Square Enix visar upp mer från världen i Final Fantasy XVI

Robot
Square Enix visar upp mer från världen i Final Fantasy XVI
Medlem

Får lite FF15 vibes. Tycker inte videon gav så mycket men det som har visats tidigare har gjort en pepp iaf. Blir ett köp 😊

Medlem

Valisthea? Ser ut som i Vallentuna...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fighterna är lika mycket kaos som FFXV så inget för mig.

Medlem

Känns väldigt livlöst på något sätt. Kargt och sterilt.

Medlem

Grafiken är väl okej men inget man inte redan sett de senaste åren i Assassins creed typ, inte så jätte sugen på att spela det. Kommer troligtvis vara upptagen med diablo IV då.

Medlem
Skrivet av hero:

Känns väldigt livlöst på något sätt. Kargt och sterilt.

Min tanke också. Saknas djur och monster i samtliga scener som de visade så det är call därför.

Avstängd

Påminner en hel del om The Witcher 3.

Medlem

Har de sagt vilken spelmotor de använder?

Medlem
Skrivet av Margy:

Har de sagt vilken spelmotor de använder?

Inte mer än att det tydligen inte är luminous eller unreal


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det är svårt att hypa över Final Fantasy spelen tycker jag när striderna inte passar mig. Och jag kan aldrig köpa ett Final Fantasy spel igen som inte är färdigt när det släpps. Som tex FFXV och dlcna som var inkörda i storyn på ett sätt att man behövde spela om hela spelet igen. Och med dom röriga tråkiga striderna(spec dom flesta bossarna) så var det för mycket för mig även om jag kan spela allt gratis nu via ps+. Kommer att nöja mig med FFV remake spelen som håller rätt hög kvalitet och ev köpa det här spelet om några år när man vet att inget mer kommer ut till det.

Quake-konnässsör

Får en känsla av att det är rätt så mycket som är "lånat" från FFXV, de måste ha återanvänt animationer och byggt om vissa modeller. Måste också vara en vidareutveckling på motorn som de använde till FFXV även det, får i alla fall den känslan när jag tittar igenom trailern både när de går igenom köpområdet, men även för de mer öppna landskapen.

Om det skulle stämma så är det " Luminous Engine " som de använder sig av. De började arbetet på denna motor redan 2011 / 2012, och släppte ett demo för den motorn. Första spelet som använde sig av den motorn var FFXV.

Final Fantasy XIV byte motor ihop med 2.0 patchen, och det stämmer att de använde sig av delar av Luminous Engine, men ska vara en liten blanding av tidigare implementerade motor också vad jag kan läsa mig fram till. De gick då ifrån Crystal Tools motorn som användes i FFXIV 1.0.

Men hur som helst så tycker jag att Luminous Engine ser lovade ut, och hoppas de utvecklar motorn mer då det verkar som den kan göra underverk i en fantasy miljö. Forspoken använde sig av samma motor, synd att spelet i sig inte blev någon hit, men grafiken såg i alla fall bra ut

Edit: Efter lite mer forskning så kanske det är som marsson90 skriver Har de verkligen gått ifrån sin egen motor för att använda sig av ny motor, låter konstigt val.... men men. Jaja skiten ser snyggt ut i alla fall

Medlem

Satan vad jag längtar efter detta spel. Final Fantasy är min favorit serie genom alla tider men det har ju inte släppts ett bra FF-spel sedan Final Fantasy XII (2006). Så jag hoppas verkligen att detta blir spelet som för serien tillbaka till toppen

1
Skriv svar