Arkane ska försöka ta bort online-kravet för Redfall

Robot
Arkane ska försöka ta bort online-kravet för Redfall

Och lovar att spelet varken har butik eller mikrotransaktioner.

#Arkane-studios, #Redfall, #nyhetstips


Medlem
Citat:

Anledningen till online-kravet är enligt Smith att det underlättar för Arkane att se hur folk faktiskt spelar spelet och var de stöter på problem. Som exempel nämner han att om spelare konstant ramlar av stegar och dör, kan de se detta och sätta igång att fixa hur stegarna fungerar.

Och detta måste alltså ske i realtid och är inte data som kan sparas och skickas eftersom? Frågan är om han verkligen tror på detta själv eller är medveten om hur mycket det stinker av skitsnack.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Och detta måste alltså ske i realtid och är inte data som kan sparas och skickas eftersom? Frågan är om han verkligen tror på detta själv eller är medveten om hur mycket det stinker av skitsnack.

Hans kommentar är så korkad att man tror att den är ett skämt. 😅


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Och detta måste alltså ske i realtid och är inte data som kan sparas och skickas eftersom? Frågan är om han verkligen tror på detta själv eller är medveten om hur mycket det stinker av skitsnack.

Helt fel ute är han nog inte, men det är nog snarare så att datat är mer värt för dom på andra sätt.

Det är sjukt idag hur det har blivit, när man ser rapporter som ”spelarna dräpte 3 miljarder monster under lanseringshelgen i spelet XYZ”. Allting övervakas, loggas och förs statistik på idag.

Jag är emot ”always online” av detta skäl, inte att det råkar dra 0.0001% av min gigabit-uppkoppling.

Medlem

"Vi övervakar er för er skull, inte vår."


signatur

I drank what?

Medlem

Bra om de tar bort det, gillar dessutom att spela solo i min egen takt och inte andras.

Medlem

Det har spekulerats i att varför Microsoft är så villiga att betala för zenimax och activision är för att få tillgång till användardata. Antar att det finns en stor inkomstkälla i att sälja speldata som inte har nyttjas tidigare

Medlem
Skrivet av whoo:

Helt fel ute är han nog inte, men det är nog snarare så att datat är mer värt för dom på andra sätt.

Det är sjukt idag hur det har blivit, när man ser rapporter som ”spelarna dräpte 3 miljarder monster under lanseringshelgen i spelet XYZ”. Allting övervakas, loggas och förs statistik på idag.

Jag är emot ”always online” av detta skäl, inte att det råkar dra 0.0001% av min gigabit-uppkoppling.

Sådan statistik används ju jättemycket för omballansering av kartor och vapen osv.
Dice brukar ibland publicera "trafik kartor" över sina kartor där dem kan se vart och hur spelarna transporterar sig på kartorna.
Med den infon kan de sedan göra rätt justeringar av kartorna.

På Battlefield V "Panzerstorm" karta kunde de tex se att många fotsoldater dog av fordon när dem försökte ta sig mellan flaggorna.
De kunde då även se vilka vägar spelarna tog och placera ut mer skydd och byggbara fortifikationer utefter dessa vägar spelarna tog. Visst kan man samla in mycket feedback via sina forum osv men den stora delen av spelarna letar aldrig upp dessa forum och delar aldrig med sig av sina upplevelser och feedback om spelen utan lägger bara helt enkelt ifrån sig spelen.

Men det gäller ju mest multiplayer då, vad gäller Sp spel så handlar det nog mest om att jaga buggar och se till att spelet inte är för lätt eller svårt. Ser dem tex att många spelare dör mycket och sedan slutar spela det kanske man behöver se över svårighetsgraderna. Men kan tycka som tidigare talare när det är Singleplayer spel att denna data skulle man nog kunna lagra offline till den punkt man kommer online och skicka datat då.

Avstängd

Är alltid bra om dom får datan direkt online och lättare kan fixa buggar m.m då får dom in all data om spelarna då bara några % skickar feedback.

Sen vet vi ej hur avtalet ser ut till Game Pass. Tror redan Microsoft säljer massa data om oss från Game Pass och Xcloud då vi rekommenderar spel m.m

Men då kommer dom asså inte ta bort det utan bara stänga av och vi kan aktivera om vi vill?

1
Skriv svar