FZ Play – Remake-yra med Resident Evil 4!

Robot
FZ Play – Remake-yra med Resident Evil 4!

Spelet släpps imorgon men Wakkaah tjuvstartar ikväll.

#fz-play, #resident-evil-4


Medlem

Dilemmat när man inte kunde testa D4 förra helgen och det är öppen beta denna, men även RE4 Remake-release 😭


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Oh, trevligt. Vi får se om jag tittar in och håller Wakkaah i handen.

Redaktör
Skrivet av k4rst3n:

Dilemmat när man inte kunde testa D4 förra helgen och det är öppen beta denna, men även RE4 Remake-release 😭

D4-betan är ju bara nu, RE4 kan man spela när man vill sen. Choose wisely, my friend!


signatur
Medlem

Uppfattar att spelet släpps vid midnatt, nedräkning på Steam.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

D4-betan är ju bara nu, RE4 kan man spela när man vill sen. Choose wisely, my friend!

Släcker de ner betan efter släppet? Låter som ett dumt val.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Blir att köra d4 först sen hoppar jag in i RE4


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av alias:

Släcker de ner betan efter släppet?

Efter söndag!

Medlem

Var på spelning igår därav bakis idag, och tänkte precis att det vore jävligt mysigt med FZ-stream ikväll. Så detta blir perfekt

Redaktör
Skrivet av alias:

Släcker de ner betan efter släppet? Låter som ett dumt val.

D4-betan är fredag-måndag, spelet släpps i juni.


signatur
Moderator

Det här blir en kul extrastream!

Medlem

Kan man välja svårighetsgrad i det fulla spelet? Har varvat RE4 för längesen, men nu klarade jag inte ens demot utan att dö hela tiden

Medlem

Någon som vet hur långt det tar att klara ut spelet?

Medlem

detta spel verkar kul, gillar det, det måste jag ha


signatur

//monster

Moderator
Skrivet av Kyrre:

Kan man välja svårighetsgrad i det fulla spelet? Har varvat RE4 för längesen, men nu klarade jag inte ens demot utan att dö hela tiden

Japp! Det finns tre svårighetsgrader!

Moderator

Tjusig grafik, lagom med jump scares som därför blev effektiva, bra stämning. Väldigt lyckad remake! Tacck för en kul kväll alla FZare!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Tjusig grafik, lagom med jump scares som därför blev effektiva, bra stämning. Väldigt lyckad remake! Tacck för en kul kväll alla FZare!

Tack själv för en trevlig kväll

Medlem

Kommer nog inte spela det själv, men kul att titta på lite

Medlem

Vill köpa det fysiskt. Kan vänta ett tag tills man klarat ut Last of us part 1.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Japp! Det finns tre svårighetsgrader!

Sen anpassar sig ju spelet svårighetsgraden utefter hur bra du spelar. Exempelvis om du aldrig tar skada och har tonvis med resurser så kommer spelet skala upp svårighetsgraden. Du kan få möta fler Zombies som dessutom är mer aggressiva. Likadant kommer utmaningen skalas ner ifall du tar skada och får ont om resurser.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ser ut som Capcom lyckats rätt bra denna gång. Hoppas det släpps på Switch snart med. Inte för att jag gillar att spela på cloud, men RE2 Remaken fungerande nog ganska OK ändå, så kan göra undantag då jag verkligen inte vill köpa PS5 för ett enda spel.

Skrivet av Hanzo:

Sen anpassar sig ju spelet svårighetsgraden utefter hur bra du spelar. Exempelvis om du aldrig tar skada och har tonvis med resurser så kommer spelet skala upp svårighetsgraden. Du kan få möta fler Zombies som dessutom är mer aggressiva. Likadant kommer utmaningen skalas ner ifall du tar skada och får ont om resurser.

youtube.com/watch?v=zFv6KAdQ5SE

Hmmm...trist att man inte kan välja som vanligt? Gillar när spel är smått frustrerande svåra.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ser ut som Capcom lyckats rätt bra denna gång. Hoppas det släpps på Switch snart med. Inte för att jag gillar att spela på cloud, men RE2 Remaken fungerande nog ganska OK ändå, så kan göra undantag då jag verkligen inte vill köpa PS5 för ett enda spel.

Hmmm...trist att man inte kan välja som vanligt? Gillar när spel är smått frustrerande svåra.

Det är utmanande om du spelar bra. Jag försökte köra en runda med 0 deaths. Jag stängde av spelet och reloada så fort jag dog eller slösa ammo. Spelet blev bara svårare och svårare. Tillslut var det zombies överallt och det blev jobbigare än vad jag klara av. Det var något rum som jag inte kom förbi ens efter 10 försök. Det var då jag ställde mig och dog 3 gånger med flit.

Så om du vill ha en utmaning, försök med 0 deaths. Jag säger inte att det är omöjligt. Det är dock jävligt svårt, inget som jag pallade med. Jag blev trött på att stänga av spelet för att behålla 0 deaths statistiken.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar