Neil Druckmann ger oss en teaserbild för säsong 2 av The Last of Us

Medlem
Skrivet av JRA:

Uppenbart måste det vara så. Helt uppenbart. Det kan ju inte bero på något annat. Det är helt uteslutet att man kan tro eller tänka något annat än du av någon annan anledning än den du uppgav. Fortsätt intala dig själv det om det får dig att sova bättre om nätterna. Men du får ursäkta om jag mest bara skrattar åt sådant struntprat.

Ta det med ro, jag sa "om jag hade tid". Jag har absolut inte tid att sammanställa ett sådant diagram så du har inget att bekymra dig för

Medlem

Om s2 utspelar sig som spelet TLOU 2 då har jag redan 0 intresse, första gången jag 100% önskar att de inte föjer källmaterialet


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

eld
Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Om s2 utspelar sig som spelet TLOU 2 då har jag redan 0 intresse, första gången jag 100% önskar att de inte föjer källmaterialet

Om?

Det har redan varit sen länge att de ska göra två säsonger av part 2.

Men inte bara det, ett helt avsnitt kommer handla helt om Abbys träningsregim.

Medlem

Varför i hela friden skulle de byta ut Ellie skådespelare för en ny säsong? Det här är ju inte Witcher serien tack och lov.

Spel och film behöver inte vara realistiska. Att folk på film och i spel har muskler och är vackra är för att förhöja fantasinivån ett snäpp. Gör man film och spel som ska vara så realistiska som möjligt så blir de nog förmodligen rätt trist att titta på.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Skrivet av scaryfoot:

Abbys fysik är fortfarande ett känsligt ämne. Lär blossa upp igen när säsong 2 kommer. Då kanske vi klagar på att hon inte är lika stor som i spelet.
I slutet av spelet så hade hon

tappat mycket massa. Såg mer ut som Sarah Connor i Terminator 2. Som också tränade och var en krigare.

Har inte spelat TLOU 2 men tyckte också det var konstigt med en så pass biffig kvinna först.
Jag trodde ju det var ont om mat i post-apokalypsen och alla levde på gränsen.
Frågade om detta i en tråd här om det fanns någon förklaring. Helt ärlig fråga. Det är ju inte jättevanligt.
Blev stämplad som kvinnohatare direkt.
Läste sen på och såg att hon hade sin hideout eller nåt i ett gym, vilket förklarade saken (även om det kanske inte är helt realistiskt med matbrist etc som folk skriver här, men whatever det är ett spel, nu fick jag åtminstone en koppling mellan hennes top-notch fysik och världen).

Synd bara att folk ska vara så snabba på att bli secondhand-kränkta och börja gnälla.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Har inte spelat TLOU 2 men tyckte också det var konstigt med en så pass biffig kvinna först.
Jag trodde ju det var ont om mat i post-apokalypsen och alla levde på gränsen.
Frågade om detta i en tråd här om det fanns någon förklaring. Helt ärlig fråga. Det är ju inte jättevanligt.
Blev stämplad som kvinnohatare direkt.
Läste sen på och såg att hon hade sin hideout eller nåt i ett gym, vilket förklarade saken (även om det kanske inte är helt realistiskt med matbrist etc som folk skriver här, men whatever det är ett spel, nu fick jag åtminstone en koppling mellan hennes top-notch fysik och världen).

Synd bara att folk ska vara så snabba på att bli secondhand-kränkta och börja gnälla.

Du resonerar för snällt och logiskt. Detta är internet. Du måste komma med påstående att du "vet" eller att "du har sett på youtube" och därmed är "en expert"....

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Nu handlar diskussionen dock inte om "alla muskliga män i alla slags filmer". Skapa en tråd om det och jag kommer att instämma där också hur korkat och orealistiskt det likaså är med "alla muskliga män i alla slags filmer" (för det är det).

Nej det gör ju inte det eftersom det inte finns några diskussioner om dessa män eftersom alla andra män inte ser något fel i det. Men när en kvinna är krallig så finns det män som säger att hon inte kan bli det utan fusk.

Det är egentligen precis vad sexism handlar om även om den som säger det inte vet om det. Just att begränsa kvinnor och säga att de inte kan utifrån sin egna okunskap eller ignorans. Lite som rasism i vissa länder där folk inte fattar att det de kan säga i media faktiskt är nedvärderande mot tex svarta. Ignorans helt enkelt.

eld
Medlem
Skrivet av anon_79617:

Har inte spelat TLOU 2 men tyckte också det var konstigt med en så pass biffig kvinna först.
Jag trodde ju det var ont om mat i post-apokalypsen och alla levde på gränsen.
Frågade om detta i en tråd här om det fanns någon förklaring. Helt ärlig fråga. Det är ju inte jättevanligt.
Blev stämplad som kvinnohatare direkt.
Läste sen på och såg att hon hade sin hideout eller nåt i ett gym, vilket förklarade saken (även om det kanske inte är helt realistiskt med matbrist etc som folk skriver här, men whatever det är ett spel, nu fick jag åtminstone en koppling mellan hennes top-notch fysik och världen).

Synd bara att folk ska vara så snabba på att bli secondhand-kränkta och börja gnälla.

Ett tips är ju att sluta med fördomarna så kommer folk inte reagera så starkt.

Varför måste alla kvinnors position i spel och media förklaras i minsta detalj, varför måste det rättfärdigas?

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Så du menar att Abbys prio 1 i den världen efter undergången skulle vara träning på gym, flera pass om dagen, cykel till och från jobbet och bra kost? På fullaste allvar? Okej... Whatever. 🤣

Haha ja tydligen, annars hade hon inte sett ut som hon gjorde. Det fanns gym och mat men det fanns nog inga smartphones, tv med Netflix, tv-spel och annat. Jag hade också lagt mer tid på gym då än jag gör nu

Medlem
Skrivet av lonian:

Varför i hela friden skulle de byta ut Ellie skådespelare för en ny säsong? Det här är ju inte Witcher serien tack och lov.

Spel och film behöver inte vara realistiska. Att folk på film och i spel har muskler och är vackra är för att förhöja fantasinivån ett snäpp. Gör man film och spel som ska vara så realistiska som möjligt så blir de nog förmodligen rätt trist att titta på.

Haha såklart ett helt avsnitt ska handla om när hon kör beast mode på gymmet så ingen blir kränkt eller second hand kränkt (första gången jag läste det uttrycket och jag älskar det)

Inaktiv
Skrivet av eld:

Ett tips är ju att sluta med fördomarna så kommer folk inte reagera så starkt.

Varför måste alla kvinnors position i spel och media förklaras i minsta detalj, varför måste det rättfärdigas?

Uuuuuuuuuuuuusch för såna som dig. Orkar inte.

Skrivet av jeppe109:

Kommer det att spelas golf i säsong 2 månntro?

Det är nog det serien "huvudsakligen" kommer handla om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

The Last of us spelar ju lite på att shocka tittarna/spelaren.
Jag tänker på 3e avsnitter i serien, bögar hånglar och har sex, Ellie avslöjas vara lesbisk, Abby går runt som muskelberg, du spelar från den andra krigarens synvikel osv. Vad kan de mer komma på här näst. Nu vet vi redan mycket, vi som spelat men de kan säkert kräma in något mer som folk pratar högt och länge om och det är just detta som gör det till en unikt upplevelse.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

eld
Medlem
Skrivet av lonian:

The Last of us spelar ju lite på att shocka tittarna/spelaren.
Jag tänker på 3e avsnitter i serien, bögar hånglar och har sex, Ellie avslöjas vara lesbisk, Abby går runt som muskelberg, du spelar från den andra krigarens synvikel osv. Vad kan de mer komma på här näst. Nu vet vi redan mycket, vi som spelat men de kan säkert kräma in något mer som folk pratar högt och länge om och det är just detta som gör det till en unikt upplevelse.

Visst att det shockar vissa, men det är ju inte målet med dessa saker, målet med avsnitt 3 var ju hjärtevärmande.

Medlem
Skrivet av eld:

Visst att det shockar vissa, men det är ju inte målet med dessa saker, målet med avsnitt 3 var ju hjärtevärmande.

Min poäng är att det inte finns många filmer eller serier de går djupt in på det, oftast är det heterosexuella människors historier, och skulle det vara så att var och varannan film/serie innehöll dessa scener så hade nog inte folk brytt sig lika mycket.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Har inte spelat TLOU 2 men tyckte också det var konstigt med en så pass biffig kvinna först.
Jag trodde ju det var ont om mat i post-apokalypsen och alla levde på gränsen.
Frågade om detta i en tråd här om det fanns någon förklaring. Helt ärlig fråga. Det är ju inte jättevanligt.
Blev stämplad som kvinnohatare direkt.
Läste sen på och såg att hon hade sin hideout eller nåt i ett gym, vilket förklarade saken (även om det kanske inte är helt realistiskt med matbrist etc som folk skriver här, men whatever det är ett spel, nu fick jag åtminstone en koppling mellan hennes top-notch fysik och världen).

Synd bara att folk ska vara så snabba på att bli secondhand-kränkta och börja gnälla.

En av de första sakerna man ser när man spelar

som Abby igen är när hon går förbi ett stort gym, och en idrottsarena full med boskap. Så det förklarar både var hon tränar och att hon har tillgång till proteinerna.

KoP
Medlem

Är det månne Abbys hand som greppar hammare på bilden?

Förövrigt är det bara trams att diskutera Abbys fysik. FIlm är fantasy och det finns inga regler kring att stenhård realism måste tillämpas. :'D

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Har inte spelat TLOU 2 men tyckte också det var konstigt med en så pass biffig kvinna först.
Jag trodde ju det var ont om mat i post-apokalypsen och alla levde på gränsen.
Frågade om detta i en tråd här om det fanns någon förklaring. Helt ärlig fråga. Det är ju inte jättevanligt.
Blev stämplad som kvinnohatare direkt.
Läste sen på och såg att hon hade sin hideout eller nåt i ett gym, vilket förklarade saken (även om det kanske inte är helt realistiskt med matbrist etc som folk skriver här, men whatever det är ett spel, nu fick jag åtminstone en koppling mellan hennes top-notch fysik och världen).

Synd bara att folk ska vara så snabba på att bli secondhand-kränkta och börja gnälla.

Är Abby avsevärt mycket mer muskelmassa än de manliga karaktärerna i spelet? Ser inte varför hennes kost skulle vara annorlunda från deras. Har Joel Gears-of-war underarmar trots att han lever livet som luffare? Helt klart. Spelet innehåller mängder med saker som avviker mot vad som kanske ska vara "realistiskt". Frågan är vad man väljer att uppmärksamma.

Inaktiv
Skrivet av nixdorf:

Är Abby avsevärt mycket mer muskelmassa än de manliga karaktärerna i spelet? Ser inte varför hennes kost skulle vara annorlunda från deras. Har Joel Gears-of-war underarmar trots att han lever livet som luffare? Helt klart. Spelet innehåller mängder med saker som avviker mot vad som kanske ska vara "realistiskt". Frågan är vad man väljer att uppmärksamma.

Har inte nämnt eller jämfört med de manliga överhuvudtaget.
Jag vill bara att storyn ska vara komplett.
Hade det funnits en grön smurf bland de blå hade jag reagerat likadant.
Fattar inte hur det kan vara så jävla känsligt att fråga varför nån är ovanligt muskulös. Folk är så extremt töntiga nuförtiden.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Har inte nämnt eller jämfört med de manliga överhuvudtaget.
Jag vill bara att storyn ska vara komplett.
Hade det funnits en grön smurf bland de blå hade jag reagerat likadant.
Fattar inte hur det kan vara så jävla känsligt att fråga varför nån är ovanligt muskulös. Folk är så extremt töntiga nuförtiden.

Det jag säger är att det finns mängder av gröna smurfar (folk med välgödda muskler) men att folk väljer att peka ut den som är kvinna. Hon kör gym och äter mat som alla andra, jag vet inte vad det är för mystisk story du saknar här?

Inaktiv
Skrivet av nixdorf:

Det jag säger är att det finns mängder av gröna smurfar (folk med välgödda muskler) men att folk väljer att peka ut den som är kvinna. Hon kör gym och äter mat som alla andra, jag vet inte vad det är för mystisk story du saknar här?

