcloud så kan ej spela. När ska vi få Apex Legends på EA Play tro?

Spelet är väl gratis? Bara att ladda ner och spela. Det kostar om du vill ha fler "Legends" eller utsmyckningar till vapnen.

Medlem

Kul spel och det enda från EA jag spelat på senare år. Särskilt trevligt då det är gratis
Jobbigt dock att det är så beroendeframkallande. Händer ofta när jag tänker ha en slow gaming-söndag att jag bara tänker köra en match eller två Apex, sedan 4-5h med nått RPG. Men slutar med att det blir 20 matcher istället varav jag dör inom 5 minuter i 70% av dem...

Skrivet av GustavA:

Spelet är väl gratis? Bara att ladda ner och spela. Det kostar om du vill ha fler "Legends" eller utsmyckningar till vapnen.

Fattar inte riktigt hur det här med micro-transaktioner fungerar. Har inte spenderat en spänn på spelet men har kunnat låsa upp mängder med utsmyckningar.

Medlem

Jävla skitspel, man dör ju bara hela tiden 😄

Nej, jag gillar verkligen Apex. Jag är jättedålig på det men jag har kul när jag dör för det mesta.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av jontebula:

Finns ej på Xcloud så kan ej spela. När ska vi få Apex Legends på EA Play tro?

EA play som i EA's app? Som tidigare sagt är spelet gratis och finns på EA's app. 😊

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Jävla skitspel, man dör ju bara hela tiden 😄

Nej, jag gillar verkligen Apex. Jag är jättedålig på det men jag har kul när jag dör för det mesta.

Är det många som fuskar i Apex?
Jag inser ju att jag är gammal segtänkt gubbe och förväntar mig ju inte att vara bra på spelet direkt, men ibland slår det mig när man spelar med nån random som tar ihjäl exakt allt på tre sekunder utan att ta minsta skada, har de nått sorts fusk igång så de alltid är förberedda och har starkare auto aim än vi andra, eller är folk så bra att de kan döda 20+ pers på det viset?

Skrivet av GustavA:

Spelar det lite av och till. Men det var några veckor sedan jag spelade senast. Kul att de håller det vid liv men nu borde det nog finnas tillräckligt med pengar för ett nytt Titanfall.

Dom har ju gjort "Jedi Survivor", och den stora pengakon är ju fortfarande Apex, så det kommer inte hända tror jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Majoren:

Är det många som fuskar i Apex?
Jag inser ju att jag är gammal segtänkt gubbe och förväntar mig ju inte att vara bra på spelet direkt, men ibland slår det mig när man spelar med nån random som tar ihjäl exakt allt på tre sekunder utan att ta minsta skada, har de nått sorts fusk igång så de alltid är förberedda och har starkare auto aim än vi andra, eller är folk så bra att de kan döda 20+ pers på det viset?

Jag vet faktiskt inte, spelar på konsol och har ingen aning om hur utbrett det är med fusk där.

Håller dock med att man ibland blir lite fundersam på hur vissa får så jäkla många kills och dödar en på nån sekund bara.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kul spel och det enda från EA jag spelat på senare år. Särskilt trevligt då det är gratis
Jobbigt dock att det är så beroendeframkallande. Händer ofta när jag tänker ha en slow gaming-söndag att jag bara tänker köra en match eller två Apex, sedan 4-5h med nått RPG. Men slutar med att det blir 20 matcher istället varav jag dör inom 5 minuter i 70% av dem...

Fattar inte riktigt hur det här med micro-transaktioner fungerar. Har inte spenderat en spänn på spelet men har kunnat låsa upp mängder med utsmyckningar.

Det finns en ingame valuta (Apex coins) du får betala riktiga kronor för. Med den valuta kan du sedan köpa battlepass och låsa upp mer utsmyckningar. Dessutom kan du köpa nya legends. BP kostar runt en hundring/säsong och om jag inte minns helt fel så kan du via BP få ihop tillräckligt med Apex coins för att köpa ett nytt BP när nästa säsong drar igång.

1
Skriv svar