Det är 10 % rea på Steam Deck

Medlem

Ägt en deck sedan i sommras, 512 versionen med etsat glas väldigt trevlig pryl.
Betat av en hel del backlog med den.
Använt den mer än vad jag trodde jag skulle göra, typ varje dag. Hade en switch en period men den samlade bara damm i jämförelse.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag tror tyvärr ni får vänta ett bra tag.
https://www.fz.se/nyhet/293284-valve-steam-deck-2-ar-flera-ar...

Med det sagt så köpte jag mig en Steam Deck och den tillhörande dockan nu när det var rabatt. Ordern redan på väg trots att det stod 2-4 veckors leveranstid!

Beställde en förra torsdagen och det stod 1-2 veckor, senaste kollen visade att den kom till malmö ikväll så det verkar gå ganska fort.

Skribent
Skrivet av Skunke:

Beställde en förra torsdagen och det stod 1-2 veckor, senaste kollen visade att den kom till malmö ikväll så det verkar gå ganska fort.

Kollade precis och min är i Danmark. Beställde i måndags.

Redaktör
Ponny

Köpte en i helgen. Lördagsmorgon. Nu sitter man bara och väntar känns det som…


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ah rea på 10 % känns som en klassisk svensk rea 😆

Redaktör
Ponny

*Andas i papperspåse*


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör

*flämtar*


signatur
Medlem
Skrivet av Shadee:

"While the Steam Deck’s success has "has made us even more excited to look closely at what can be improved", according to Yang, he reckons "a true next-gen Deck with a significant bump in horsepower wouldn’t be for a few years.""

Några år kan ju bli 2025 i alla fall. "He reckons" byter väl mer att han tror än att det är skrivet i sten.

Men jag är lite tvecksam till att den kommer hålla så länge ifall de vill att den ska orka med nya spel, det sker ju en bump i systemkrav nu när PS4/Xbox one slutar få support. Om direct storage börjar rulla ut på riktigt snart också kan det ju bli besvärligt, tror inte att nuvarande Deck pallar med det. Nyare kretsar hanterar förmodligen FSR eller liknande teknik bättre också,

Jag tror att det blir lagom att dem uppgraderar den till RDNA4, borde ha skett en rätt rejäl prestandaökning då.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ah rea på 10 % känns som en klassisk svensk rea 😆

Ja det är rätt skumt att vissa blir så glada och beställer en bara för den är 400-700kr billigare. Men visst skulle man ändå beställa så är det väl kul

Detta är ju bara ett sätt för dom att få en massa artiklar på alla tekniksidor. Säkert billigare än om de betalade för reklam. Rea tycker jag inte det borde få kallas förrän det är 30 eller 40% avdrag. Men det är ju bra att de inte höjde den med 9% veckan före de sänkte 10%

Själv väntar jag på minst version 2 eller 3 så att man får lite prestanda och en bra skärm.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ah rea på 10 % känns som en klassisk svensk rea 😆

Bättre än när ICA kör stora knallröda prislappar så man tror det är rea, men det finstilta säger istället bara "vårt pris" 😅

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Köpte en i helgen. Lördagsmorgon. Nu sitter man bara och väntar känns det som…

Snart når du bästa steget med att äga en ny spelkonsol; dags städa vardagsrummet inför att man ska hämta ut nya konsolen på posten.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

*flämtar*
<Uppladdad bildlänk>

Haha det var samma för mig. Sen var det bara att hämta ut den vid 12 hos den lokala butiken!

Mycket trevlig liten pryl som jag dock bara hann pilla på någon timme igår, men första upplevelsen är 👌

Redaktör
Skrivet av Skunke:

Haha det var samma för mig. Sen var det bara att hämta ut den vid 12 hos den lokala butiken!

Mycket trevlig liten pryl som jag dock bara hann pilla på någon timme igår, men första upplevelsen är 👌

Plockade ut den i går. Mycket trevlig som du säger. Jag testade den i somras (recension här), men det var Swec-Jonas exemplar som han var snäll att låna ut. Känt "behov" av en egen sen dess.


signatur
Avstängd

Helvete, då blev man sugen på denna maskin när det står klart att det funkar att spela WoW på den...

12
Skriv svar