Robot
Redfall

Arkanes vampyrdräpare förbryllar och det verkar vara ett måste att du ringer en vän.

#redfall


Medlem

Redfall ser ut som ett spel som alla kommer lira första veckan, och sedan kommer det att sakta dö ut. Det ser liksom inget speciellt ut, det har ingen "WOW, jag måste spela detta!"-faktor.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Typiskt "xbox/game pass spel" en axelryckning är vad det här spelet känns som.
Nått för live service folket.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Typiskt "xbox/game pass spel" en axelryckning är vad det här spelet känns som.
Nått för live service folket.

Exakt så. Släpps det på Gamepass så kan man lita på att spelet kommer utan en själ.

Medlem

Kommer spela det med partnern, åtminstone prova. Vi tyckte bl.a. om Outriders väldigt mycket, så kan tänkas vara "up our alley", så att säga.

Medlem
Skrivet av Kleven:

Exakt så. Släpps det på Gamepass så kan man lita på att spelet kommer utan en själ.

Jag brukar inte kommentera här. Men det här var det dummaste jag läst på länge. Så kunde inte hålla mig borta.

Hade du otur när du tänkte nu?
Eller du kanske inte alls har koll på vilka spel som finns på game pass? Eller vilka spel som ska släppas?

Medlem

Dumt att inte låta dig få testa spelet i co-op. Det är som att få testköra en ferrari men den är strypt till 50km/h.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Typiskt "xbox/game pass spel" en axelryckning är vad det här spelet känns som.
Nått för live service folket.

Skrivet av Kleven:

Exakt så. Släpps det på Gamepass så kan man lita på att spelet kommer utan en själ.

"Redfall is a serious game of the year contender"
https://www.godisageek.com/2023/03/redfall-is-a-serious-game-...

Håller med! Typiskt game pass spel!

Sry men var tvungen att trolla tillbaks lite.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Avstängd
Skrivet av nmbrg:

Jag brukar inte kommentera här. Men det här var det dummaste jag läst på länge. Så kunde inte hålla mig borta.

Hade du otur när du tänkte nu?
Eller du kanske inte alls har koll på vilka spel som finns på game pass? Eller vilka spel som ska släppas?

Skrivet av PFC Hudson:

"Redfall is a serious game of the year contender"
https://www.godisageek.com/2023/03/redfall-is-a-serious-game-...

Håller med! Typiskt game pass spel!

Sry men var tvungen att trolla tillbaks lite.

Det är min åsikt och min erfarenhet av Gamepass, annars hade jag inte skrivit den.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Typiskt "xbox/game pass spel" en axelryckning är vad det här spelet känns som.
Nått för live service folket.

Tycker inte det ser ut som ett spel för mig, men kan ändå uppskatta att utvecklarna får testa på lite olika grejer.

Eller så kan man köra som Sony som applicerar samma koncept på alla sina spel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Typiskt "xbox/game pass spel" en axelryckning är vad det här spelet känns som.
Nått för live service folket.

Skrivet av Kleven:

Exakt så. Släpps det på Gamepass så kan man lita på att spelet kommer utan en själ.

Skrivet av Bobiri:

Eller så kan man köra som Sony som applicerar samma koncept på alla sina spel.

Men snälla nån, måste ni konsolkriga och kasta bajs runt er i varenda tråd? Väldigt onödigt och sprider bara dålig stämning.

Avstängd
Skrivet av Kalliban:

Men snälla nån, måste ni konsolkriga och kasta bajs runt er i varenda tråd? Väldigt onödigt och sprider bara dålig stämning.

Vi konsolkrigar inte. Både Molotov och Bobiri har helt rätt i sina observationer eftersom båda pekar ut problemen med Sony och Microsoft.

Man kan alltså kritisera utan att behöva ta någons sida. Är du med?

Medlem

Känns det inte lite oinspirerat för att vara Arkane? De har ju skapat en av de fränaste världarna iom Dishonored men tycker det här känns så blekt i jämförelse.

Ambassadör
Xbox

Efter att ha sett en hel del previews så är mitt intryck mycket gott. Jag kommer primärt att köra i singleplayer, med co-op som en grej efteråt hade jag tänkt. Tror att valet av karaktär spelar roll lite i hur SP upplevs.

