Allt om Diablo IV-betan!

Medlem

Spelade mellan 22:30-01:30. Hade 5min kö och 0 krascher. Spelar på PS5. Flyter på bra!

Medlem

Bloodmist explosion necros är riktigt OP, tror dom kommer nerfa det senare. Bara springa runt, samla på sig alla mobs och trycka på en knapp för att va odödlig och spränga sönder allt och repetera. Med rätt build och utrussning så kan man nästan hålla igång den hela tiden.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Necro var lite för överlägsen. Totalt OP, behövde knappt bry sig om mer än två skills. Allt bara dör. Orkade upp till lvl 16, sen blev det bara tråkigt. Ska se om jag kan testa Druid idag

Moderator | Testpilot

Druiden var kul. Fick bättre känsla av den klassen än Barbaren. Inte OP, men både werewolf och att spela trollgubbe kändes bra! Men på sättet folk beskriver necromancer och sorcerer så är väl den svag i jämförelse, men helt klart spelbar - och kul!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

De trycker ut en ny update nu. Vem vet vad som fanns i den.

Medlem

Hur mycket utrymme behöver jag på Xbox?
Jag har 51GB ledigt men Xbox-säger bara att det inte räcker. Jag ser inte hur mycket jag behöver.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Hur mycket utrymme behöver jag på Xbox?
Jag har 51GB ledigt men Xbox-säger bara att det inte räcker. Jag ser inte hur mycket jag behöver.

85gb


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Hade 90 minuter avsatt till D4 i gårkväll, är fortsatt level 1. En tålamodsprövande afton fylld av köer och disconnects

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Druiden var kul. Fick bättre känsla av den klassen än Barbaren. Inte OP, men både werewolf och att spela trollgubbe kändes bra! Men på sättet folk beskriver necromancer och sorcerer så är väl den svag i jämförelse, men helt klart spelbar - och kul!

Hann köra varje klass till lvl 5-7 igår, tog mig till staden dvs. Precis som det ryktades så var Sorcerer lättare än melee-klasserna, men Necromancer var löjligt enkelt. Tog ner bossen i källaren på 15 sekunder och resten hinner jag knappt kasta en basic spell på innan de är döda.

Jag testade aldrig D3 på konsoll men det är fantastiskt att vi på PC får spela med handkontroll nu, för det känns otroligt bra och naturligt. Kommer inte spela mycket mer i helgen; tar resten vid release men jag är då ganska säker på att jag kommer ligga i soffan med handkontroll och springa runt med en Sorcerer i Juni!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Ställde mig i kön 17:03 via remote desktop från bussen på väg hem. Hann komma hem, duscha och göra kaffe.
Körde till level 10 sen kom tjejen hem och jag var tvungen att käka nåt.

Aaaa va smart med remote desktop! Nu kommer helgen gå ihop faktiskt, tackar!

Medlem

Började spela runt 6:30 imorse, ingen kö då inte. Lvl 12 nu och gillar detta mycket men får en jävla massa fps drops på datorn, går från 140 till 58 stup i kvarten känns det som, ska nog även testa detta på xboxen innan jag bestämmer mig för vilken plattform jag köper det till


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Cross play är riktigt nice. Provat att hoppa mellan datorn och series x. Dyrt bara för att man i slutändan förmodligen kommer köpa båda versionerna 😆

Medlem

Har aldrig spelat necromancer tidigare men körde en till lvl16 inatt, det var så jäkla tråkigt jämfört med rogue som jag drog till 25 förra helgen. OP under dessa låga levlar, visst. Men kul var det inte. Ska testa en barbar inatt, lutar åt det eller rogue vid release, sen får man se om man bara kör igenom story + side quests eller om det fortfarande är engagerande och roligt efter det. Jag är taggad inför release iaf.

Medlem

2 timmar in i spelet nu och är väldigt besviken på alla cutscenes som stör och mmo-funktioner som emotes och dylikt. I den här takten så var ju diablo 3 ett mästerverk i jämförelse

Medlem

Körde en Necro i en timme ungefär men störde mig hela tiden på hur j*vla fula skeletten var..

Medlem
Skrivet av Bill:

Bara jag som inte får vibrationer i kontrollen på PS5?

Hur får du PS5 kontrollern att fungera? Min vägrade

Medlem

Kan liksom inte skaka av mig känslan av att spelet känns ganska.. B

Visst, det är en beta, men spelet saknar helt blizzards finish/polish.
Fonten gör att det hela ser ut som ett mobilspel ibland. UIt är på tok för stort.

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Kan liksom inte skaka av mig känslan av att spelet känns ganska.. B

Visst, det är en beta, men spelet saknar helt blizzards finish/polish.
Fonten gör att det hela ser ut som ett mobilspel ibland. UIt är på tok för stort.

