Bloober snart klara med Silent Hill 2-remaken, Konami avgör när spelet släpps

Robot
Bloober snart klara med Silent Hill 2-remaken, Konami avgör när spelet släpps

"In my restless dreams, I see that town."

#silent-hill-2


Medlem

Bra då rullar det på som det ska, och inga större buggar. Eller försöker de tvinga Konami att göra något?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Kul, utgivare brukar ju annars vela släppa spel innan dem är färdiga...

Medlem

Ett av spelhistoriens bästa skräckspel och ett mästerverk. Hoppas det behandlas väl.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hoppas de verkligen polerar remaken tills det skiner.
Jag vill inte se några shader-stutters, fps-dippar, eller t-poses... Är regin på skådespelet och cutscenes ens i närheten av originalet så vore ju det ett plus. 😁

Deras tidigare spel, Medium led ju av en del prestandaproblem och var hysteriskt mediokert överlag, så hoppas på en rejäl uppryckning från det.

Medlem

Kan knappt hålla mig, silent hill skräcken är något riktigt speciellt. Tar mig tillbaka till en svunnen tid sittandes i en timmerstuga i Finland på nätterna en sommar... med Layers of fear folket vid rodret kan det väl knappast misslyckas, eller?

Just 2an är nog det mest skrämmande jag spelat, psykisk terror i form av schizofreni från helvetet.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Äter upp mina gamla jumpadojor om det blir ens i närheten lika bra som originalet...Bloobers spel har ju aldrig varit mer än mediokra.

Medlem

Är mer sugen på nya spelen än på remake men kommer givetvis spela det med. Då får man kanske ett datum för release snart.

It's not a lake, it's an ocean

Bara att hålla tummarna. Silent Hill 2 är kanske det mest obehagliga spel jag spelat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Majoren:

Äter upp mina gamla jumpadojor om det blir ens i närheten lika bra som originalet...Bloobers spel har ju aldrig varit mer än mediokra.

Är också en aning oroad att dom inte kommer lyckas förvalta spelet väl. Men här har dom åtminstone en grund att gå på och får förmodligen en hel del tips från Masahiro Ito. Så förutsättningarna är lite bättre iallafall. Vi får se hur det blir, säger varken bu eller bä ännu, hoppas på det bästa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Är en aning oroad jag också att dom inte kommer lyckas förvalta spelet väl. Men här har dom åtminstone en grund att gå på och får förmodligen en hel del tips från Masahiro Ito. Så förutsättningarna är lite bättre iallafall. Vi får se hur det blir, säger varken bu eller bä ännu, hoppas på det bästa.

Ja, den som lever får se.
Men Silent Hill 2 är verkligen ett spel som bygger på ytterst finstämd fingertoppskänsla. Gör de inte en 1:1 rekonstruktion av originalet så kommer de behöva introducera egna aspekter, och det bådar inte gott för de är ju inte i närheten av team silent var back in the day.

Medlem

Ska bli spännande se.
Spelade bara ettan back in the day så har ingen speciell relation till spelet. Men det måste förmodligen moderniseras en del iaf. Kontrollerna i skräckspel är ju kluriga. Man får ju inte bli en ninja, men att vara klumpig känns daterat...
Sen ska det bli intressant se hur de löser puzzlena och "various interpetations of keys for various intereptations for doors". 1 till 1 kan fungera. Men kommer det kännas daterat?

Medlem

Är skeptisk. Bloober är ytterst medmåttig som spelstudio och är orolig över att de inte kommer att kunna ro detta i hamn på ett tillfredsställande sätt. Tror att det på sin höjd blir godkänt men det kommer att göra många besvikna.

Hoppas att jag har fel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar