Playstation VR2

Medlem

Recensioner på The Walking Dead: Saints & Sinners Chapter 2 - Retribution till PSVR2 har börjat rulla in nu, och det är i stort sett bara ros och hyllningar! Gemensamt för alla recensioner jag hittills har sett är även att PSVR2-versionen påstått är den bästa, till och med bättre än PCVR-versionen på Ultra-inställningar. Det är inte illa det.

Några recensioner på YouTube:

PSVR2 Without Parole: 9.3/10
https://www.youtube.com/watch?v=tJqIP7yr9jQ&t=68s&ab_channel=...

The VR Grid: 9/10
https://www.youtube.com/watch?v=Ylp2-fZfcus&ab_channel=TheVRG...

PSVR underground: 9.2/10
https://www.youtube.com/watch?v=vMtyUowfZ3U&t=14s&ab_channel=...

Jag har hittills bara testat lite smått, men ställer mig i hyllningskören. Det lilla jag har testat har varit fantastiskt!


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Recensioner på The Walking Dead: Saints & Sinners Chapter 2 - Retribution till PSVR2 har börjat rulla in nu, och det är i stort sett bara ros och hyllningar! Gemensamt för alla recensioner jag hittills har sett är även att PSVR2-versionen påstått är den bästa, till och med bättre än PCVR-versionen på Ultra-inställningar. Det är inte illa det.

Några recensioner på YouTube:

PSVR2 Without Parole: 9.3/10
https://www.youtube.com/watch?v=tJqIP7yr9jQ&t=68s&ab_channel=...

The VR Grid: 9/10
https://www.youtube.com/watch?v=Ylp2-fZfcus&ab_channel=TheVRG...

PSVR underground: 9.2/10
https://www.youtube.com/watch?v=vMtyUowfZ3U&t=14s&ab_channel=...

Jag har hittills bara testat lite smått, men ställer mig i hyllningskören. Det lilla jag har testat har varit fantastiskt!

Nice, kommer skaffa det längre fram, måste bli klar med RE8 först bara

Körde RE8 igår och pallade att spela en timme utan att bli för dålig(full locomotion), vart lite lätt yr/illamående i 2 timmar efteråt, men inga större problem. Slutade att spela mest på grund av att jag inte hade mer tid. Fantastiskt spel i VR, har träffat Lady D och kommit in i slottet.

Medlem

Varför kan jag inte köpa det på ps store? Det står release 21/3 och det är ju idag men kan bara lägga det i "wishlist" :S

Medlem
Skrivet av Jonio:

Varför kan jag inte köpa det på ps store? Det står release 21/3 och det är ju idag men kan bara lägga det i "wishlist" :S

Märkligt! Kan det vara så att vi som förbeställde deluxe-utgåvan med båda spelen fick det lite tidigare? Jag spelade lite innan jobbet redan vid 05 imorse.

EDIT: Läste fel först. Testa om du kan gå in på ”välj version”/”choose version” eller vad det står.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Nej... kan inte välja något annat det är bara en massa information. Läste lite på reddit och det verkar vara fler som har problem, att spelet ska vara släppt men går inte och ladda ner osv.

Medlem

Nu verkar det gå att köpa, i alla fall i appen. För några timmar sedan kunde jag bara lägga det wishlist. Blir ett köp direkt när jag kommer hem från jobbet.

Nu börjar backloggen bli stor, en fjärdedel kvar på RE8 sedan RE2 och RE7 och så kommer DLC på Horizon i April


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Nu verkar det gå att köpa, i alla fall i appen. För några timmar sedan kunde jag bara lägga det wishlist. Blir ett köp direkt när jag kommer hem från jobbet.

Nu börjar backloggen bli stor, en fjärdedel kvar på RE8 sedan RE2 och RE7 och så kommer DLC på Horizon i April

Tror storen uppdateras runt 18-tiden så lär ha varit runt då det dök upp för köp

Medlem

Synd med batteritiden. Känns knepigt att man prioriterade bort den biten. Kommer kanske en uppdatering.

Medlem

PSVR 2 Sales Flop Reports Might Be Exaggerated

https://www.playstationlifestyle.net/2023/04/16/psvr-2-sales-...

(dessutom finns det inga officiella siffror från Sony)


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

PSVR 2 Sales Flop Reports Might Be Exaggerated

https://www.playstationlifestyle.net/2023/04/16/psvr-2-sales-...

(dessutom finns det inga officiella siffror från Sony)

Måste vara fejk, FZ, IGN och andra sidor är ju helt övertygade om att det går riktigt dåligt eftersom att VR är en nisch som ebbat ur och att ingen har råd..... Når de inte 24 miljoner i år så går det tydligen inget vidare(2 miljoner vid lanseringen som inte avtar).

Finns ju inga spel heller, de 64 spelen(PSN)som finns ute än så länge är tydligen bara shovel Ware som inte är värt att betala för.

Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Måste vara fejk, FZ, IGN och andra sidor är ju helt övertygade om att det går riktigt dåligt eftersom att VR är en nisch som ebbat ur och att ingen har råd..... Når de inte 24 miljoner i år så går det tydligen inget vidare(2 miljoner vid lanseringen som inte avtar).

Finns ju inga spel heller, de 64 spelen(PSN)som finns ute än så länge är tydligen bara shovel Ware som inte är värt att betala för.

Gissar att du syftar på denna nyhet. Att FZ rapporterar vad andra tycker och tror är inte samma sak som att vi också tycker och tror det. Det står klart och tydligt i nyheten att siffrorna är uppskattningar och att Sony varken släppt säljsiffror eller sin säljprognos.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Gissar att du syftar på denna nyhet. Att FZ rapporterar vad andra tycker och tror är inte samma sak som att vi också tycker och tror det. Det står klart och tydligt i nyheten att siffrorna är uppskattningar och att Sony varken släppt säljsiffror eller sin säljprognos.

Verkar inte siffrorna ganska missvisande?
Är källan trolig när den blivit dementerad och även motbevisad flera gånger i olika sammanhang?

Jag upplever mycket pessimism för VR och ett stort fokus på att det inte är värt det. Recenserar ni ens VR spel längre?

Vet inte vad man kan säga om tycker och tror, men slutorden pekar ju emot att ni finner det högst troligt att det inte går bra i alla fall:

"PSVR2 kostar från 7 400 kronor, alltså mer än en PS5:a. Den höga prislappen i kombination med stundande lågkonjuktur, höga räntor, finansiell oro och stora uppsägningar hos mängder av tech-företag och andra kan sammanfattas kort: "dålig timing". Det finns inte heller några stora "måste ha"-spel i stil med Half-Life: Alyx till den. Den funkar inte heller med Steam VR-spel, vilket gör spelutbudet långt magrare än till de flesta konkurrenter."

Det vore katastrofalt ifall Sony sänkte prislappen just nu och bekräftar i så fall att situationen faktiskt är som Bloomberg beskriver det. Logiskt sätt så går ju dock inte deras siffror ihop, tror de verkligen att Sony räknade med att sälja 2 miljoner headset som är extremt mycket högre än rivalerna och nästan helt utan med marknadsföring?

Ursäkta, men jag blir faktiskt lite sur. Har sett fram emot PSVR2 och teknik i den klassen länge men upplever att förväntningarna från vissa är helt verklighetsfrånvända. Vad tror man att man får för headset för 3-4000Kr(som vissa tycker att den borde kosta) och hur mycket ska den sälja för att räknas som lyckad? Vad jämför man ens med?
Om man inte äger VR innan eller inte har en high end pc innan, är PSVR2 fortfarande dyrt med tanke på vad man får? Finns det inte heller mycket mjukvara och kan man räkna med mer inom 2 månader från release? Är inte RE8 och GT7 topp AAA spel?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Verkar inte siffrorna ganska missvisande?
Är källan trolig när den blivit dementerad och även motbevisad flera gånger i olika sammanhang?

Jag upplever mycket pessimism för VR och ett stort fokus på att det inte är värt det. Recenserar ni ens VR spel längre?

Vet inte vad man kan säga om tycker och tror, men slutorden pekar ju emot att ni finner det högst troligt att det inte går bra i alla fall:

"PSVR2 kostar från 7 400 kronor, alltså mer än en PS5:a. Den höga prislappen i kombination med stundande lågkonjuktur, höga räntor, finansiell oro och stora uppsägningar hos mängder av tech-företag och andra kan sammanfattas kort: "dålig timing". Det finns inte heller några stora "måste ha"-spel i stil med Half-Life: Alyx till den. Den funkar inte heller med Steam VR-spel, vilket gör spelutbudet långt magrare än till de flesta konkurrenter."

Det vore katastrofalt ifall Sony sänkte prislappen just nu och bekräftar i så fall att situationen faktiskt är som Bloomberg beskriver det. Logiskt sätt så går ju dock inte deras siffror ihop, tror de verkligen att Sony räknade med att sälja 2 miljoner headset som är extremt mycket högre än rivalerna och nästan helt utan med marknadsföring?

Ursäkta, men jag blir faktiskt lite sur. Har sett fram emot PSVR2 och teknik i den klassen länge men upplever att förväntningarna från vissa är helt verklighetsfrånvända. Vad tror man att man får för headset för 3-4000Kr(som vissa tycker att den borde kosta) och hur mycket ska den sälja för att räknas som lyckad? Vad jämför man ens med?
Om man inte äger VR innan eller inte har en high end pc innan, är PSVR2 fortfarande dyrt med tanke på vad man får? Finns det inte heller mycket mjukvara och kan man räkna med mer inom 2 månader från release? Är inte RE8 och GT7 topp AAA spel?

Jag håller med din poäng i mycket, om jag förstått den rätt
Det känns som viss media, recencenter och spelare (som inte spelar) försöker alltid utgå ifrån "om det är värt det eller inte".
Man skriver inte artiklar och recensioner för VR spelare man skriver för andra och allt handlar oftast tyvärr om att hitta anledningar varför "det inte är värt det".
Är man VR spelare så är man tyvärr rätt sviken av vanlig spelmedia idag, man måste vända sig till content creators som fokuserar på VR.
Har man köpt ett VR headset oavsett vilket är man inte intresserad av om spelrecensioner handlar om spelet gör det värt att köpa ett VR headset eller spekulationer hur mycket det kommer sälja.
Bara det att vanlig spelmedia hellre sätter sig in i mobilspel än VR spel säger väll allt.

Detta är inte kritik mot FZ utan hur det är generellt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är väl mer eller mindre alltid gnäll om alla Sonys produkter i forumet. Bara att läsa några trådar om nya handkontrollen, den kommande mobila enheten, deras nya PS+ system, VR2 , esport kanal mm allt är skit.

Om PSVR2 är en flopp vet bara Sony vi har ingen aning om vad deras försäljnings mål var, kanske har dom överträffat det. Den är dyr och knappast någon stor marknadsföring, vilket talar för att dom inte satsar på den breda skaran utan det är nog snarare som ett frö för framtiden.

VR behöver nog 2 generationer teknik uppdateringar till och halverade priser innan det slår stort. Alla vi som köper VR och dom som tillverkar dessa VR produkter och spel driver tillsammans utvecklingen åt rätt håll. Så i dagens läge är inget VR kit redo för någon mega succé försäljningsmässigt. Att snacka om flopp är bara löjligt.

Ändå nöjd över att det finns så många bra spel så tidigt till PSVR2 och jag spelar varje dag och har massa i backloggen och det trillar in nytt också. Hinner inte med dom vanliga spelen, men Forbidden West expansion kommer få prioritet framöver, och lite VR GT7 måste man klämma in varje dag


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Verkar inte siffrorna ganska missvisande?
Är källan trolig när den blivit dementerad och även motbevisad flera gånger i olika sammanhang?

Jag upplever mycket pessimism för VR och ett stort fokus på att det inte är värt det. Recenserar ni ens VR spel längre?

Vet inte vad man kan säga om tycker och tror, men slutorden pekar ju emot att ni finner det högst troligt att det inte går bra i alla fall:

"PSVR2 kostar från 7 400 kronor, alltså mer än en PS5:a. Den höga prislappen i kombination med stundande lågkonjuktur, höga räntor, finansiell oro och stora uppsägningar hos mängder av tech-företag och andra kan sammanfattas kort: "dålig timing". Det finns inte heller några stora "måste ha"-spel i stil med Half-Life: Alyx till den. Den funkar inte heller med Steam VR-spel, vilket gör spelutbudet långt magrare än till de flesta konkurrenter."

Det vore katastrofalt ifall Sony sänkte prislappen just nu och bekräftar i så fall att situationen faktiskt är som Bloomberg beskriver det. Logiskt sätt så går ju dock inte deras siffror ihop, tror de verkligen att Sony räknade med att sälja 2 miljoner headset som är extremt mycket högre än rivalerna och nästan helt utan med marknadsföring?

Ursäkta, men jag blir faktiskt lite sur. Har sett fram emot PSVR2 och teknik i den klassen länge men upplever att förväntningarna från vissa är helt verklighetsfrånvända. Vad tror man att man får för headset för 3-4000Kr(som vissa tycker att den borde kosta) och hur mycket ska den sälja för att räknas som lyckad? Vad jämför man ens med?
Om man inte äger VR innan eller inte har en high end pc innan, är PSVR2 fortfarande dyrt med tanke på vad man får? Finns det inte heller mycket mjukvara och kan man räkna med mer inom 2 månader från release? Är inte RE8 och GT7 topp AAA spel?

Skrivet av Molotov:

Jag håller med din poäng i mycket, om jag förstått den rätt
Det känns som viss media, recencenter och spelare (som inte spelar) försöker alltid utgå ifrån "om det är värt det eller inte".
Man skriver inte artiklar och recensioner för VR spelare man skriver för andra och allt handlar oftast tyvärr om att hitta anledningar varför "det inte är värt det".
Är man VR spelare så är man tyvärr rätt sviken av vanlig spelmedia idag, man måste vända sig till content creators som fokuserar på VR.
Har man köpt ett VR headset oavsett vilket är man inte intresserad av om spelrecensioner handlar om spelet gör det värt att köpa ett VR headset eller spekulationer hur mycket det kommer sälja.
Bara det att vanlig spelmedia hellre sätter sig in i mobilspel än VR spel säger väll allt.

Detta är inte kritik mot FZ utan hur det är generellt.

Uppgifterna kom från en analysfirma och återrapporterades av en av de större tech-medierna (som visserligen tenderar att spekulera ibland, men likväl). Jag bedömde dem som tillräckligt trovärdiga för att göra nyhet av, som sagt med betoning på att det var uppskattningar. För att bedöma PSVR2-försäljningen ordentligt behövs något konkret att jämföra med, som säljsiffror för motsvarande period som PS1. Vilket Sony lär släppa om PSVR2 säljer bra.

Jag håller med om att det är mycket negativt snack om priset. Tror vi får skylla på Oculus/Meta/Facebook för det: Quest 1/2 var så jäkla billiga, och det priset satte en bild av vad VR "ska" kosta. Folk glömmer också att PSVR1 inte var särskilt billig som ny: skulle man ha headset, kamera och Move-kontroller var man uppe kring 6 000 kr. Före kem-skatt och med väldigt mycket bättre kronkurs, för ett tekniskt sett väldigt mycket sämre headset.

Men PSVR2 har ett par tunga nackdelar mot pc-kompatibel VR: mycket mindre spelutbud (kommer bli bättre, men fortfarande mindre då Steam VR ej funkar), många titlar finns redan till annan VR, risk att få betala igen för samma spel (Moss 2, pc-Job Sim), flera tunga spel saknas helt (MS Flight Sim, DCS, Alyx). För min del, som äger Quest 2, skulle det bära emot att betala 7 400 kr för PSVR2 med de nackdelarna.

Att FZ (och andra) har sämre täckning av VR än andra plattformar handlar mest om läsarintresse. När VR var nytt hårdsatsade vi (Geeks, bolaget vi ägs av) på en egen VR-site med nyheter och tester, men den bar sig inte. Sen har vi (FZ) testat rätt många headsets, men färre spel. Handlar som sagt om vad som lockar läsare och inte. Så @Molotov: man skulle kunna vända på ditt "sviken av spelmedia" till att FZ är "svikna av läsarna".


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Uppgifterna kom från en analysfirma och återrapporterades av en av de större tech-medierna (som visserligen tenderar att spekulera ibland, men likväl). Jag bedömde dem som tillräckligt trovärdiga för att göra nyhet av, som sagt med betoning på att det var uppskattningar. För att bedöma PSVR2-försäljningen ordentligt behövs något konkret att jämföra med, som säljsiffror för motsvarande period som PS1. Vilket Sony lär släppa om PSVR2 säljer bra.

Jag håller med om att det är mycket negativt snack om priset. Tror vi får skylla på Oculus/Meta/Facebook för det: Quest 1/2 var så jäkla billiga, och det priset satte en bild av vad VR "ska" kosta. Folk glömmer också att PSVR1 inte var särskilt billig som ny: skulle man ha headset, kamera och Move-kontroller var man uppe kring 6 000 kr. Före kem-skatt och med väldigt mycket bättre kronkurs, för ett tekniskt sett väldigt mycket sämre headset.

Men PSVR2 har ett par tunga nackdelar mot pc-kompatibel VR: mycket mindre spelutbud (kommer bli bättre, men fortfarande mindre då Steam VR ej funkar), många titlar finns redan till annan VR, risk att få betala igen för samma spel (Moss 2, pc-Job Sim), flera tunga spel saknas helt (MS Flight Sim, DCS, Alyx). För min del, som äger Quest 2, skulle det bära emot att betala 7 400 kr för PSVR2 med de nackdelarna.

Att FZ (och andra) har sämre täckning av VR än andra plattformar handlar mest om läsarintresse. När VR var nytt hårdsatsade vi (Geeks, bolaget vi ägs av) på en egen VR-site med nyheter och tester, men den bar sig inte. Sen har vi (FZ) testat rätt många headsets, men färre spel. Handlar som sagt om vad som lockar läsare och inte. Så @Molotov: man skulle kunna vända på ditt "sviken av spelmedia" till att FZ är "svikna av läsarna".

Ja jag gillade VR sidan, det var innan jag hade nått VR set själv och var en del i att gjorde mig intresserad.
Känns dock som den var före sin tid. Det var en del andra som började vid samma period med Oculus och Vive. Många fallit bort men dom som finna kvar och dom som kommit efteråt huserar flesta på Youtube.
Nu ör det andra tider dock och hade det skrivits mer om VR spel och testats spel för folk som är intresserade och inte prompt gå in för att övertyga och jämföra så hade nog intresset vuxit ännu mer. Som sagt nu känns det mer som allt handlar om hårdvaran i sig eller om spelen ska sälja vr headsets.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag håller med om att det är mycket negativt snack om priset. Tror vi får skylla på Oculus/Meta/Facebook för det: Quest 1/2 var så jäkla billiga, och det priset satte en bild av vad VR "ska" kosta. Folk glömmer också att PSVR1 inte var särskilt billig som ny: skulle man ha headset, kamera och Move-kontroller var man uppe kring 6 000 kr. Före kem-skatt och med väldigt mycket bättre kronkurs, för ett tekniskt sett väldigt mycket sämre headset.

Men PSVR2 har ett par tunga nackdelar mot pc-kompatibel VR: mycket mindre spelutbud (kommer bli bättre, men fortfarande mindre då Steam VR ej funkar), många titlar finns redan till annan VR, risk att få betala igen för samma spel (Moss 2, pc-Job Sim), flera tunga spel saknas helt (MS Flight Sim, DCS, Alyx). För min del, som äger Quest 2, skulle det bära emot att betala 7 400 kr för PSVR2 med de nackdelarna.

Att FZ (och andra) har sämre täckning av VR än andra plattformar handlar mest om läsarintresse. När VR var nytt hårdsatsade vi (Geeks, bolaget vi ägs av) på en egen VR-site med nyheter och tester, men den bar sig inte. Sen har vi (FZ) testat rätt många headsets, men färre spel. Handlar som sagt om vad som lockar läsare och inte. Så @Molotov: man skulle kunna vända på ditt "sviken av spelmedia" till att FZ är "svikna av läsarna".

Man får då också tänka på att Quest 2 har 1/8 av prestandan ligger tekniskt sätt en bra bit bakom PSVR2. Äger man redan eller har tänkt att köpa PS5 så skiljer det 1800Kr emellan dem. Kronan är väl annars största boven då PSVR2s totalpris ligger kring 50$ högre än PSVR1.

Låter konstigt att jämföra med PC, gjorde ni likadant när PS5 släpptes och gav minus för att PC har ett större bibliotek eller att man behövde köpa om titlar ifall man hade PC eller Xbox innan? PSVR2 har knappast brist på bra titlar, många är remasters och är det första headsetet som man skaffar(vilket det förmodligen är för en stor del) så är ju katalogen enorm. Har man PSVR1 sedan innan så är ju också skillnaden gigantisk.

Läsarintresset kan jag förstå, men eftersom ni inte har någon som använder mycket VR och är genuint intresserad av det så upplever jag att det uppstår ett visst avståndstagande. Jag upplever helt enkelt att ni behöver en VR nörd som inte har problem med barnsjukdomar som illamående, ovana vid gränssnitt och som har koll på headseten(inte bara provat flera utan också är insatt i tekniken bakom dem). Att man kan få problem med illamående borde stå som fotnot vid sidan av om det behövs, typ "kan ta tid att vänja sig för nybörjare" eller något liknande, från titel för titel alltså.

Men visst kan jag förstå att det kostar pengar att ha anställda och att ha en specialist inom något som inte nått stor skala än kanske inte är så lockande. Det skulle dock vara trevligt om någon optimist kunde testa lite VR spel ibland. Jämförelse emellan PSVR2 versionen och andra samt något nytt lite då och då skulle vara kul. Och ta inte upp priset varje gång
Switchback, Pavlov och Creed vore nice, även om Switchback kanske inte fått lysande omdömen.

Håller med om frustrationen hos PSVR2 without parole:

https://www.youtube.com/live/bCZnWqB_9X4?feature=share&t=3915

Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Man får då också tänka på att Quest 2 har 1/8 av prestandan ligger tekniskt sätt en bra bit bakom PSVR2. Äger man redan eller har tänkt att köpa PS5 så skiljer det 1800Kr emellan dem. Kronan är väl annars största boven då PSVR2s totalpris ligger kring 50$ högre än PSVR1.

Låter konstigt att jämföra med PC, gjorde ni likadant när PS5 släpptes och gav minus för att PC har ett större bibliotek eller att man behövde köpa om titlar ifall man hade PC eller Xbox innan? PSVR2 har knappast brist på bra titlar, många är remasters och är det första headsetet som man skaffar(vilket det förmodligen är för en stor del) så är ju katalogen enorm. Har man PSVR1 sedan innan så är ju också skillnaden gigantisk.

Läsarintresset kan jag förstå, men eftersom ni inte har någon som använder mycket VR och är genuint intresserad av det så upplever jag att det uppstår ett visst avståndstagande. Jag upplever helt enkelt att ni behöver en VR nörd som inte har problem med barnsjukdomar som illamående, ovana vid gränssnitt och som har koll på headseten(inte bara provat flera utan också är insatt i tekniken bakom dem). Att man kan få problem med illamående borde stå som fotnot vid sidan av om det behövs, typ "kan ta tid att vänja sig för nybörjare" eller något liknande, från titel för titel alltså.

Men visst kan jag förstå att det kostar pengar att ha anställda och att ha en specialist inom något som inte nått stor skala än kanske inte är så lockande. Det skulle dock vara trevligt om någon optimist kunde testa lite VR spel ibland. Jämförelse emellan PSVR2 versionen och andra samt något nytt lite då och då skulle vara kul. Och ta inte upp priset varje gång
Switchback, Pavlov och Creed vore nice, även om Switchback kanske inte fått lysande omdömen.

Håller med om frustrationen hos PSVR2 without parole:

https://www.youtube.com/live/bCZnWqB_9X4?feature=share&t=3915

Ja, jag hade ju gärna sett att vi haft en dedikerad VR-specialist att sätta på sånt här. Likaså en för hårdvara, en konsolexpert, en rpg-konnässör, en sportgalning, en Blizzard-specialist, en... ja, du fattar.

FZ har tre fast anställda och ett gäng frilansare (de gör ett jättejobb!), Fredrik Eriksson och jag är fasta redaktörer som producerar material. Vi två skriver nyheter, krönikor, recensioner/tester, förhandstittar, quiz, diskussioner, gör omröstningar, etc. Vi planerar det redaktionella materialet, jagar in koder, sköter pr-kontakter, klipper film, fixar diskussioner, gör grafik, lyfter forumgrejer, bollar med frilansarna, pratar med er i forumet, med mera. Så det finns väldigt lite plats för att specialisera oss. Att sätta en frilans på det du efterlyser kostar bra mycket mer än vad som går att motivera ekonomiskt. Det är så det ser ut i Sverige: vi är ett litet land. Därmed inte sagt att vi inte kan göra saker bättre, och du ska ha stort tack för att du feedbackar vad du vill se. Men jag vill förklara att det här är några av förutsättningarna för att göra saker.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, jag hade ju gärna sett att vi haft en dedikerad VR-specialist att sätta på sånt här. Likaså en för hårdvara, en konsolexpert, en rpg-konnässör, en sportgalning, en Blizzard-specialist, en... ja, du fattar.

FZ har tre fast anställda och ett gäng frilansare (de gör ett jättejobb!), Fredrik Eriksson och jag är fasta redaktörer som producerar material. Vi två skriver nyheter, krönikor, recensioner/tester, förhandstittar, quiz, diskussioner, gör omröstningar, etc. Vi planerar det redaktionella materialet, jagar in koder, sköter pr-kontakter, klipper film, fixar diskussioner, gör grafik, lyfter forumgrejer, bollar med frilansarna, pratar med er i forumet, med mera. Så det finns väldigt lite plats för att specialisera oss. Att sätta en frilans på det du efterlyser kostar bra mycket mer än vad som går att motivera ekonomiskt. Det är så det ser ut i Sverige: vi är ett litet land. Därmed inte sagt att vi inte kan göra saker bättre, och du ska ha stort tack för att du feedbackar vad du vill se. Men jag vill förklara att det här är några av förutsättningarna för att göra saker.

Yes, hänger med och håller med om att ni gör ett bra jobb.

Men prova gärna Pavlov om ni hinner. Det verkar väldigt populärt och man skulle nog kunna lägga ner rätt mycket tid i det ifall det fungerar bra. Jag tänker då att det skulle kunna vara en modern variant av CS, vilket då kan vara intressant spelkulturellt. Men hyllningarna kanske är överdrivna och jag kanske är ute och cyklar.

Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Yes, hänger med och håller med om att ni gör ett bra jobb.

Men prova gärna Pavlov om ni hinner. Det verkar väldigt populärt och man skulle nog kunna lägga ner rätt mycket tid i det ifall det fungerar bra. Jag tänker då att det skulle kunna vara en modern variant av CS, vilket då kan vara intressant spelkulturellt. Men hyllningarna kanske är överdrivna och jag kanske är ute och cyklar.

Gott, tack. Pavlov VR är rätt gammalt - sälan bra för läsarintresse. Sen är varken Fredrik eller jag (som har PSVR2-headsets tillägngliga nu) några rappa CS-konnässörer, så tveksamt om det skulle bli någon vidare bra recension av oss. Tyvärr.


signatur
Medlem

HURRA! 🥳

"Award-winning Red Matter 2 is coming to #PSVR2 very soon! We've been busy:
🚀Silky-smooth 120fps, no reprojection!
👁️Foveated Rendering for unparalleled clarity!
🎨4K re-mastered textures: See every detail!
💡Enhanced lighting, shadows & bloom for a striking visual journey!"

https://twitter.com/Vertical_Robot/status/1648869121440772097


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Inte renodlat PSVR2-spel, men kommer dit liksom till PS4 och första generationens PSVR så! Kan också spelas på både PS4 och PS5 utan VR alls.

Medlem

@Balunan
@Gertzy

Är det inte bättre att posta myheter i VR tråden ist för den här gamla nyhetstråden.
Nya post i nyhetstrådar "hightlightas" inte som aktiv "Nytt i forumet" som en post i VR tråden gör


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"93 Confirmed PSVR 2 Games In Development Now":
https://www.youtube.com/watch?v=umePUQg5VRY&ab_channel=Euroga....


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Rea på en del PSVR2 spel i Playstation store just nu. bl.a 50% på RE8 Village och Fantavision. Även After the fall och Synth Riders är prissänkta.

Första Rean sedan PSVR2 releasen, kanske med undantag för RE8 och GT7.
Kommer förmodligen köpa Tetris Effect(25% 314Kr) och kanske Job Sim(156Kr 25%) och Vacation Sim(240Kr 25%).
Ska köpa GT7 också, men 25% är lite dålig rea. De hade 50% innan PSVR2 släpptes, men kör bara på 25% nu.
Fysisk utgåva har även legat på ca 50% vid rea, men rean slutade lagom till att jag fick hem min ratt så missade senaste rean...

Andra PSVR2 spel som reas nu:

-RE8 50%
-GT7 25% 636Kr
-Synth riders: standard edition 24% 204Kr
-After the fall 33%, plus 5% med PS Plus 207R eller 191Kr
-Demeo 25% 314Kr
-Cosmonious High 25% 240Kr
-Cities VR 20% 255Kr
-Cave Digger 40% 95Kr
-Cave digger 2 40% 161Kr
-Altair breaker 20% 240Kr
-Fantavision 50% 160Kr
-Hello Neighbor Search and rescue 10% 287Kr
-Last Labyrinth PS Plus 25% 276Kr

Kan ha missat någon eftersom att jag inte får upp priser på det jag redan köpt.

Personliga favoriter: RE8(måste spelas), After the fall, Synth riders(jag köpte dock complete edition).

Ser fram emot att spela: Demeo, Tetris Effect, Job sim/Vacation sim, GT7.

Medlem

Job Simulator är inte ett riktigt spel imo, mer av en tech demo som funkade bra för att visa oerfarna VR när VR var nytt. Hade nog hellre lagt dom pengarna åt GT7

Skrivet av Gesturr:

Job Simulator är inte ett riktigt spel imo, mer av en tech demo som funkade bra för att visa oerfarna VR när VR var nytt. Hade nog hellre lagt dom pengarna åt GT7

Ja, det var väl häftigt 2016 när man inte var van vid handinteraktioner, men nu tror jag att de flesta skulle bli besvikna.

Medlem

Nej job simulator är inget spel jag rekommenderar.
Det skulle väll vara om man har yngre barn som vill spela lite


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ok, tack för info!
Tänker att humorn kanske passar mig, men är det för simpelt så kanske det blir långtråkigt.

Pistol whip får 5 nya scener(vet inte om dem menar banor eller en ny kampanj) den 1 Maj:

Ska bli riktigt nice! Schysst med gratis uppdateringar på ett riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej job simulator är inget spel jag rekommenderar.
Det skulle väll vara om man har yngre barn som vill spela lite

Hehe, jag älskar JS. Eller ja, jag gjorde det förut i alla fall, ett av mina favoritspel och det första VR-spelet som jag för massa år sedan kände mig helt immersed i för en sisådär 6-7 år sedan. Köpte till och med det igen till min Quest 2 sedan när den kom.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Skriv svar