Spelade just ett par timmar och fick tyvärr samma intryck. Kändes inte helt olikt Diablo Immortal. Jag ska ge det ett par timmar till ikväll och se om det ändrar sig för man vill ju verkligen ha ett riktigt Diablo igen!

Medlem

Lvl 25 med necro så beta achievement fixat. Tror jag nöjer mig här för denna gång. På återseende i sommar

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Lvl 25 med necro så beta achievement fixat. Tror jag nöjer mig här för denna gång. På återseende i sommar

får man achievement för att nå level 25 i betan?

Medlem

Nej men har gått väldigt bra att spela fram tills nu, nu får jag disconnects och även om klienten påstår att det inte är någon kö så står det bara och snurrar..


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Körde fram till lvl 13 med Sorceress och lvl 10 med Druid, fastnade inte riktigt för Diablo IV som jag gjorde med Diablo III, kändes lite B. Får nog invänta release och recension på spelet om man ändrar sig.

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

får man achievement för att nå level 25 i betan?

Tror att det vargen som man får om man levlar en karaktär till level 20 som åsyftas.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tror att det vargen som man får om man levlar en karaktär till level 20 som åsyftas.

Precis så. Det markeras i spelet som en achievement. Det är två stycken man kan få. Den andra får man direkt när man når första staden efter prologen.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Precis så. Det markeras i spelet som en achievement. Det är två stycken man kan få. Den andra får man direkt när man når första staden efter prologen.

Najs, det var mer än jag visste.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Efter att ha "klarat ut" betan nu som en rouge måste jag säga att suget efter Diablo 4 är större än någonsin nu. Jag fick verkligen ut ett par riktigt roliga timmar av detta och ser fram emot att se vad fullversionen har att erbjuda 🤩

Medlem

I stunder som dessa vill man gärna skriva en lång text om hur D1 uppfann en ny genre och hur D2 förnyade det, dock efter en expansion.

Förkortar det med att det Blizzard North skapade var mästerverk

Har nu lagt några timmar på betan i D4, är runt level 12-13.

Vad hände?

Rent ut sagt, vad är det här för skit?

Oändligt segt och långsamt. Halva tiden sitter jag och virkar då man inte kan skippa cutscenes, och andra halvan sitter jag och läser nyheter samtidigt som jag trött trycker på musknappen för du kan inte dö även om du jobbar hårt på det.

På det hela är spelet "trött", Blizzard har valt att köra "safe", på gott och ont (mest ont dock). Med andra ord, det är helt enkelt bara tråkigt, slött, intetsägande fluff. Bara titta på deras "nya" skilltree, Så förlegat och inget nytänk någonstans. Och level scaling på det...

Jämför med Grim Dawn som fyller sju år nu men fortfarande ligger i framkant när det gäller arpg. Säger en hel del..

Nåväl, jag gav det i alla fall en ärlig chans.

Medlem
Skrivet av Lofa:

I stunder som dessa vill man gärna skriva en lång text om hur D1 uppfann en ny genre och hur D2 förnyade det, dock efter en expansion.

Förkortar det med att det originalen skapade var mästerverk, Blizzard North... whoa

Har nu lagt några timmar på betan i D4, är runt level 12-13.

Vad hände?

Rent ut sagt, vad är det här för skit?

Oändligt segt och långsamt. Halva tiden sitter jag och virkar då man inte kan skippa cutscenes, och andra halvan sitter jag och läser nyheter samtidigt som jag trött trycker på musknappen för du kan inte dö även om du jobbar hårt för det.

På det är hela, spelet är "trött", vi kör "safe". Med andra ord tråkigt! Bara titta på deras "nya" skilltree, Diablo 2,5 hade blivit förolämpad.

Jämför med Grim Dawn som fyller sju år nu men fortfarande ligger i framkant när det gäller arpg säger en hel del..

Man kan skippa cut scenes. Finns däremot en bugg på pc tydligen, tabba ut och in igen så ska du kunna skippa dem.

Medlem

För mig blir det ett garanterat köp efter ha spelar upp en necro till 12 och druid till 20… men kan fan inte bestämma mig för om jag ska köpa till pc eller xbox


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Inaktiv

Nu är jag ingen dungeon-crawler expert. Så måste fråga: Finns det något dolt knep för att röra sig effektivt?
När jag försöker undvika boss-effekter, projektiler och sånt så är det ofta jag råkar klicka på en annan fiende, en kista eller nåt annat interaktivt.
Då springer min karaktär för det första inte dit min pekare är, och för det andra så "fastnar" karaktären framför objektet och så tar jag extra skada innan jag inser det. Detta är typ enda anledningen till att bossar är svåra.
Minns att jag hade problem med detta i både D3 och Grim Dawn.

Skriv svar