Blir riktigt gött detta!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag tycker det ser lovande ut. Ser fram emot att få spela det!

Medlem

Jag älskar Arkanes Dark Messiah- , -Prey och Dishonoredspel, men Deathloop var så fruktansvärt tråkigt att jag inte kunde spela klart det. Det här ser tyvärr inte mycket bättre ut enligt mig...

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Men snälla nån, måste ni konsolkriga och kasta bajs runt er i varenda tråd? Väldigt onödigt och sprider bara dålig stämning.

Vaknat på fel sida?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Dödgrävaren
Skrivet av Jozo:

Jag älskar Arkanes Dark Messiah- , -Prey och Dishonoredspel, men Deathloop var så fruktansvärt tråkigt att jag inte kunde spela klart det. Det här ser tyvärr inte mycket bättre ut enligt mig...

Deathloop var rätt kul tyckte jag, visst det var inte Dishonored-nivå men som en kvick "roguelite"-shooter så var det faktiskt rätt kul, man fick bara tvinga sig ifrån smygandet. Så håller inte alls med om att det var "fruktansvärt tråkigt" på sin höjd aningen mediokert.

Medlem

Jag dyrkar kungarna på Arkane Studios. Men det grämer mig enormt åt att deras nästa spel RedFall verkar vara mer ett CO-OP spel än ett singel player spel som deras tidigare mästerverk var.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Stelt. Knappt nån feedback när man skjuter eller när vampyrerna träffas. Ingen tyngd i något. Damage-siffror som poppar upp när man skjuter. Cartoony grafik. Live service-vibbar.

Tror inte jag behöver hålla koll på detta något mer.

Medlem

Skönt med ett spel med vampyrer istället för zombies. Men som andra redan sagt ger inte gameplay videos hög puls direkt.

Medlem

Kul att gamepass får ännu ett toppenspel.

Medlem

Ja, kul att de flesta förhandstittar är väldigt positiva.

Avstängd

Ser ut lite som Saints Row.

Medlem

Glad att det kommer på Game Pass.
Då slipper jag vänta ett år eller två för att hitta en billig rea.
Verkar bli hur kul som helst i för co-op.
Men gissar att det är 4 spelare som är max?

Avstängd

https://youtu.be/hbFEEM01dJI

Är mycket hypad. Ser ut att vara en av de bästa på många år.

Kommer du köra ensam eller med en vän eller flera vänner och bli en hel grupp?

Avstängd
Skrivet av Andy Hexagon:

Redfall ser ut som ett spel som alla kommer lira första veckan, och sedan kommer det att sakta dö ut. Det ser liksom inget speciellt ut, det har ingen "WOW, jag måste spela detta!"-faktor.

Ser fantastiskt ut och lär köpa alla DLC om man får nya ställen att utforska och ett förlängt champain asså likt Destiny 2

Är verkligen hypad och lär spela det mycket länge asså eftersom DLC även kommer till det.

Medlem

https://youtu.be/hbFEEM01dJI

Herregud det här ser bra ut. Det ser kul ut. Tror att det kommer bli höga betyg. Typ 89+ Metacritic. Garanterat ett GOTY spel för i år.

Redaktör
Ponny
Skrivet av CARTMAN:

Jag dyrkar kungarna på Arkane Studios. Men det grämer mig enormt åt att deras nästa spel RedFall verkar vara mer ett CO-OP spel än ett singel player spel som deras tidigare mästerverk var.

Känner lite som du. Arkane är en fenomenal studio, men det här har inte riktigt klickat. Ännu, det vill säga. Jag tänker inte utesluta något och jag kommer helt klart spela det. Dock funderar jag ändå på om det inte vore på sin plats med co-op (även om jag är inbiten ensamvarg för det mesta). I solo tror jag det riskerar att kännas ganska tomt. Nå, får se!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Also!

Undvik att kasta paj på varandra. Onödigt. Att kasta paj gör ingen glad. Äta paj däremot...?

Med det sagt: det är intressant att se hur pass stor vattendelare det här redan är. Följer med spänning fortsättningen, och om en dryg månad har vi facit. Fågel? Fisk? Eller kanske "bara" helt okej?


signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar