Dune-manusförfattaren Jon Spaihts har hand om Netflix Gears of War-film

Robot
Dune-manusförfattaren Jon Spaihts har hand om Netflix Gears of War-film

"Ett av spelhistoriens stora actionspel."

#Gears-of-war, #Netflix, #The-coalition


Medlem

Har en dålig känsla över att det här kommer bli jävligt dåligt. Hoppas jag har fel..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Med tanke på att karaktärerna och storyn är det absolut sämsta med Gears of War är jag otroligt skeptisk till detta.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

KoP
Medlem
Skrivet av Force:

Med tanke på att karaktärerna och storyn är det absolut sämsta med Gears of War är jag otroligt skeptisk till detta.

Nja.. karaktärerna kan upplevas ganska ensidiga på ett sätt men det finns ganska mycket story bakom att berätta och frambringa i ljuset både när det kommer till Marcus Fenix, Dominic Santiago och ett flertal andra karaktärer.

Skulle gärna se lite berättande kring Marcus och hans far t.ex och sen vore det givetvis intressant att få se lite innan emergency day och fram tills att det brakar loss.

Beroende på hur dom väljer att gestalta och berätta spelet/spelen så kan det antingen bli ganska skapligt eller pannkaka av det hela. Hoppas givetvis på det förstnämnda.

Medlem

För att det här ska bli bra så kommer dom behöva förflytta sig ganska mycket från spelens tempo, attityd och berättande. För i grunden finns det ju något intressant med Gears of War-världen.

Men jag håller det för uteslutet att det ens kommer att snudda några Dune-nivåer i slutänden. För den rullen är ju magisk.

Medlem

Kommer bli skit. Direkt till Netflix blir inte bra.
Halo-serien och Sagan Om Ringen-serien var så uselt så det inte går att beskriva i ord.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tveksam till detta. Tycker storyn i Gears of War är lite upp och ned. Börjar bra i första spelet men känns som det går lite utför sen fram till Gears 5 och i viss mån Gears tactics.

Medlem
Skrivet av Force:

Med tanke på att karaktärerna och storyn är det absolut sämsta med Gears of War är jag otroligt skeptisk till detta.

Håller inte med. Jag gillar verkligen karaktärerna och deras bakgrund. Samt världen, dess arkitektur och historia. Hoppas detta blir lika bra som spelen


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Håller inte med. Jag gillar verkligen karaktärerna och deras bakgrund. Samt världen, dess arkitektur och historia. Hoppas detta blir lika bra som spelen

Alltid tyckt det känts som sådana riktigt amerikanska "big guys with big guns" dude military-bro karaktärer


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

har för mig att Dune var skit, men kanske har jag fel. Har inga större förväntningar på detta


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Force:

Alltid tyckt det känts som sådana riktigt amerikanska "big guys with big guns" dude military-bro karaktärer

Jaha? Om nu så varit fallet (det är det inte), vad är problemet? Att de inte är trans som identifierar sig som en asiat från Uganda som vill vara bibliotekarie i Sao Paolo?
Att vara en man med muskler och vapen är inte ett problem.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jaha? Om nu så varit fallet (det är det inte), vad är problemet? Att de inte är trans som identifierar sig som en asiat från Uganda som vill vara bibliotekarie i Sao Paolo?
Att vara en man med muskler och vapen är inte ett problem.

Ta det lugnt nu. Du måste inte elda upp dig.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jaha? Om nu så varit fallet (det är det inte), vad är problemet? Att de inte är trans som identifierar sig som en asiat från Uganda som vill vara bibliotekarie i Sao Paolo?
Att vara en man med muskler och vapen är inte ett problem.

Ojdå, verkar som jag träffade en red pillrad konservativ nerv där.
Problemet för mig är att jag tycker den sortens karaktärer är skittråkiga, jag framför bara min åsikt här, alla har olika 😘


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Bra kille på manus i alla fall. Dune var helt Awesometacular.

1
Skriv svar