Vetifan vad du snackar om.

Medlem
Skrivet av eld:

Om?

Det har redan varit sen länge att de ska göra två säsonger av part 2.

Men inte bara det, ett helt avsnitt kommer handla helt om Abbys träningsregim.

Vet inte vad du snackar om.

Jag ser serien för att jag gillar Joel om det som händer i spel 2 händer, då är jag inte intresserad av att fortsätta titta.

Är inte intresserad av andras träningsprogram gör mina egna


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Moderator | Testpilot

Det är, som nämnt innan, mäkta intressant att man ska diskutera huruvida realistiskt det är att en kvinna har mycket muskler i en postapokalyptisk värld men samma typ av diskussioner händer nästan aldrig när män har det.

Kan nästan garantera att vi inte hade suttit och snackat såhär om Abby hade varit en man istället. Folk kommer vilja påstå att "jo det hade jag visst", men tycker mig aldrig se exempel på det alls. Inte här, eller på andra ställen.

Men nu ser jag gärna att vi går tillbaka och pratar om S2 och skippar snacket om Abby och stora musklers vara eller icke vara i en värld full av "zombies"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bara jag som får känslan av att folk försöker styra denna diskussion mot att handla om Abby istället för kassa storyn spelet bjöd på

Det jag inte gillar är vad de gör mot huvudkaraktären i TLOU 2, har aldrig gillat sådana typer av historier och jag hoppas innerligen att de som skriver TV serien gör ett bättre val


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mike_Swe:

Bara jag som får känslan av att folk försöker styra denna diskussion mot att handla om Abby istället för kassa storyn spelet bjöd på

Det jag inte gillar är vad de gör mot huvudkaraktären i TLOU 2, har aldrig gillat sådana typer av historier och jag hoppas innerligen att de som skriver TV serien gör ett bättre val

Anser det gjordes på ett snyggt sätt med tanke på temat för storyn. Synd att mista en sådan komplex karaktär, men jag tycker de gjorde ett bra jobb


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Anser det gjordes på ett snyggt sätt med tanke på temat för storyn. Synd att mista en sådan komplex karaktär, men jag tycker de gjorde ett bra jobb

Smaken är som baken tyckte det var en av de sämsta story valen jag någonsin sett


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mike_Swe:

Smaken är som baken tyckte det var en av de sämsta story valen jag någonsin sett

Men är det just bara för att..

Joel dog, sättet han dog på, eller allt runtom? För egen del älskade jag det. Att det blev rejäla konsekvenser för det han gjorde i första spelet. Inte bara för att han helst vårdslöst dödade Abbys Pappa, men också för att han var egoistisk när han räddade Ellie och inte tänkte på alla andra han kunde räddat. Hon har ju egentligen flera anledningar att se Joel som en skitig person, en "onding", som förtjänar det han fick.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men är det just bara för att..

Joel dog, sättet han dog på, eller allt runtom? För egen del älskade jag det. Att det blev rejäla konsekvenser för det han gjorde i första spelet. Inte bara för att han helst vårdslöst dödade Abbys Pappa, men också för att han var egoistisk när han räddade Ellie och inte tänkte på alla andra han kunde räddat. Hon har ju egentligen flera anledningar att se Joel som en skitig person, en "onding", som förtjänar det han fick.

Sättet och anledningen


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mike_Swe:

Sättet och anledningen

Ah, inte så mycket att göra åt saken då.

Alltid jobbigt såklart att se en karaktär man tycker om bli behandlad sådär. Tycker han förtjänade det egentligen så har inget problem med det, även om han är en intressant OCH bra karaktär som jag gärna sett mer av.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Det jag inte gillar är vad de gör mot huvudkaraktären i TLOU 2, har aldrig gillat sådana typer av historier och jag hoppas innerligen att de som skriver TV serien gör ett bättre val

Jag tror inte det är menat att

han ska vara huvudkaraktären i part 2.

Gillar man Game of Thrones så finns det ju fullt av detta att karaktärer som man gillar dör, som Joel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar