Battlefield 1943, Bad Company 1 och 2 försvinner snart från digitala butiker

Robot
Battlefield 1943, Bad Company 1 och 2 försvinner snart från digitala butiker

Och pluggen rycks ur onlineservrarna i slutet av året.

#bad-company-2, #battlefield, #dice


Medlem

Så snart finns bara minnet av en tidigare bra spelserie kvar alltså

Så trist, fantastiska spel, många härliga minnen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mer synd är väl att guldkornet mirrors edge försvinner.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelade 1943 väldigt mycket förut, roligt spel!
Synd att det försvinner, brukar hoppa tillbaka till det på ps3an minst några gånger per år.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Så trist, fantastiska spel, många härliga minnen.

Agreed! Grymt spel! Säkert lagt hundratals om inte tusentals timmar på det. RIP

Medlem

Gick det inte rykten om att BC2 till PC kommer att leva vidare med inofficiella servrar?

Medlem

Hah, 1943…kan inte vara många som spelat det genom åren, var ju knappt vid liv när det släpptes


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dunder:

Mer synd är väl att guldkornet mirrors edge försvinner.

Det gör det inte!

https://twitter.com/Battlefield/status/1638266357933301760


signatur

Jump in.

Geeks Gaming

Hoppas verkligen pc communityn lever vidare. Bc2 är fortfarande ett av de bästa bf som gjorts.

Medlem

Med tanke på att onlinedelen försvinner senare i år. Kan man spela multiplayer offline via tex local co-op? Hur är det idag?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Skrivet av Matrosen:

Spelade 1943 väldigt mycket förut, roligt spel!
Synd att det försvinner, brukar hoppa tillbaka till det på ps3an minst några gånger per år.

Så jävla bra, är nog favoriten och då har jag lirat alla BF. Spelade som fan 2009 - 2011 och testade dra igång PS3:an 2020 och till min förvåning var servrarna fortfarande helt fulla

Medlem

Det kommer garanterat att väckas till liv igen från icke DICE eller EA verksamheter.

Se på Battlefield 2, fick återupplivning.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Konstigt. Bad Company spelen har ju iaf singel player campaigns. Synd att ta bort hela spelen då.
_______________________________________________________________________________
Angående att Bad Company 2 fick flest röster på FZ håller jag inte med om. Det går inte att ligga ner i spelet vilket är riktigt illa i ett militärspel. Använder ofta den funktionen i FPS. Det går bara att huka sig vilket inte är tillräckligt i sådana spel anser jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Soulless:

Hah, 1943…kan inte vara många som spelat det genom åren, var ju knappt vid liv när det släpptes

Installerar och spelar det lite då och då på Xbox och det har alltid funnits servrar igång med folk.

Medlem

BC2 är än idag det bästa BF jag lirat. Fantastisk multiplayerupplevelse. Synd att det inte finns något med samma känsla idag.

Inaktiv
Skrivet av BloodFarmer:

BC2 är än idag det bästa BF jag lirat. Fantastisk multiplayerupplevelse. Synd att det inte finns något med samma känsla idag.

THE FINALS är ju skapat av ett gäng DICErtörer och även om det och BC2 är rätt olika spel i grunden så är förstörelsen rätt så lånad av BC2.

Medlem

Jävlar vad bc2 fick skit från PC-spelare vid release. Och efter också. Nerdummat och konsolifierat jämfört med bf2. Gick inte ens att gå prone för fan...


signatur

Ducati Streetfighter 848

ELF
Medlem

Spelade BFBC2 för kanske två år sedan. Det spelade verkligen inte bra med modern hård- eller mjukvara. Laggade som tusan.

Förståligt att det läggs ned då det kostar att ha igång servrar.
Men än en gång ser vi felet med multiplayer som är låst till en central server.
Länge leve gammla spel med direct connect och LAN.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag är fortfarande hoppfull om att dom annonserar Bad Company 3 snart... Kanske till E3 i sommar?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Avstängd
Skrivet av BloodFarmer:

BC2 är än idag det bästa BF jag lirat. Fantastisk multiplayerupplevelse. Synd att det inte finns något med samma känsla idag.

Hur kan man inte göra ett Bad company 3 med full destruction och en grym singleplayercampaign? Vill inte EA tjäna pengar eller?

Medlem

Å, vad tråkigt! Jag brukar ofta gå in och spela det.
BC2 har en speciell känsla som inte de andra Battlefield-spelen har.
Banorna är så fina och bra dessutom.
Varför kan DICE inte göra en BC3?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Jag är fortfarande hoppfull om att dom annonserar Bad Company 3 snart... Kanske till E3 i sommar?

Ursäkta negativ inställning men tror det blir en besvikelse så de kan lika gärna låta bli, Dice nu är inte samma som förr, har ju senaste spelen visat. Blir gärna överbevisad för älskar BC2 men fram tills det släpps och är fantastiskt så kommer jag vara skeptisk.

Medlem

Har spelat alla BF spel men BC2 var inkörsporten till att spela den serien dagligen. Många bra minnen från det spelet.

Medlem

BC2 - Ljudet!

Skribent
Skrivet av Kleven:

Hur kan man inte göra ett Bad company 3 med full destruction och en grym singleplayercampaign? Vill inte EA tjäna pengar eller?

Bad Company var ju mer tänkt som en spin-off till konsoler först. Så jag tror EA resonerar så att nu när vanliga BF körs på alla plattformar behövs inte BC längre...

Med det sagt vill jag själv ha en 3a...please?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Synd! Brukar köra 1943 mellan varven. Riktigt bra spel!

Medlem
Skrivet av Siggesvenskas:

BC2 - Ljudet!

Åh ljudet!

Jag hade nyligen införskaffat en potent Bose ljudanläggning minns jag när BC2 var aktuellt.

Det lät helt otroligt med ljudinställningen på ”War Tapes” tyckte jag. 😃


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Kleven:

Hur kan man inte göra ett Bad company 3 med full destruction och en grym singleplayercampaign? Vill inte EA tjäna pengar eller?

Helt oförståeligt för mig också. Men det är väl för lite snabba intryck och endorfiner med dagens mått. Alla nyare BF är ju bara kaotiska, inget strategiskt utan det ska bara smälla överallt hela tiden. Och det är kanske, tyvärr, så som kidsen idag vill ha det.

Jag upplevde iallafall att BC2 var lite mer slow pace än t.ex. BF4 och framåt, det var bland annat det som gjorde det så bra. Plus att folk ofta faktiskt spelade i squads, vilket var sjukt kul när teamplayet fungerade.

Medlem
Skrivet av laban005:

Ursäkta negativ inställning men tror det blir en besvikelse så de kan lika gärna låta bli, Dice nu är inte samma som förr, har ju senaste spelen visat. Blir gärna överbevisad för älskar BC2 men fram tills det släpps och är fantastiskt så kommer jag vara skeptisk.

Nej det kostar givetvis att ägas av ett imperium med skilda intressen. Säga vad man vill om 2042-releasen, men de har onekligen vänt på skutan till sin rätta sida. Finns trots allt utvecklare som skiter helt och hållet i sådant efter de första säljsiffrorna.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

12
Skriv svar